اطلس کوپکو سوئد معتبرترین برند سازنده کمپرسورهای اسکرو محسوب میشود. این هولدینگ بزرگ در سال ۱۸۷۳ میلادی تاسیس گردیده و در ۱۵۰ سال گذشته به تولید ماشین‌آلات وتجهیزات صنعتی معدنی مشغول بوده است. نام اطلس کوپکو از دو واژه‌ی اطلس و کوپکو که اختیاری از واژگان Compagnie Pneumatique Commerciale است شکل گرفته است. اطلس کوپکو علاوه بر کمپرسورهای اسکرو و پیستونی، ماشین آلات حفاری نیز تولید می کند که در میان آنها می توان به دریل واگن‌های هیدرولیک و پنوماتیک و سایر ادوات حفاری مشتمل بر چکش، راد، سرمته و شانک اشاره کرد. کمپرسور اسکرو دیزلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت با توجه به فشار نرمال و ظرفیت هوادهی مناسب ۱۷ متری گزینه مناسبی برای گستره‌ای از مصارف هوای فشرده منجمله سندبلاست، نگهداری خطوط لوله نفتی، حفاری تا عمق و با قطر محاسبه شده و عملیات راهسازی و همچنین نیلینگ فنداسیون ساختمان است.

نامگذاری کمپرسور اسکرو و روغن‌پاششی اطلس کوپکو

X معرف کمپرسورهای دیزل اطلس کوپکو، A معرف تک مرحله‌ای بودن، حرف بعدی معرف فشار عملیاتی، S نمایشگر کم صدایی، عدد بعدی نشاندهنده‌ی ظرفیت هوادهی و حروف بعدی معرف موتور کمپرسور دیزلی هستند.
رمزگشایی از نام کمپرسورهای اسکرو دیزل اطلس کوپکو

همانطور که پیشتر نیز گفته ایم، کمپرسورهایی که نام آنها با X شروع می شود کمپرسورهای متحرک (عموما دیزلی) روغن پاششی اطلس کوپکو هستند. در ادامه حرف A تک مرحله ای بودن واحد هواساز را یادآور می شود. حرف M فشار عملیاتی ۸/۶ و حرف S کم‌صدا بودن (Silenced) این دستگاه را نشان می دهد. رقم مقابل این حروف انگلیسی، یا به لیتر بر ثانیه و یا به فوت مکعب بر دقیقه، نشان‌دهنده ی ظرفیت هوادهی دستگاه می باشد. در اینجا ۲۸۷ به لیتر بر ثانیه و برابر با ۱۷/۲۲ مترمکعب بر دقیقه می باشد.

سایر مشخصات کمپرسور XAMS 287

این دستگاه‌های پرکاربرد اطلس کوپکو برای فعالیت در گستره‌ی وسیعی از کاربردها طراحی شده و کمپرسورهایی قابل اتکا و کارا می باشند. ابعاد کوچک و وزن سبک کمپرسورهای این سری (XAMS 287 و XAHS 237) امکان فعالیت بر روی آنها در پروژه های گوناگون در نقاط مختلف را فراهم می سازد.

تصویری از کمپرسور اسکرو و دیزلی XAMS 287 از اطلس کوپکو
کمپرسور اسکرو دیزل XAMS 287

سطح ماکسیمم صدای تولیدی این کمپرسورها ۷۶ دسی‌بل است. ماکسیمم دمای محیط که این کمپرسورها توان فعالیت در آن را داشته باشند ۵۰ درجه سانتیگراد بوده و ظرفیت روغن آنها ۵۲ لیتر می باشد.

موتور نصب شده بر روی این کمپرسور ها (XAMS 287 و XAHS 237) یکسان بوده و هر دو از موتوری ۱۲۹ کیلوواتی و ۶ سیلندر بهره می برند. سرعت اسمی این موتور کاترپیلار C 6.6 acert T3 هزاروهشتصد دور بر دقیقه و سرعت آن در زمانی که زیر بار نباشد ۱۳۰۰ دور بر دقیقه می باشد.

ابعاد و وزن این کمپرسورهای دیزل اطلس کوپکو در جدول زیر قابل مشاهده است:

ابعاد کمپرسورهای دیزل در دو حالت میله‌ی بکسل ثابت و طول متغیر اعلام می شود.
ابعاد کمپرسور در دو حالت بکسل ثابت و طول متغیر

* بروشور این دو مدل کمپرسور تا ساعاتی دیگر بر روی سایت قرار خواهد گرفت:

اطلس کوپکو

** به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.

تماس با شرکت