این سری کمپرسورها، کمپرسورهای بدون روغن (Oil-free) کایزر است که در مدل های CSG-2، DSG-2 و FSG-2 تولید می شوند. از مزایای این کمپرسور باد صنعتی آسانی بهره‌گیری از هوای گرم‌شده، استفاده از دستگاه در حالت استندبای (بهره‌وری بالاتر انرژی) و آسانی نگهداری و تعمیرات است.

کمپرسور هوای فشرده اسکرو اویل فری

کمپرسور هوای فشرده اسکرو از مکانیسم جابجایی مثبت برای تراکم هوای اتمسفریک بهره میبرد. از دیگر کمپرسورهایی که چنین مکانیسمی را به کار میگیرند می توان به کمپرسور اسکرول اشاره داشت که با توجه به ساختار متفاوت، دستیابی به هوای بدون روغن برای آن آسانتر است. لیکن کمپرسورهای اسکرول امکان دستیابی به فشار عملیاتی بالاتر از چند بار را نداشته و مناسب بسیاری از مصارف تولیدی و غیرتولیدی نخواهد بود.

مکانیسم‌ دیگری که برای تراکم هوا استفاده میشود را میتوان در کمپرسورهای دینامیکی مشاهده کرد. این کمپرسورها خود بر دو دسته‌ی سانتریفیوژ یا توربوکمپرسور و کمپرسور محوری تقسیم میشود. دستیابی به هوای بدون روغن در این کمپرسورها نیز مشابه با کمپرسور اسکرول بوده و ضعف آنها نیز یکسان است، ضعف در دستیابی به فشارهای عملیاتی بالاتر از چند بار. کمپرسور اسکرول و بخصوص کمپرسورهای دینامیکی بهترین انتخاب برای ظرفیت هوادهی هوای فشرده بسیار بالا است.

در کمپرسور هوای فشرده اسکرو حضور روغن در داخل محفظه تراکم برای افزایش بهره‌وری بسیار اهمیت و ارزش دارد. در غیاب روغن، تغییراتی در ساختار روتورها و محفظه داده میشود تا کاهش بهره‌وری جبران شود. روکش تفلون روتورهای کمپرسور اویل فری برای خنکسازی و پاکسازی به کار گرفته میشود و فاصله روتورها با دیواره سیلندر کاسته میشود تا جریان برگشتی هوای فشرده منجر به هدررفت نشود.

کمپرسورسازی کایزر با رنگ نمادین زرد خود یکی از ۳ برند معتبر و رهبر بازار در طراحی و ساخت کمپرسورهای اسکروست. همانطور که در توضیحات و بروشورهای صفحه کتب راهنمای کمپرسور کایزر بر روی سایت نیز مشاهده خواهید کرد این برند تمایلی به حضور در بازار ایران ندارد و همچنان تنها قسمتی از نقشه‌ی خاورمیانه که بر روی سایت این شرکت به رنگ زرد درنیامده، ایران است. این عدم تمایل همواره از بابت ریسک تحریم‌ها بوده است. البته این مهم بازرگانان ایرانی را از واردات کمپرسور هوای فشرده اسکرو و کارخانجات ایرانی را از واردات خطوط تولیدی که همراه با خود کمپرسورهای کایزر را وارد کرده اند منصرف نکرده است؛ زیرا کمپرسور کایزر از کیفیت بالایی برخوردار است.

کتب راهنما

همچنین در صفحه کتب راهنما با تنوع مدل‌های زیاد کمپرسور دیزلی و برقی کایزر روبرو خواهید شد. این برند همانند اطلس کوپکو و اینگرسولرند کمپرسورهای اسکروی خود را در دسته‌بندی‌های مختلف برای نیازهای مختلف مصرف کننده تولید می کند. این دسته‌بندی‌ها در تنوع فشارهای عملیاتی، ظرفیت‌های هوادهی هوای فشرده خروجی، بکارگیری تکنولوژی سرعت متغیر، طراحی کمپرسور اسکرو برای ارائه هوای خشک و بدون روغن (اویل فری) و اخیرا بهره‌مندی از اینترنت اشیاء و تکنولوژی‌های مانیتورینگ ابری قابل مشاهده است.

عکس کمپرسور اسکرو کایزر

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو برقی CSG 70 کایزر

کمپرسور باد صنعتی CSG 70-2 W در سه مدل ۴، ۶ و ۸ بار با دبی‌های هوادهی ۹/۰۵، ۷/۹۲ و ۶/۸۲ مترمکعب بر دقیقه تولید می شود. سایر اطلاعات این کمپرسور هوای فشرده اسکرو، Oil-free، آب‌خنک و برقی کایزر در جدول زیر قابل ملاحظه می باشد:

مشخصات فنی کمپرسورهای ۳۷، ۴۵ و ۵۵ کیلوواتی کایزر که از کمپرسورهای اسکرو برقی هستند در این جداول آمده است.
دیتاشیت کمپرسور برقی کایزر

مقایسه کمپرسور اسکرو CSG 70 کایزر با کمپرسورهای مشابه اطلس کوپکو

مقایسه با کمپرسورهای اطلس کوپکو که از موتورهایی با توان مشابه برخوردارند.
کمپرسورهای اسکرو برقی و روغن پاششی اطلس کوپکو که از موتورهایی با توان مشابه با کمپرسور اسکرو برقی ۳۷ کیلوواتی کایزر برخوردارند.

موتور این کمپرسور ۳۷ کیلووات می باشد. در میان کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو GA 37 و GA 37+ مدل‌های با توان موتور مشابه  CSG 70-2 W هستند که مشخصات آنها در جدول زیر آمده است:

برای مثال در فشار عملیاتی ۸ بار ظرفیت هوادهی GA 37  برابر با ۶/۳ مترمکعب بر دقیقه بوده و این رقم برای GA 37+ نیز ۶/۹ مترمکعب بر دقیقه می باشد که در مقایسه با دبی ۶/۸۲ مترمکعب بر دقیقه‌‌ای CSG 70-2 W می بایست مدنظر قرار گیرد. اما فراتر از مقایسه‌ی ساده‌ی تکنیکال کمپرسورهای اطلس کوپکو، اینگرسولرند و کایزر می بایست نکاتی بسیار مهمتر را در هنگام تهیه واحد هواساز کارخانه‌ی خود موردتوجه قرار دهیم و آن هم وضعیت خدمات و امکان تامین قطعات آن در داخل کشور ایران می باشد.

اطلس کوپکو یا کمپرسور کایزر

اطلس کوپکو از دیرباز در کشور ایران فعال بوده است، این فعالیت در قالب شرکت اطلس کوپکو ایران سال‌ها تداوم یافت تا در اواخر دچار نوسانات و با تحریم‌های چندباره منقطع گشت، اما پایگاه فنی،‌ تکنسین‌های متخصص، شبکه‌های تامین قطعات، جداول و نقشه‌های طراحی قطعات در صورت نیاز و دستگاه‌ها و قطعات کارکرده‌ی در داخل کشور وجود دارد. این پارامترها برای برندهای اینگرسولرند و کایزر به ترتیب ضعیف‌تر می باشد، به شکلی که کایزر هیچ علاقه‌ای برای حضور در بازار ایران ندارد و این مسئله را حتی در زمان پسابرجام نیز به ما اعلام داشت. فلذا در هنگام تامین دستگاه کمپرسور برای کارخانه و یا پروژه های راهسازی، معادن و ساختمانی می بایست موارد مذکور را نیز در ذهن داشت.

تماس با شرکت