در کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو تک استیج، H یعنی فشار عملیاتی ۱۲ بار، ۱۰۶۶ هم که خیلی عدد بزرگی است، اما به شکل عجیبی نه بر مبنای فوت مکعب بر دقیقه، که بر مبنای لیتر بر ثانیه است؛ ۱۰۶۶ لیتر بر ثانیه. برای تبدیل لیتر بر ثانیه به مترمکعب بر دقیقه نیز آن را در ۰/۰۶ ضرب کنید؛ خواهیم داشت ۶۴ مترمکعب بر دقیقه؛ عجیب هم نیست، این کمپرسور هوای فشرده اسکرو یکی از بالاترین دبی‌های هوای فشرده خروجی را، در میان کمپرسورهای اسکرو، دارد. اطلس کوپکو در طول دهه‌های متمادی در تولید کمپرسور باد صنعتی مورد نیاز صنایع و معادن پیشگام بوده است. این شرکت سوئدی در بازار کمپرسور دیزلی و برقی رقبایی چون کایزر، اینگرسولرند، سول ایر و کمپ ایر را داشته است و در بازار ایران کم و بیش یکه تاز بوده است، البته کمپرسورهای باد اینگرسولرند جای پای نسبتا خوبی در ایران دارند و کمپرسورهای کایزر نیز همراه با خطوط تولید برخی کارخانجات و به طور محدود وارد ایران شده اند. تهیه کمپرسور دیزلی نیاز به دقت در موارد مختلفی دارد که از جمله‌ی آن میتوان به توجه به شرایط محیطی اشاره داشت. بهره‌وری و بازدهی کمپرسور باد صنعتی تحت تاثیر ارتفاع سایت، دمای هوا و رطوبت محیط است.

کمپرسورهای سانتریفیوژ و همچنین اسکرول امکان هوادهی در دبی‌های هوای فشرده خروجی یا FAD به مراتب بالاتری را دارند، اما تولید و عرضه‌ی آن در نسخه‌های دیزلی و پرتابل به صرفه نبوده و انجام نمیشود. همچنین کمپرسور باد صنعتی پیستونی در نسخه‌های برقی قدیمی تا ۱۰۰ متر مکعب بر دقیقه امکان هوادهی داشت.

معرفی کمپرسورهای TwinAir اطلس کوپکو

کمپرسورهای سری TwinAir، بالاترین حجم هوای فشرده بر مترمکعب را ارائه می دهند و اطلس کوپکو آن را پویاترین، چندبُعدی ترین و ایمن ترین واحد تامین هوای فشرده‌ی موجود در بازار می نامد.

سیستم کنترل دمای روغن این کمپرسورها Oiltronix بوده که عمر مفید واحدهای هواساز، قطعات کمپرسور، روغن و سپراتور روغن را افزایش خواهد داد.

داخل کمپرسور هوای فشرده اسکرو چه میگذرد و چه قطعاتی در تولید محصول نهایی،‌ یعنی هوای فشرده، نقش دارند؟ روتورها و سیلندر فشرده سازی نقش محوری در داخل واحد هواساز دارند. آشنایی با سپراتور روغن، فیلترها و سایر قطعات نیز میتواند در بهره‌گیری بهینه از کمپرسور اسکرو کمک کند،‌ با کلیک بر روی این لینک به صفحه‌ی معرفی قطعات کمپرسور اسکرو بروید.

اطلاعات فنی دو کمپرسور هوای فشرده اسکرو ۵۶ و ۶۳ مترمکعب بر دقیقه

در جدول زیر مشخصات ۲ کمپرسور XAH 1066 و XRV 946 قابل ملاحظه می باشد:

دیتاشیت کمپرسورهای اسکرو دیزل اطلس کوپکو
اطلاعات فنی دو کمپرسور اسکرو دیزلی اطلس کوپکو، مدل‌های XAH 1066 و XRV 946

کمپرسور هوای فشرده اسکرو دیزلی XAH 1066 با توجه به سیستم نامگذاری کمپرسور دیزلی (موبایل/متحرک) اطلس کوپکو کمپرسوری با حدود ۱۰۶۶ (دقیقتر: ۱۰۵۸) لیتر بر ثانیه FAD یا ظرفیت هوادهی می باشد. H نمایانگر فشار عملیاتی نرمال و موثر ۱۲ بار می باشد که چنین فشاری با بهره‌گیری از یک واحد هواساز (A) میسر گشته است.

نسخه آف شور این کمپرسور باد صنعتی اطلس کوپکو مجهز به سقف مقاوم در برابر سُرخوردگی است. در دو طرف قفل‌های نگهدارنده دارد و سیستم نردبان یکپارچه بازشونده دارد. کف پکیج آف شور این کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو گالوانیزه بوده و برای کاهش صدا بهینه شده است. نسخه آف‌شور به طور پیش‌فرض افترکولر و سپراتور آب دارد، در حالیکه این تجهیزات برای نسخه‌ی استاندارد آپشن محسوب میشود. دو قابلیت ایمنی جرقه گیر و شیر خاموش‌کن داخلی نیز همینطور است.

موتور دیزلی کمپرسور – کاترپیلار

موتورهای C13 کاترپیلار به قدری در بازار شناخته شده هستند که برای خود صفحه‌ی مخصوص ویکی‌پدیا نیز دارند. C13 Acert موتور دیزلی توربوشارژ کاترپیلار است که حداقل ۲۸۷ و حداکثر ۳۸۷ کیلووات توان خروجی دارد. این موتور دیزلی مجهز به سیستم کنترلی الکترونیک، قابلیت کنترل از راه دور تهویه و ویژگی‌های نرم افزاری مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این موتور دیزلی میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر به بروشور آن دستیابی داشته باشید.

C13 ACERT

و یا با مراجعه به صفحه ی مربوط به این موتور بر روی وبسایت کاترپیلار از اطلاعات کاملتری مطلع شوید.

C13 ACERT بر روی وبسایت کاترپیلار

توان این کمپرسور نیز مشابه با XRV 946 از ۲ موتور کاترپیلار مدل C13 ACERT با ۳۲۸ کیلووات (در مجموع ۶۵۶ کیلووات) تامین می گردد. سرعت اسمی موتورها ۱۶۰۰ دور بر دقیقه می باشد.

این موتور دیزلی بر روی کمپرسورهای متعددی از محصولات اسکرو دیزلی اطلس کوپکو نصب شده است.
موتور C13 ACERT کاتریپلار

بروشور کمپرسورها و نسخه‌ کمپرسور آف شور

این کمپرسورها در ۲ مدل استاندارد و آف-شور طراحی گردیده اند که ویژگی های متفاوت آنها در جداول و توضیحات متعاقب آن مشاهده می شود. بروشور معرفی این ۲ مدل کمپرسور اسکرو و دیزلی اطلس کوپکو در صفحه‌ی مربوط به آن، تا ساعتی دیگر، قرار خواهد گرفت.

کمپرسور دیزلی

کمپرسور باد صنعتی دستگاهی است که به مانند یک باتری توان موتور برقی یا دیزلی را به هوای فشرده تبدیل میکند تا ذخیره شده و در اختیار ماشین آلات پنوماتیک یا بادی قرار گیرد تا راه اندازی شده و فعالیت کنند. در صورت دسترسی مناسب و دائمی به الکتریسیته کمپرسور اسکرو برقی و در غیر اینصورت کمپرسور دیزلی گزینه مناسبی است.

کمپرسور هوای فشرده اسکرو از مکانیزم جابجایی مثبت برای تراکم هوا بهره می برد. همچنین این کمپرسور باد از کمپرسورهای روتاری محسوب می شود. این بدان معناست که هوای ورودی به داخل محفظه تراکم یا به اصطلاح اطلس کوپکویی ها، المنت، کشیده می شود و در آنجا در میان دو روتور نر و ماده نامتقارن در هم تنیده‌ی اسکرو گیر می افتد. این هوا با چرخش اسکروها به جلو و فضای کوچکتر هدایت میشود و فشار آن افزایش می یابد. هوای فشرده نهایتا از شیر خروجی تخلیه می شود و با لوله کشی (لوله سیاه) در اختیار ابزار و تجهیزات پنوماتیک قرار میگیرد. هچنین بهتر است از لوله‌ای قطورتر و با خمیدگی‌های کمتر استفاده شود تا میزان افت فشار تا محل مصرف کاسته شود. در صورت نیاز به راهنمایی کارشناسی در این مورد با کارشناسان ما در شرکت جهان کمپرسور تماس حاصل کنید.

کاربرد ظرفیت هوای فشرده یا FAD زیاد در آن است که امکان فعالیت پیوسته دستگاه حفاری را فراهم می آورد. دریل واگن‌های پنوماتیک با بهره گیری از هوای فشرده کمپرسور دیزلی عملیات حفاری چاله با قطر و عمق‌های گوناگون و همچنین براده برداری را انجام می دهد.

تماس با شرکت