در کمپرسور اسکرو دیزلی اطلس کوپکو یک قاعده سرانگشتی بیاموزیم: X یعنی دیزلی، R یعنی دارای دو المنت هواساز، H یعنی ۲۰ بار (در ۲ استیجی‌های فشار قوی)، S یعنی کم‌صدا، و عدد سه رقمی دبی هوای فشرده خروجی است، یا به لیتر بر ثانیه و یا به فوت مکعب بر دقیقه. ۳۶۶ لیتر بر ثانیه برابر با حدود ۲۲ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی آزاد یا FAD می باشد؛ این مقدار از هوای فشرده مناسب عملیات نیازمند هوای فشرده مداوم، من جمله حفاری و عملیات نگهداری خطوط لوله و پتروشیمی است. در اقسام حفاری با توجه به قطر و عمق و دریل واگن یا دستگاه دیگری که مورد استفاده قرار میگیرد، و همچنین جنس خاک کمپرسور اسکرو دیزلی مناسب برای عملیات تعیین و توصیه میگردد. برخی دیگر از نیازهایی که به سراغ کمپرسورهای دیزلی میروند چندان به حجم بالای هوای فشرده خروجی به طور مداوم نیاز ندارند، در میان این موارد می توان به عملیات نیلینگ فنداسیون ساختمان‌ها یا راه‌اندازی ابزارآلات پنوماتیک همچون پیکور اشاره داشت.

کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو در بازار ایران به وفور یافت می شوند و از عناصر موثر بر کار مجموعه‌های غیرتولیدی کشور هستند. این برند سوئدی پیشتاز صنعت هوای فشرده در جهان بوده و اطمینان خاطر مناسبی را برای خریدار کمپرسور اسکرو فراهم می آورد. کمپرسورها اسکرو دیزلی اطلس کوپکو گستره وسیعی از فشار عملیاتی و دبی هوای فشرده خروجی را پوشش میدهند و حق انتخاب مناسبی در مقابل فعالان صنعت و معدن وجود دارد.

توجه به سلامت دستگاه دست دوم یا کارکرده‌ی تهیه شده بسیار ضروری است.

معرفی فنی کمپرسور اسکرو دیزلی اطلس کوپکو، مدل XRHS 366

اطلاعات فنی کمپرسور اسکرو دیزل XRHS 366 اطلس کوپکو
معرفی اجمالی اطلاعات فنی

این کمپرسورها نزدیک‌ترین مدل به کمپرسورهای قدیمی XR 350 هستند، ۲۲/۲ مترمکعب بر دقیقه معادل ۳۶۶ لیتر بر ثانیه دبی هوای فشرده‌ی آنها بوده و این میزان هوا را با بهره‌گیری از ۲ استیج هواساز با فشار عملیاتی ۲۰ بار تحویل میدهند. به دلیل حجم هوا و فشار بالا کمپرسورهای قدرتمند و بسیار مناسبی برای فعالیت‌های حفاری هستند. در این رنج کمپرسورهای مختلفی از اطلس کوپکو و اینگرسول‌ رند ارائه شده است که XATS 377 و XATS 456 نمونه‌های هم‌سطح بوده و برای نمونه‌ی قدرتمندتر آن در میان مدل‌های اطلس کوپکو به XATS 800 و در میان مدل‌های اینگرسولرند (دوسان کنونی) به XP 900 میتوان اشاره داشت.

بروشور این کمپرسورها پیشتر در صفحه‌ی مربوطه قرار گرفته است.

موتور دیزلی کاترپیلار

این کمپرسور اسکرو از موتور دیزلی کاترپیلار مدل C9 ACERT T3 بهره می برد که زیر بار تا ۱۸۰۰ دور بر دقیقه سرعت داشته و در حالت استراحت و آنلود ۱۳۰۰ دور بر دقیقه میزند. این کمپرسور در فاصله ۱ متری ۱۰۰ و در فاصله ۷ متری ۷۲ دسی بل آلودگی صوتی دارد. در جدول زیر اطلاعات فنی مقایسه‌ای این مدل و مدل‌های XRS 396 و XRHS 506 اطلس کوپکو را ملاحظه می کنید. این کمپرسورهای از کمپرسورهای اسکروی جدیدتر اطلس هستند.

سه کمپرسور اسکرو دیزل اطلس را با یکدیگر مقایسه کنیم.
دیتاشیت

تمام این کمپرسورهای دیزلی مشابه با قریب به اتفاق کمپرسورهای دیزلی دیگر یک شیر خروجی هوای فشرده ۲ اینچی دارند. این در حالیست که برخی دیگر از ۲ شیر هوای فشرده خروجی سه چهارم اینچی بهره می برند.

دفترچه راهنمای قریب به اتفاق کمپرسورهای اسکرو برقی و دیزلی اطلس کوپکو بر روی صفحه مخصوص این برند سوئدی در بخش کتب راهنمای وبسایت قابل دسترسی است.

تماس با شرکت