ظرفیت هوادهی هوای فشرده خروجی مداوم یا FAD در حفاری از کلیدی‌ترین عوامل موثر محسوب میشود. کمپرسور اسکرو دیزلی XATS 800 اطلس کوپکو با موتور دیزلی کاترپیلار سی ۷ کمپرسوری مطمئن برای این کاربری خواهد بود. همچنین بکارگیری این کمپرسور در نگهداری خطوط لوله و عملیات پالایشگاهی نیز توصیه می شود. در مجموعه‌ مطالب اخیر به بررسی و معرفی موارد متعددی از کمپرسور دیزلی و اسکرو برقی اطلس کوپکو، کایزر و اینگرسولرند پرداختیم، همچنین در مطالب اخیر سعی بر شناخت کمپرسورهای تولیدی کشور چین داشتیم تا مشتریان گرامی امکان مشاهده، مقایسه و بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشند.

نامگذاری کمپرسور دیزلی روغن پاششی اطلس کوپکو

کمپرسورهای دیزل اطلس کوپکو بدین شکل نامگذاری می شوند که X نماد روغن‌ پاششی متحرک بوده، A یا R به ترتیب تک یا دو مرحله‌ای بودن فشرده سازی را می رساند و حرف بعدی فشار عملیاتی آن را مشخص می کند. عدد نیز دبی هوای فشرده را می رساند و در آخر نماد موتور آن را داریم.
چگونگی نامگذاری کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو

همانطور که پیشتر گفته ایم، کمپرسورهایی که نام آنها با X شروع میشود کمپرسورهای پرتابل روغن پاششی اطلس کوپکو هستند. در ادامه حرف A تک مرحله ای بودن واحد هواساز را یادآور می شود. حرف T فشار عملیاتی ۱۵۰ پاوند نیرو بر اینچ مربع (معادل ۱۰/۳ بار) و حرف S کم‌صدا بودن این دستگاه را نشان می دهد. رقم مقابل این حروف انگلیسی، یا به لیتر بر ثانیه و یا به فوت مکعب بر دقیقه، نشاندهنده ی ظرفیت هوادهی (دبی هوای فشرده ی خروجی دستگاه) می باشد. در اینجا ۸۰۰ به cfm و برابر با ۲۲/۶۵ مترمکعب بر دقیقه می باشد.

و در نهایت C معرف موتور کاترپیلار نصب شده بر روی دستگاه است که دیزلی (D) است.

کمپرسور XATS 800 اطلس کوپکو با همان رنگ شناخته‌شده‌ی زرد مخصوص کمپرسورهای دیزل این برند.
کمپرسور XATS 800، کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو

اطلاعات فنی کمپرسور XATS 800 اطلس کوپکو

مشخصات کامل این دستگاه در کنار مدل های دیگر، XAMS 850 CD7، XAHS 710 CD7 و XAVS 650 CD7، در جدول زیر قابل ملاحظه می باشد:

مشخصات کمپرسورهای دیزل اطلس کوپکو که مناسب حفاری هستند در جدول آمده است که همگی از موتور کاترپیلار C7 بهره می برند؛ موتوری ۶ سیلندر با ۱۸۶ کیلووات توان.
کمپرسورهای XAMS 850 ، XAMS 800 ،‌XAHS 710 و XAVS 650 ؛ همگی کمپرسورهای دیزلی قدرتمند اطلس کوپکو هستند که فشار متوسطی به همراه دبی مناسب عملیات پیوسته ارائه میدهند.

همانطور که در این جدول می بینید،‌ فشار عملیاتی نرمال این دستگاه ۱۰/۳ بار و ظرفیت هوادهی آن ۲۱/۹ مترمکعب بر دقیقه می باشد. موتور نصب شده بر روی این دستگاه نیز کاترپیلار، مدل C7 ACERT و مطابق با تایر۳ استانداردهای آلایندگی می باشد.

توقف تولید

نکته‌ی حائز اهمیت توقف تولید این دستگاه توسط کارخانجات اطلس کوپکو می باشد،‌ از این رو در زمان پیگیری برای تهیه‌ی این دستگاه شما با چند گزینه‌ی جایگزین روبرو خواهید شد:

نخست دستگاه‌های کارکرده‌ی پیشنهادی اطلس کوپکو (این دستگاه‌ها در مکاتبات با اطلس کوپکوی ترکیه، یونان و شاخه‌ی خاورمیانه، مستقر در دبی، پیشنهاد خواهد شد که کشورهای آسیای میانه و اروپای شرقی عموما ما و شما را به دستگاه‌های موجود در لهستان ارجاع خواهند داد)

XATS 377های دسته دوی موجود در کشور لهستان، آماده‌ی واردات
XATSهای موجود در اروپای شرقی
XATS 456 موجود در لهستان، آماده‌ی واردات
کمپرسور XATS 456 مدل ۲۰۱۰.

مدل های فوق، XATS 377 و XATS 456، نمونه های پیشنهادی برای ورود به کشور هستند.

و گزینه‌ی دیگر شما تهیه‌ی دستگاه صفر است که پیش‌تر دو مورد از دستگاه‌های جایگزین XATS 800 در سایت معرفی گردیده اند؛ یکی XP 900 از برند اینگرسولرند و دیگری XAS 900 از برند اطلس کوپکو (جایگزین تولیدی شرکت اطلس کوپکو برای XATS 800)

کمپرسور اسکرو دیزلی XP 900 SEC

کمپرسور اسکرو دیزلی XAS 900

کتاب راهنمای اطلس کوپکو

بروشور کمپرسور XATS 800 CD7 پیشتر بر روی سایت قرار گرفته است. دسترسی به این بروشور با مراجعه به صفحه کتب راهنمای اطلس کوپکو بر روی وبسایت جهان کمپرسور امکانپذیر است:

اطلس کوپکو

به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.

بازار تجهیزات و ماشین آلات هوای فشرده نیز همچون سایر صنایع مستعد انواع کلاهبرداری هاست،‌ برای اطمینان از دریافت قیمت مناسب از چند منبع «مطمئن» قیمت بگیرید. اما در قیمت گرفتن هم زیاده‌روی نکنید، وقتی بخش بزرگی از بازار درخواست خرید شما را شناسایی کند، امکان آنکه دست به یکی کنند بالاتر میرود!

شناخت و آگاهی از قطعات مختلف کمپرسور پرتابل کمکی در جلوگیری از کلاهبرداری نمیکند، اما تعیین بودجه، دقت و برنامه‌ریزی در خرید مفید است.

تماس با شرکت