کمپرسور اسکرو برقی چه کاربردی دارد؟

کمپرسور GA 45 VSD
کمپرسور GA 45 سرعت متغیر از اطلس کوپکو

کمپرسور اسکرو برقی دستگاهی است که به مانند باتری قدرتمندی در خدمت کارخانجات تولیدی است. این دستگاه از موتورهای الکتریکی یا الکتروموتور برای تامین توان مورد نیاز سایر قطعات خود بهره میبرد. مهمترین قسمت کمپرسور اسکرو که می بایست به کیفیت ساخت آن توجه جدی مبذول شود المنت یا واحد فشرده سازی آن است. در این قسمت سیلندر تراکم قرار دارد که میزان تحمل آن در نسبت فشار کمپرسور موثر است. از دیگر سو روتورهای اسکروی نر و ماده در داخل این سیلندر قرار گرفته اند. این روتورها هوای محیط را در میان برجستگی‌های درهم‌تنیده‌ی خود فشرده ساخته و بیرون میدهد. فاصله این روتورها با دیواره هرچه کمتر باشد هدررفت هوای فشرده به صورت جریان برگشتی کاهش می یابد. از سوی دیگر در کمپرسورهای روغن پاششی که به داخل سیلندر تراکم و میان روتورها پاشش روغن دارد، فیلمی از روغن نیز برگشت هوای فشرده و هدررفت آن را میکاهد.

کمپرسور اسکرو برقی GA 37

کمپرسور اسکرو برقی GA 50

کمپرسور اسکرو برقی GA 75

کمپرسور GA 45 برای استفاده در صنایع مختلفی، با توجه به فشار و ظرفیت هوادهی آن، مورد توجه می باشد که از میان آن‌ها می توان به کارخانجان ریسندگی، بافندگی، تولید لوازم خانگی و … اشاره داشت.

مشخصات فنی

این کمپرسور در دو مدل GA 45 و +GA 45 تولید می شود که مدل‌های پلاس (+) جدیدتر بوده و ظرفیت هوادهی (cfm/لیتر بر ثانیه/مترمکعب بر دقیقه) بیشتری دارند. هر دوی این مدل‌ها در نسخه‌های فول‌ فیچر نیز ارائه می شوند که مجهز به درایر داخلی هستند.

کمپرسورهای GA دسته‌ی کمپرسورهای برقی اطلس کوپکو بوده و عدد مقابل دو حرف GA نشاندهنده‌ی توان موتور نصب شده بر روی آنهاست. این کمپرسورها در مقایسه با مدل‌های برقی برندهای کمپرسورسازی دیگر، همچون اینگرسولرند و کایزر،‌ سرویس و نگهداری بسیار راحتتری داشته و تخصص مورد نیاز برای تعمیرات و همچنین قطعات یدکی آنها نیز در ایران به مراتب آسانتر در دسترس مصرف‌کننده خواهد بود.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود این کمپرسورها در فشارهای مختلفی از ۷/۵ تا ۱۳ بار تولید شده و رنج دبی‌های هوادهی مختلفی را نیز پوشش می دهند، از ۵/۵ تا ۷/۷ مترمکعب بر دقیقه (بسته به فشار مورد نیاز و متناظر در جدول)

ابعاد کمپرسورهای GA 45 و GA 45 پلاس

نکته پایانی

کمپرسورهای VSD یا Variable Speed Drive دارای اینورتور بوده و امکان بهره بردن از برق متناوب (دریافت برق متغیر بسته به نیاز دستگاه)‌ را دارا می باشند. در صورتی که از دستگاه‌های استاندارد و سرعت ثابت استفاده میکنید میتوانید با بهره‌مندی از خدمات همکاران ما اقدام به نصب اینورتور کنید و مدیریت بهتری بر هزینه‌های الکتریسیته خود داشته باشید. بروشور این دسته از کمپرسورها پیشتر بر روی صفحه‌ی مربوط به کاتالوگ‌های اطلس کوپکو قرار گرفته است.

تماس با شرکت