بدون شک کمپرسورهای GA بزرگترین سهم بازار از بازار کمپرسورهای اسکرو برقی را در داخل ایران دارند. این مسئله در سطح جهانی نیز کم و بیش به همین منوال است، لیکن تفاوت در دشواری واردات سایر برندها و بی میلی برخی دیگر برندها به حضور در بازار ایران است. اطلس کوپکو همیشه یکه‌تاز بازار کمپرسور ایران، بالاخص کمپرسورهای برقی بوده است و حتی در دوران تحریم‌های گوناگون نیز این حضور دستخوش تغییر چشمگیری نشده است. کمپرسورهای اسکرو برقی GA کمپرسورهایی قابل اتکا بوده و نگهداری آنها نسبتا آسان است.

کمپرسور اسکرو برقی

کمپرسور اسکرو دستگاهی است که برای مصارف کارخانجات هوای فشرده مورد نیاز را تامین میکند. هوای فشرده در کارخانجات یا به طور مستقیم و یا به طور غیرمستقیم در راه‌اندازی ماشین آلات و تجهیزات پنوماتیک کاربرد دارد. کمپرسور اسکرو برقی به مانند باتری قدرتمندی در راه‌اندازی این تجهیزات به کار میرود.

جابجایی مثبت یکی از دو مکانیسم اصلی فشرده سازی هوا و سایر گازهاست. این مکانیسم در کمپرسور پیستونی به صورت رفت و برگشتی و در کمپرسور اسکرو و کمپرسور اسکرول به طور روتاری به کار گرفته میشود. در کمپرسور اسکرو هوای محیط و اتمسفریک به درون مکیده میشود، در میان دو روتور نر و ماده نامتقارن گیر افتاده، فشرده شده و دمای آن افزایش می یابد. در ادامه این هوای متراکم از سوی دیگر استیج فشرده سازی خارج شده و توسط تجهیزات جانبی کمپرسور هوا فرآوری شده در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد. کمپرسور اسکرو برای مصارف عمومی تولیدی و غیرتولیدی دستگاهی بهینه است و این از آن روست که امکان هوادهی هوای فشرده در فشارهای عملیاتی متوسط با ظرفیت یا دبی مناسب مصارف عمومی را دارد. در دو سر دیگر طیف، کمپرسور پیستونی امکان هوادهی در فشارهای بسیار بالا و همچنین کمپرسور سانتریفیوژ امکان هوادهی در دبی بسیار بالا را دارد؛ هرکدام از این دو دستگاه که گفته شد برای دستیابی به دیگر پارامتر حائز اهمیت نیازمند استیج‌های فشرده سازی بیشتر هستند.

معرفی فنی کمپرسور GA 75 اطلس کوپکو

اطلاعات فنی کمپرسور جی آ ۷۵ و جی آ ۷۵ پلاس در این جدول آمده است. جی آ کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو هستند که عدد ۷۵ توان موتور برقی یا الکتروموتور آنها را نشان میدهد. این کمپرسورها معمولا با فشارها و ظرفیتهای هوادهی متفاوتی تولید می شود.

بسیاری از کمپرسورهای سری GA پیش از این معرفی شده‌اند. این کمپرسورهای هوای اسکرو، کمپرسورهای برقی ثابت اطلس کوپکو هستند که با ظهورشان در دهه‌ی ۹۰ میلادی، تحولی در این حوزه و البته اعتبار برند اطلس کوپکو در بازار کمپرسورهای هوا ایجاد کردند. شاید بتوان مهمترین برتری این کمپرسورها بر کمپرسورهای هوای اسکروی برقی اینگرسولرند (دوسان کنونی) و کایزر آلمان را سهولت نگهداری و سرویس شمرد. این کمپرسورها با موتورهای مختلفی تولید می شوند و در حقیقت دو تفاوت کلیدی هر مدل با مدل ضعیفتر یا قویتر خود در این مجموعه کمپرسورها، دور موتور و سایز دنده‌هاست. این دو تفاوت است که به خروجی فشار و هوادهی متفاوت می انجامد. مدل‌ GA 75 در دو نوع معمولی و پلاس تولید شده و هر دو نسخه‌های سرعت ثابت یا سرعت متغیر و بدون درایر و یا فول فیچر دارند.

همچنین هر دوی این کمپرسورها در فشارهای عملیاتی ۷/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۳ بار ارائه می شود و مشخصات موجود در جدول ابتدای متن مربوط به کمپرسورهای ۵۰ هرتز اطلس کوپکوست که با برق کشور ما، ایران، همخوانی دارد.

ابعاد کمپرسورهای GA 75

 

نمودار عملکردی کمپرسور اسکرو سرعت متغیر و سرعت ثابت

در زیر فلوچارت کمپرسورهای GA در دو مدل سرعت متغیر، VSD و سرعت ثابت را ملاحظه می کنید. تفاوت‌های بسیار جزئی این دو فلوچارت منجر به آن شده است که بسیاری از همکاران و متخصصان با نصب اینورتر کمپرسورهای سرعت ثابت را به کمپرسورهایی سرعت متغیر تبدیل کنند تا مصرف‌کننده از مزایای این کمپرسورها من جمله مصرف پایینتر برق در عین بهره‌وری مناسب بهره‌مند شودفلوچارت یا نمودار جریان و عملکرد کمپرسور اسکرو برقی جی آ سرعت متغیر

فلوچارت یا نمودار جریان و عملکرد کمپرسور اسکرو برقی جی آ سرعت ثابت
فلوچارت کمپرسورهای GA و GA+ و کمپرسور GA VSD – دو تفاوت میان دو تصویر پیدا کنید.

کتب راهنما

شما می توانید مطابق شکل مقابل به بخش کتب راهنما>اطلس کوپکو مراجعه کنید و به کاتالوگ، بروشور و سایر اطلاعات موردنیاز خود در مورد این کمپرسورها دسترسی داشته باشید.

همچنین با کلیک بر روی لینک زیر امکان دستیابی به فایل‌های مربوط به بروشور و کتب راهنمای نسخه‌های استاندارد، فول فیچر و VSD این دستگاه کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو را خواهید داشت:

اطلس کوپکو

تماس با شرکت