کمپرسورهای اسکرو برقی GA از بهترین کمپرسورهای هوای فشرده در مجموعه کمپرسورهای ثابت کارخانه‌ای هستند. این کمپرسورها در انواع تک المنت و دو المنت ساخته می شوند و رنج گسترده ای از دبی هوای فشرده خروجی و فشار متنوع را پوشش می دهند. از بهترین ویژگی‌های آنها می توان به سهولت سرویس اشاره داشت که در نگاه اول شاید جلب توجه نکند ولی در طول عمر کمپرسور حائز اهمیت بالایی است. در این کمپرسورها G نمایانگر موتور برقی، A نشاندهنده بهره‌مندی از یک المنت هواساز و عدد پس از آن نیز توان موتور الکتریکی کمپرسور به کیلووات می باشد.

کمپرسور اسکرو

میدانیم که کمپرسور هوا دستگاهی است که هوای محیط را دریافته و فشرده میسازد. در ضمن این فرآیند حرارت هوا نیز افزایش می یابد که امکان بهره‌مندی از ریکاوری انرژی و بکارگیری آن حرارت در سایر بخش‌های ساختمان کارخانه وجود دارد. در عمل کمپرسور به مانند باتری قدرتمندی عمل میکند و البته دلایل دیگری نیز برای چرایی استفاده از هوای فشرده وجود دارد که انعطاف دستگاه‌های پنوماتیک از آن جمله است.

یک مرحله یا استیج فشرده سازی در کمپرسور اسکرو به این شکل است که هوای محیط به درون مکیده میشود و در سیلندر فشرده سازی و میان روتورهای اسکرو فشرده شده،‌ همزمان به جلو رانده میشود تا از دریچه‌ی خروجی خارج شود.

شماتیکی از مراحل فشرده سازی در کمپرسور اسکرو
مراحل فشرده سازی در کمپرسور اسکرو

روتورهای اسکرو نامتقارن و نر و ماده بوده و در هم تنیده اند. مدل‌های متعدد دیگری با تفاوت‌های جزئی یا کلی ساختاری وجود دارد که بعضا یک روتور دارند.

کمپرسور اسکرو برقی روغن پاششی

کمپرسور اسکرو برقی کمپرسوری است که عموما ثابت است. در صورتی که دسترسی مداوم به الکتریسیته داشته باشیم چنین کمپرسوری بر مشابه دیزلی و پرتابل خود ارجحیت و برتری قابل توجهی دارد. توان مورد نیاز واحد هواساز کمپرسور اسکرو برقی توسط موتور برقی یا الکتروموتور نصب شده بر روی آن تامین میشود. این کمپرسور برای کارخانجات تولیدی گزینه ایده آلیست.

کمپرسور روغن پاششی دستگاهی است که به داخل محفظه تراکم پاشش روغن دارد. این پاشش یا تزریق روغن به قصد خنک سازی، روان کاری و پاک سازی فضا از اجرام مزاحم انجام میشود و بهره وری کمپرسور اسکرو را ارتقا میدهد.

معرفی فنی کمپرسور GA 50، کمپرسور برقی 50 کیلوواتی اطلس کوپکو

دیتاشیت اصلاح شده‌ی GA 50 اطلس کوپکو ۱۳ بار

در مدل‌های جدیدتر GA 50 با دو مدل ضعیفتر و قویتر جایگزین شده است که به ترتیب عبارتند از GA 45 و GA 55. در تمامی این مدل‌ها عددی که در مقابل GA قرار دارد نماینده‌ی توان موتور آن کمپرسور به کیلووات است.

موتور کمپرسور GA 50، ظرفیت هوادهی، فشار عملیاتی و نکته پایانی

GA 50 با بهره‌گیری از موتوری ۵۰ کیلوواتی، معادل ۶۷ اسب بخار، ۸/۵ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده را با فشار عملیاتی ۱۳ بار بیرون میدمد. الکتروموتور کمپرسور GA 50 اطلس کوپکو از برندهای معتبر زیمنس، WEG برزیل و ABB تامین و تجهیز میشود که محبوب‌ترین آن در میان خریداران ایرانی و احتمالا جهانی موتور زیمنس است. به شکلی که در قریب به اتفاق درخواست‌هایی که از شرکت ما شده است، برای رنج متنوعی از توان الکتروموتور، خریداران برند موتور مورد نظر خود را زیمنس ذکر کرده اند.

برای دستیابی به عملکرد مناسب همواره کمپرسوری با ۱۵ درصد دبی هوادهی بالاتر از میزان مورد نیاز خود تهیه کنید. همچنین در صورت تمایل برای دسترسی به بروشورها و کاتالوگ‌های کمپرسورهای اطلس کوپکو به صفحه کتب راهنمای این برند مراجعه کنید.

اطلس کوپکو، اینگرسول رند یا کمپرسور کایزر؟

انتخاب سخت نیست. خدا را شکر. اگر امکان خریداری کمپرسور اسکرو برقی اویل اینجکت اطلس کوپکو داشتید، همین انتخاب و تصمیم خود را عملی کنید. درغیر اینصورت به سراغ برندهای اینگرسول رند، کمپرسور کایزر و حتی سول ایر یا کمپ ایر بروید. در نهایت هم برندهای داخلی و چینی و متفرقه.

کمپرسور اسکرو برقی کایزر در مدل‌های قدیمی‌تر مشکل طراحی داشت و دسترسی تکنسین‌های فنی به قلب کمپرسور دشوار بود، لیکن در مدل‌های جدیدتر این مشکل برطرف شده و دسترسی از کنار و مشابه با اطلس کوپکوست. اما همیشه در خرید کمپرسور کایزر این تردید وجود دارد که قطعات پیدا نشود یا کارشناس فنی آشنایی کافی با دستگاه نداشته باشد.

کمپرسور کایزر در ایران

کمپرسور اسکرو برقی اینگرسول رند برخلاف کمپرسور پرتابل و دیزلی این غول صنعتی هیچوقت در بازار ایران با استقبال کافی روبرو نشد. این کمپرسورها بعضا مشکلاتی چون قرارگیری نامناسب اینورتر در قاب یا ریزه‌کاری‌های دیگر دارد که در صورت بروز اشکال فنی، رفع و رجوع آن دشوارتر از اطلس کوپکوست. البته که هم اینگرسول رند و هم کایزر کمپرسورهایی معتبر و مطمئن تولید میکنند، فقط به هنگام خرید کمپرسور برقی از این دو برند اندکی به ریزه‌کاری‌ها دقت بیشتری مبذول داشته باشید.

و در نهایت کمپرسور کمپ ایر و سول ایر، کمپرسورهای فوق العاده‌ای که حضور بسیار کمرنگ و به تبع آن خدمات محدودی در بازار ایران دارند. هوایار، و کمپانی‌های متفرقه و چینی نیز گزینه‌های دیگری برای خریداران ایرانی در بازار هوای فشرده فراهم آورده اند که حتما در هنگام خرید از مشاوره مطمئن بهره بگیرید.

قیمت کمپرسور اسکرو

خریدار یا فروشنده کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو کارکرده می بایست نکات متعددی را به هنگام معامله مدنظر قرار دهد که از جمله‌ی آن میتوان کیفیت و سلامت دستگاه، تجهیزات جانبی، کیفیت و سلامت موتور دستگاه، اوورهال کمپرسور، ساعت کارکرد، ویژگی‌های پایه چون فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی، شرایط عملیات پیشین، بازار کمپرسور اسکروی مورد نظر، قطعات یدکی و .. اشاره داشت. درک تمامی این موارد از عهده‌ی عموم خریداران و حتی فروشندگان کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو خارج بوده و این مسئله تعیین قیمت کمپرسور اسکرو را به مسئله‌ای غامض و چندوجهی تبدیل کرده است.

از نمونه پیشنهادات همکار آلمانی ما برای واردات جدول زیر را ملاحظه کنید:

قیمت کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو - پیشنهاد تحویل آلمان
قیمت و مشخصات کمپرسور اسکرو GA 50 اطلس کوپکو

توجه اکید لازم است که شرایط بازار ایران با کشورهای دیگر متفاوت بوده و قیمتها پایینتر یا بالاتر است.

کمپرسور پیشنهادی فوق دستگاه اطلس کوپکو GA 50 سرعت متغیر است که از جمله‌ی تجهیزات جانبی همراه آن میتوان به درایر اطلس کوپکو، سپراتور روغن، مخزن هوای فشرده و کابل اتصال اشاره کرد. این دستگاه ساخت سال ۱۹۹۸ میلادی بوده و ۷۶ هزار ساعت کار کرده است. این کمپرسور ۵۰ کیلوواتی اطلس کوپکو ۱۳ لیتر بر ثانیه هوای فشرده در فشار عملیاتی ۱۳ بار تحویل مشتری میدهد.

قیمت ۱۲ هزار یورویی پیشنهادی کمپرسور کارکرده GA 50 ساخت سال ۱۹۹۸ تقریبا نصف قیمت ۲۲ هزار یورویی پیشنهادی کمپرسور خشک (نو) GA 55 اطلس کوپکو است.

تصاویری چند از دستگاه کمپرسور GA 50 VSD پیشنهادی را در زیر ملاحظه میکنید:

تماس با شرکت