در ادامه بررسی کمپرسور دیزلی خانواده XAS BoX Range اطلس کوپکو به سراغ XRS 606 PACE میرویم؛ نخست آنکه PACE چیست؟ اطلس کوپکو، اینگرسولرند، کمپرسور کایزر و سایر برندهای سازنده‌ی کمپرسورهای هوا گستره‌ی وسیعی از مشتریان با کاربری‌های متفاوت دارند. این کاربری‌ها از ابزارهای دستی، سند بلاست، شات کریت، حفاری تا کارگذاری کابل‌های فیبر نوری را شامل می شوند و هرکدام به ترکیبی خاص از فشار عملیاتی و ظرفیت هوای فشرده‌ خروجی نیاز دارند. در گذشته این به معنای استفاده از کمپرسوری متفاوت برای هرکدام از ترکیب‌های فوق بود، اطلس کوپکو با تکنولوژی PACE خود به دنبال تغییر این پارادایم است.

تکنولوژی تنظیم فشار اطلس کوپکو

PACE مخفف Pressure Adjusted through Cognitive Electronics می باشد. با بهره‌گیری از کنترلر این کمپرسورها می توان فشار عملیاتی را در سه مرحله‌ی ساده تغییر داد. این ویژگی احتمالا‌ برای مجموعه‌های اجاره‌دهنده‌ی کمپرسورهای هوا نیز بسیار ایده‌آل خواهد بود، دیگر نیازی نیست شما برای نیازهای مختلف مشتریان خود کمپرسورهای اسکرو دیزلی متعددی را در انبار داشته باشید، تنها کافیست مشتریان تنظیمات مناسب را بر روی کمپرسورهای یکسان شما اعمال کنند تا برای کاربری‌های مختلف خود از آنها بهره ببرند. همچنین همانطور که در نمودارهای زیر، برای مثال فشار عملیاتی ۷ بار ملاحظه می کنید، تکنولوژی PACE با شناوری در ظرفیت هوادهی، امکان بهره‌مندی از دبی هوای فشرده خروجی بیشتر را نیز فراهم می کند. همچنین هنگامی که لود کاهش یابد PACE دور موتور را به مقادیر لازم کاهش میدهد و مصرف سوخت نیز متعاقبا کاهش می یابد. اطلس کوپکو با ارائه این تکنولوژی به دنبال شعار انعطاف، کارایی و آزادی عمل بیشتر است.

کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو، رابطه فشار و FAD

کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو، تکنولوژي PACE، منحنی‌های فشار FAD
فشار عملیاتی-ظرفیت هوادهی کمپرسور هوای اسکرو

در جدولی که در ادامه مشاهده خواهید کرد مشخصات فنی کمپرسورهای “تا ۲۴ مترمکعب بر دقیقه” خانواده‌ی XAS مشتمل بر XAXS 600، XAVS 650، XRHS 650، XAHS 750، XATS 800، XAMS 850، XRHS 650 PACE و XAHS 850 PACE در کنار کمپرسور مورد بحث ما، XRS 606 PACE آمده است.

راهنمای خرید کمپرسور دیزلی متوسط اطلس کوپکو

XRS 606 PACE اطلس کوپکو، کمپرسور دیزلی ۱۶ تا ۱۸ متری

XRS 606 PACE با بهره‌مندی از تکنولوژی PACE از ۹ تا ۱۷ بار فشار عملیاتی را در رنجی از ۱۸ تا ۱۶ مترمکعب بر دقیقه دبی هوای فشرده خروجی ارائه می دهد. این کمپرسورها نیز مشابه سایر مدل‌های این خانواده در دمای محیطی تا ۵۰ درجه سانتیگراد عملکرد مناسب و ایده‌آل خود را خواهند داشت و مجهز به استارت سرد برای دماهای منفی تا منفی ۲۵ درجه سانتیگراد هستند. موتور نصب شده بر روی این کمپرسور دیزلی از مدل QSB5.9-C210 کامینز می باشد که در حالت زیر بار تا ۲۱۰۰ دور بر دقیقه سرعت دارد؛ این موتور در حالت آن‌لود بر روی دور موتور ۱۳۰۰ بر دقیقه در جا کار خواهد کرد. توان خروجی این موتور ۶ سیلندر دیزلی در دور موتور نرمال برابر با ۱۵۲ کیلووات و کمتر از تمامی مدل‌های دیگر موجود در این رده می باشد.

کمپرسور اسکرو دیزل تا ۲۴ مترمکعب بر دقیقه FAD
مشخصات فنی XRS 606 PACERS
تکنولوژی مدیریت فشار-دبی برای دو مدل کمپرسور اسکرو دیزل
منحنی‌های عملکردی XRS 606 و XRHS650 با بهره‌گیری از تکنولوژی PACE

در نمودارهای بالا دو کمپرسور مدل‌های XRS 606 و XRHS 650 را در کنار یکدیگر مشاهده می کنید. این دو هر دو از تکنولوژی PACE بهره می برند. اولی برای فشارهای پیش‌فرض ۹، ۱۲، ۱۴ و ۱۷ بار با دبی‌های متناظر تنظیم شده است و کمپرسور دوم، XRHS 650 که در مطلب بعدی به تفضیل بدان خواهیم پرداخت نیز برای فشارهای ۱۳، ۱۴، ۱۷ و ۲۰ بار.

کتب راهنما ماشین آلات حفاری اطلس کوپکو

کاتالوگ معرفی و اطلاعات فنی‌ کمپرسورهای این خانواده پیشتر بر روی صفحه‌ی کتب راهنمای اطلس کوپکو ‌قرار گرفته است.

تماس با شرکت