از boX range اطلس کوپکو کمپرسورهای مختلفی را بررسی کرده ایم. امروز به سراغ یکی دیگر از مدل‌های این کمپرسورها خواهیم رفت. این سری کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو همانطور که در صفحه کتب راهنمای اطلس کوپکو و در بروشور مخصوص آنها آمده است همگی از موتورهای کامینز بهره می برند. گستره‌ی هوادهی هوای فشرده این کمپرسورها از ۳۵۰ تا ۸۵۰ فوت مکعب بر دقیقه یا cfm است. این بدین معناست که ظرفیت هوادهی این گروه کمپرسور اسکرو دیزلی اطلس کوپکو در سیستم SI از ۱۰ تا ۲۴ متر مکعب بر دقیقه خواهد بود. برخی از مدل‌های این خانواده از سیستم PACE اطلس کوپکو برخوردار است که گستره‌ی وسیعتری از فشارهای عملیاتی قابل بکارگیری را در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. اما نخست کمپرسور اسکرو دیزلی چیست؟

کمپرسور اسکرو دیزلی

کمپرسور اسکرو دستگاهی است که هوای فشرده مورد نیاز ماشین آلات و تجهیزات پنوماتیک یا بادی را فراهم میکند. این دستگاه به مانند باتری قدرتمندی در کارخانجات تولیدی و صنایع غیرتولیدی برای راه اندازی و تامین توان به کار گرفته می‌شود. کمپرسور اسکرو از مکانیسم جابجایی مثبت برای تراکم هوای محیط استفاده می کند؛ بدین شکل که هوای محیط به داخل مکیده می‌شود و سپس در اختیار محفظه تراکم یا به قول اطلس کوپکویی‌ها المنت کمپرسور اسکرو قرار میگیرد. در داخل این محفظه دو روتور نامتقارن در هم تنیده نر و ماده هوا را در میان لوب یا برجستگی‌های خود فشرده کرده و با افزایش فشار و دما آن را به شیر خروجی هدایت می کنند.

موتور کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو از دو نوع موتور برقی یا الکتروموتور و موتور دیزلی برای تامین توان چرخش روتورها، سایر قطعات متحرک و کنترلی خود بهره میبرد. موتورهای برقی عموما توسط کمپانی سازنده کمپرسور یا کمپانی‌ها و زیرمجموعه‌های کمتر شناخته‌شده‌ی آنها طراحی و ساخته می‌شود، اما این مسئله در مورد موتور دیزلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از این رو برندهای مختلف سازنده کمپرسور اسکرو به سراغ کمپانی‌های معتبر و معظم جهانی میروند. مدل‌ مورد بررسی امروز از موتور کامینز، برند موتور آمریکایی، بهره میبرد.

اطلاعات فنی کمپرسور دیزلی XATS 350

در این جدول اطلاعات فنی کمپرسور دیزلی این خانواده تا ۴۱۰ فوت مکعب بر دقیقه آمده است.
دیتاشیت کمپرسور دیزلی

کمپرسور اسکرو دیزلی XATS 350 با توجه به حرف T که در نام آن است فشار عملیاتی برابر با ۱۰/۳ بار (۱۵۰ psi) دارد. این کمپرسور ۳۶۰ فوت مکعب بر دقیقه برابر با ۱۰ متر مکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده دارد.

کمپرسورهای رنج باکس اطلس کوپکو قابلیت فعالیت مناسب در گرمای ۵۰ درجه و سرمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد را دارند. همچنین با کمک کیت استارت سرد این قابلیت تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد نیز قابل ارتقا است.

موتور دیزلی کامینز

اطلس کوپکو از موتور دیزلی کامینز مدل 4BTAA3.9-C125 بر روی این کمپرسور بهره برده است: موتوری ۴ سیلندر با توان خروجی ۹۳ کیلووات در سرعت نرمال شافت. همچنین این موتور تا ۲۳۰۰ دور بر دقیقه سرعت داشته و در حالت استراحت یا آنلود دور آن به ۱۶۰۰ بر دقیقه کاهش می یابد. سایر مشخصات فنی و ابعاد این کمپرسور در جدول فوق به طور کامل قابل ملاحظه است.

نکات تکمیلی

دفترچه راهنمای کمپرسورهای اطلس کوپکو بر روی صفحه‌ی مورد نظر در بخش کتب راهنما و ذیل عنوان کتب راهنمای اطلس کوپکو آمده است. همچنین برای دسترسی سریعتر به مشخصات فنی و بروشور معرفی کمپرسورهای موتور کامینز خانواده boX Range اطلس کوپکو که از ۱۰ تا ۲۴ متر مکعب بر دقیقه را پوشش داده و مناسب فعالیت‌های حفاری، راهسازی، نیلینگ و پی‌ریزی ساختمان و نگهداری خطوط لوله هستند میتوانید به پی دی اف ضمیمه‌ی همین پُست مراجعه فرمایید.

The XAS BoX Range
تماس با شرکت