بر اساس بروشوری که در صفحه کتب راهنما و در بخش اینگرسولرند و دوسان آمده است به بررسی HP 675 WCU خواهیم پرداخت. کمپرسور اسکرو دیزلی اینگرسولرند که از موتور کامینز بهره میبرد. در کنار این کمپرسور، مدل‌های دیگری نیز آمده است که از موتور مشابهی بهره میبرند، موتور دیزلی 6CTAA 8.3 از کمپانی آمریکایی کامینز. این مدل‌ها عبارتند از XP 825، که پیشتر مورد بررسی قرار گرفته است، HP 750، که مشابه با XP 825 معرفی این مدل‌ هم بر روی سایت به تفضیل آمده است و XP 750 که در مطلب آتی بررسی خواهد شد. کمپرسورهای XP اینگرسولرند ۸/۶ بار و کمپرسورهای HP اینگرسولرند ۱۰/۳ بار است.

معرفی موتور دیزلی  6ct و 6cta بر روی وبسایت کمپانی کامینز

کمپرسور اسکرو دیزلی اینگرسولرند

شرکت اینگرسولرند

سایمون اینگرسول در سال ۱۸۷۱ کمپانی اینگرسول راک دریل را در نیویورک ایالات متحده تاسیس کرد. این کمپانی نخستین کمپرسور برقی اتصال مستقیم جهان را ساخته است. در سال ۱۹۰۵ این کمپانی با رند دریل ادغام شد و به اینگرسولرند تغییر عنوان داد.

در سال ۲۰۰۷ کمپانی اینگرسولرند در واگذاری‌های مختلفی برخی از واحدهای خود را فروخت و بر راهسازی تمرکز کرد. در جریان یکی از همین واگذاری‌ها تجهیزات هوای فشرده اینگرسولرند به دوسان کره جنوبی فروخته شد. همچنین در سال ۲۰۱۹ بخش صنعتی اینگرسولرند در قراردادی با گاردنر دنور ادغام شد.

کمپرسور هوا

کمپرسور هوا دستگاهی است که به مانند یک باتری عظیم صنعتی کار می کند. این دستگاه هوای محیط را دریافت کرده و متراکم میسازد تا بعدتر و به وسیله‌ی ماشین آلات و ابزار پنوماتیک، انرژی نهفته در این هوای متراکم به کار گرفته شود. تراکم یا فشرده سازی هوا با مکانیسم‌های مختلفی انجام میشود که در میان مشهورترین‌های آنها میتوان به جابجایی مثبت و رفت و برگشتی اشاره کرد. کمپرسور پیستونی از مکانیسم رفت و برگشتی بهره میبرد که نیاز به قطعات متحرک بیشتر داشته، امکان تراکم بیشتر هوا را دارد اما دبی هوادهی هوای فشرده‌ی آن کمتر است. در دیگر سو، کمپرسور اسکرو کمپرسوری است که از مکانیسم تراکم جابجایی مثبت بهره میبرد.

کمپرسور اسکرو دیزلی

همانطور که گفته شد کمپرسور اسکرو از مکانیسم جابجایی استفاده میکند و ساختاری روتاری دارد. بدین معنا که هوای مکیده شده از محیط وارد سیلندر فشرده سازی شده و در میان روتورهای نامتقارن نر و ماده گیر میفتد. این هوا به مرور و با کاهش حجم در اختیار فشرده شده، به جلو رانده میشود تا از شیر خروجی خارج شود. برای دستیابی به فشار عملیاتی نظیر ۸ تا ۱۰ بار نیازی به مراحل بیشتر فشرده سازی نبوده و اصطلاحا یک مرحله یا یک استیج فشرده سازی کفایت میکند.

کمپرسور اسکرو به دو شکل توان مورد نیاز خود برای فرایند مذکور را تامین میکند. این توان یا از موتوری دیزلی یا از الکتروموتور یا موتوری الکتریکی تامین میشود. دسته‌ی نخست کمپرسورهای دیزلی و دسته‌ی دوم کمپرسورهای برقی را تشکیل میدهد.

کمپرسور اسکرو دیزلی HP 675 – اطلاعات فنی

فشار و ظرفیت هوادهی

اطلاعات فنی کمپرسور دیزلی اینگرسولرند مدل ۱۰ بار و ۱۹ متر مکعب بر دقیقه ای در این جدول امده است.
دیتاشیت واحد کمپرسور اسکرو

همانطور که در جدول فوق ملاحظه میکند این کمپرسور از یک مرحله فشرده سازی بهره می برد. در پی این فرآیند هوای محیطی با فشار اتمسفریک با داخل مکیده شده و پس از تراکم با فشار عملیاتی ۱۰/۳ بار و با دبی حجمی ۱۹/۱ متر مکعب بر دقیقه از تنها خروجی ۲ اینچی آن تخلیه میشود و در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.

موتور دیزلی کامینز

اطلاعات فنی موتور دیزلی کامینز نصف شده بر روی این کمپرسور دیزلی آمده است. این موتور پیشتر و در ابتدای متن معرفی شد و آدرس صفحه وبسایت کامینز آن نیز امده است.
دیتاشیت موتور دیزلی کامینز

موتور کامینز 6CTAA 8.3 موتوری شش سیلندر با سرعت اسمی ۲۰۰۰ دور بر دقیقه است. این موتور در حالت آنلود با سرعت ۱۵۰۰ دور بر دقیقه استراحت میکند. سایر مشخصات من جمله حداکثر ارتفاع عملیاتی، حجم تانک سوخت، ظرفیت خنک کننده رادیاتور نیز در این جدول آمده است. این موتور در دور اسمی خود ۱۹۲ کیلووات توان خروجی دارد.

ابعاد و سایر مشخصات

ابعاد کمپرسور دیزلی همیشه در دو حالت تجهیز به زنجیر چرخ و ادوات حرکت و بدون آن بیان میشود.
ابعاد کمپرسور دیزلی در دو حالت تجهیز به ادوات حرکت و فاقد آن

کمپرسورهای اسکرو دیزلی همواره در دو حالت فقدان و حضور تجهیزات حرکت اندازه گیری میشود. همچنین برخی از این کمپرسورها در پکیج‌های آف شور نیز عرضه میشود که برای اطلاعات بیشتر با شرکت تماس حاصل کنید.

سخن پایانی

در این کمپرسور سهولت نگهداری و استفاده در شرایط دشوار آب و هوایی و بخصوص دمای هوای بالا مدنظر قرار گرفته است و این امر در نگهداری آسان کولرهای آن و باکس خنک دستگاه که دوره‌های کاهش دمای کمپرسور را کاسته است، قابل مشاهده است. در هنگام تهیه این کمپرسور دیزلی آپشن یا گزینه‌ی تهیه افترکولر و سپراتور آب فراهم است. برای مشاهده ۳ مدل معرفی شده‌ی دیگر در ابتدای متن که مشابه با hp675 از موتور دیزلی کامینز یکسانی بهره میبردند میتوانید میانبر زده و به جای صفحه‌ی کتب راهنمای اینگرسولرند از همینجا فایل پی دی اف بروشور را دانلود کنید:

کمپرسور دیزلی اینگرسولرند – HP675 – XP 750 – HP 750 – XP 825

تماس با شرکت