اینگرسولرند در کنار اطلس کوپکو و کمپرسور کایزر سه ستون بازار هوای فشرده است. کمپانی‌های معظم چندملیتی که در نقاط مختلف جهان کارخانه تولید ماشین آلات داشته و دفاتر مرکزی آنها در ایالات متحده، سوئد و آلمان قرار دارد. به تازگی دو اتفاق برای کمپانی اینگرسولرند رخ داده است. نخست در سال ۲۰۰۷ تجهیزات هوای فشرده آن به کمپانی کره‌ای دوسان واگذار گردید و در سال ۲۰۱۹ نیز بخش صنعتی آن در قراردادی با گاردنر دنور ادغام شد. محصولات اینگرسولرند در بازار ایران گستره‌ای از تجهیزات حفاری و دریل واگن تا کمپرسور اسکرو را پوشش میدهد. کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو از بهترین‌های بازار هستند.

کمپرسور اسکرو دیزلی

کمپرسور اسکرو دستگاهی است که از مکانسیم جابجایی مثبت برای تراکم هوای محیط بهره میبرد. در این مکانیسم هوای محیط با فشار اتمسفریک به داخل مکیده میشود و در میان روتورهای نر و ماده درهم‌تنیده فشرده شده، به جلو رانده میشود و از شیر خروجی در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد. کمپرسور اسکرو بر دو نوع ثابت و متحرک است. تعداد قطعات متحرک کمتر این کمپرسور نسبت به مدل‌های دیگر امکان تحرک آسان آن را فراهم ساخته است. مدل‌های ثابت عموما از موتور برقی بهره میبرد و کمپرسور برقی نامیده میشود. مدل‌های متحرک نیز عموما از موتور دیزلی برندهای شناخته شده بهره میبرد و با نام کمپرسور دیزلی شناخته میشود. همچنین برخی کمپرسورهای دیزلی در پکیج‌های آف‌شور نیز ارائه میشود که پکیج مذکور قابل حمل به روی سکوهای نفتی است.

برای آشنایی بهتر با قطعات کمپرسور اسکرو کلیک کنید.

موتور کاترپیلار

در میان برندهای معتبری که در بازار موتور دیزلی وجود دارد، بسیار از اعتبار خاصی برخوردارند. در میان آن برندهای معتبر، کاترپیلار همچنان یک سر و گردن بالاتر ایستاده است. موتور کاترپیلار C 15 Acert که بر روی کمپرسور دیزلی مدل XHP 1170 اینگرسولرند نصب شده است تا ۵۸۰ اسب بخار معادل ۴۲۶ کیلووات توان خروجی دارد. سرعت این موتور ۱۸۰۰ تا ۲۱۰۰ دور بر دقیقه بوده و گشتاور بیشینه‌ای برابر با ۱۹۵۸ پاوند فوت دارد.

کاتالوگ این موتور را که در رنج ۳۵۰ تا ۴۳۰ کیلووات امکان تهیه آن وجود دارد با کلیک بر روی لینک زیر مشاهده خواهید کرد:

موتور دیزلی کاترپیلار C 15 ACERT
صفحه موتور دیزلی C 15 ACERT بر روی وبسایت کمپانی کاترپیلار

اطلاعات فنی واحد کمپرسور

کمپرسور دیزلی XHP 1170 اینگرسولرند تا ۳۳/۱ متر مکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده دارد. این حجم از هوا در فشار عملیاتی ۲۴/۱ بار در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.

قیمت کمپرسور

قیمت کمپرسور اسکرو دیزلی اینگرسولرند - استعلام بلژیک
قیمت استعلامی مورخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۲

قیمت کمپرسور دیزلی به پارامترهای متعددی بستگی دارد. کیفیت و برند دستگاه و موتور دیزلی نصب شده بر روی آن، سلامت دستگاه، سلامت موتور، تعداد ساعت کارکرد و سال ساخت از جمله این پارامترهاست. اما چند نکته سهل ممتنع نیز بر قیمت نهایی اثرگذار است: نخست آنکه هرکدام از مواردی که در بالا آمد میتواند تفاوتی اندک یا تفاوتی در حد چند برابر در قیمت کمپرسور دیزلی ایجاد کند . برای مثال در همین استعلام اخیر که فایل آن به پیوست آمده است، تاثیر ساعت کارکرد و نوع موتور و احتمالا پارامترهایی که با بررسی حضوری کارشناس مشخص خواهد شد مشاهده میکنید:

پیوست پیشنهاد قیمتی همکار از بلژیک
(این پیوست ۲ مدل مشابه دیگر را نیز در بر میگیرد.)

نکته دوم شرایط متفاوت بازار ایران است. در شرایط فعلی و قیمت‌های کنونی، بازار ایران چندان از قیمت‌های جهانی تبعیت نمیکند. کم و بیش میبایست تبدیل قیمت یورو یا دلاری به ریالی را فراموش کرده و وارد بازار شد و از قیمت‌های معاملات بازار اطلاع حاصل کرد که تفاوت چشمگیری با قیمت جهانی دارد.

کتب راهنما

کتب راهنمای کمپرسورهای اینگرسولرند و دوسان بر روی صفحه مورد نظر در سایت جهان کمپرسور در دسترس است. همچنین منوآل نسخه دیگری از کمپرسور XHP 1170 اینگرسولرند که از موتوری قدرتمندتر (C 18 ACERT کاترپیلار) بهره میبرد تا ساعتی دیگر بر روی همان صفحه آپلود خواهد شد.

تماس با شرکت