اول تکلیف خود را مشخص کنیم،‌ ما به کمپرسور باد صنعتی با دبی هوادهی ۱۱ تا ۲۳ مترمکعب (با فشار عملیاتی ۱۴ تا ۷ بار) کمپرسورهای میان‌رده یا Medium Air Compressors می گوییم. اگر به چنین کمپرسور دیزلی نیاز دارید، حتما مطلب زیر را بخوانید:

کمپرسورهای میان‌رده‌ی دیزل اطلس کوپکو را بر روی چارتی با دو محور فشار عملیاتی و دبی هوادهی هوای فشرده خروجی مشاهده می کنید.
کمپرسورهای میان‌رده‌ی دیزلی اطلس کوپکو، فشار عملیاتی با واحد بار و دبی هوای فشرده خروجی با واحد cfm

در چارت بالا ۱۱ مدل کمپرسور هوای فشرده میان‌رده و فشار معمولی اطلس کوپکو را مشاهده می کنید، رنج هوادهی هوای فشرده خروجی آنها میان ۳۰۰ تا ۸۰۰ cfm برابر با ۸/۵ تا ۲۲/۶۵ مترمکعب بر دقیقه و فشار عملیاتی از ۷ تا ۱۴ بار می باشد؛ فشار معمولی.

از آنجایی که هم فشار و هم دبی مورد نیاز مصرف‌کننده‌ی این کمپرسور باد صنعتی متوسط محسوب می شود، تمامی این مدل‌ها دارای یک استیج یا المنت هواساز هستند، و نیازی به تجهیز آنها به دو المنت، چه به صورت موازی و چه به صورت متوالی، نبوده است. فارغ از مشخصات فنی، چندین نکته در مورد این کمپرسورهای دیزلی حائز اهمیت است:
۱. این کمپرسورها در دو نوع مجهز به سیستم PACE و فاقد آن تولید می شوند.

این سیستم امکان تنظیم فشار در بازه‌های ۰/۱ بار را میدهد. - عکس کنترلر کمپرسور اسکرو
سیستم تنظیم فشار PACE

PACE مخفف عبارت تنظیم فشار از طریق الکترونیک‌های شناختی است و با نام کنترلر XC2003 اطلس کوپکو شناخته می شود. این کنترلرها امکان تنظیم فشار در فواصل یک دهم بار را به کاربر می دهند.

قطعات کمپرسور هوای فشرده اسکرو را نمیشناسید؟ کلیک کنید

۲. همانطور که پیشتر هم بارها گفتیم کمپرسور باد صنعتی اطلس کوپکو یک برتری و تنها یک برتری واضح بر تمامی برندهای دیگر کمپرسور هوای فشرده اسکرو دارند، سهولت دسترسی و سرویس.

امکان دسترسی به قلب کمپرسور به سادگی و از کنار
دسترسی راحت برای تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا

قسمت‌های داخلی کمپرسورهای اطلس کوپکو،‌ چه در مدل‌های برقی و چه در مدل‌های دیزلی به سادگی و از کنار قابل دسترس بوده و سرویس و تعمیر آنها امری ارگونومیک‌تر می باشد. این تمایز فقط زمانی برجسته خواهد نمود که بر روی کمپرسورهای کایزر یا برخی از برندهای دیگر امر سرویس را انجام دهید.

۳. موتورهای دیزلی نصب شده بر روی این کمپرسورها از برندهای مختلفی هستند، باور عمومی بر آن است که کاترپیلار و بعد کامینز و دویتز موتورهایی قابل اتکاتر و با عمر طولانی تر هستند،‌ پس از آنها نیز جان دیر را میتوان نام برد. لیکن باید توجه داشت که این باور یک قاعده‌ی سرانگشتی بوده و موتور با موتور تمایز دارد، همچنین برندهای کوبوتا و ام‌تی‌یو (موتورهای رولز رویز) در این سال‌ها پیشرفت چشمگیری داشته اند.

۴. تمامی این کمپرسورها به یدک‌کش، سیستم چراغ برای مسیر، ایمنی چرخ‌ها، افترکولر، شیر برگشتی و WSD، اطفاء جرقه و شیر داخلی شات داون، استارت سرد و کارتریج ایمنی مجهز بوده و امکان درخواست از اطلس کوپکو برای رنگ‌آمیزی در رنگ‌های مختلف وجود دارد.

۵. کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو در سایزهایی بهینه، برای شرایط عملیاتی سنگین، با امکان سرویس آسان تولید شده و موتورهای آنها به طور استراتژیک انتخاب می شود، همچنین به سیستم سوخت‌رسانی بهینه و صرفه‌جو مجهز هستند. اینها ادعاهای اطلس کوپکو در معرفی آنهاست.

اطلاعات فنی و دیتاشیت

اطلاعات فنی این کمپرسورهای دیزلی در ادامه آمده است. این اطلاعات مشتمل بر اطلاعات عملکردی: فشار، ظرفیت هوادهی، حداکثر و حداقل دمای محیطی، اطلاعات موتور: مدل، تعداد سیلندر، توان در دور اسمی، سرعت اسمی و سرعت آنلود، اطلاعات ظرفیت مربوط به ظرفیت روغن و سوخت کمپرسور و موتور دیزلی، سطوح آلایندگی صوتی و ابعاد کمپرسورهاست.

اطلاعات فنی کمپرسورهای اسکرو دیزلی اطلس کوپکو
اطلاعات فنی XAHS 108 – XATS 138 – XATS 186 و XAVS 186
اطلاعات فنی کمپرسورهای اسکرو دیزلی اطلس کوپکو
اطلاعات فنی XAHS 237 Md – XAVS 287 Md – XAMS 287 Md – XAHS 317 Md – XATS 327 Md – XAMS 367 Md
اطلاعات فنی کمپرسورهای اسکرو دیزلی اطلس کوپکو
اطلاعات فنی XAHS 146 – XATS 156 DD – XAVS 166 DD – XAHS 186 DD و XAS 186 DD
تماس با شرکت