کمپرسور کایزر تنها کمپانی در میان سه برند پرچمدار بازار، اطلس کوپکو، اینگرسولرند یا دوسان کنونی و کمپرسور کایزر، است که، همانطور که از نام آن بر می آید، فقط بر طراحی و تولید کمپرسورهای هوا و تجهیزات هوای فشرده مرتبط تمرکز دارد. این کمپانی در سال ۱۹۱۹ توسط کارل کایزر تاسیس گردیده است و اکنون پس از یک قرن در ساخت کمپرسورهای هوا، درایر یا خشک کن، بلوئر، وکیوم و کمپرسورهای متحرک تخصص دارد.

از جدی‌ترین موفقیت‌های کمپرسور کایزر در ساخت کمپرسور اسکرو طراحی روتورهای پروفایل سیگما در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی است. در زمان مذکور کمپرسورهای اسکرو، چه در مدل‌هایی که از روتورهای متقارن و چه در مدل‌هایی که از روتورهای نامتقارن بهره میبردند، مصرف انرژی بیشتری نسبت به رقبای پیستونی خود داشتند. مهندسین کایزر در طراحی جدید از روتورهای نامتقارن ۵ به ۶ لوب استفاده کردند و همچنین کلیرانس میان جداره‌های سیلندر فشرده سازی با روتورها را به مقداری کاستند تا از هدررفت هوای برگشتی جلوگیری کنند.

کمپرسور اسکرو برقی کایزر مدل CSG 120 – 2A

تصویری از کمپرسور اسکرو برقی CSG 120 کایزر
کمپرسور اسکرو برقی کایزر مدل CSG 120

این سری کمپرسورها، کمپرسورهای بدون روغن (Oil-free) کایزر می باشند که در مدل های CSG-2، DSG-2 و FSG-2 تولید می شوند. از مزایای این کمپرسورها آسانی بهره‌گیری از هوای گرم‌شده، استفاده از دستگاه در حالت استندبای (بهره‌وری بالاتر انرژي) و آسانی نگهداری و تعمیرات می باشد.

بروشور این کمپرسورها از این لینک قابل دسترسی می باشد

فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی

مدل CSG 120-2 A در ۴ فشار عملیاتی ۴، ۶، ۸ و ۱۰ بار و به ترتیب با دبی هوای فشرده‌ی خروجی ۱۲/۹۷، ۱۲/۹۲، ۱۲ و ۱۰/۴۳ مترمکعب بر دقیقه تولید می شود. فشار ماکسیمم مثبت دو مدل اول ۶ بار می باشد.

موتور نصب شده بر روی دستگاه CSG 120/2 A هفتاد و پنج کیلووات و سطح صدای تولیدی آن ۷۳ دسی‌بل می باشد.

کمپرسورهای CSG در مدل‌های ۱۲۰ و ۱۳۰ دارای موتورهای به ترتیب ۷۵ و ۹۰ کیلوواتی،‌ در فشارهای ۶ تا ۱۰ و یک نسخه ۴ بار برای مدل ۱۲۰ تولید می شوند.
دیتاشیت

مدل قدیمی

نسخه قدیمی‌تر این دستگاه که مشابه با CSG 120 از موتور ۷۵ کیلوواتی بهره برده و در مختصات فشار و دبی مشابهی نیز تولید میشد CS 120 است که در تصاویر زیر عکس‌هایی از آن را مشاهده میکنید:

کمپرسور اسکرو برقی کایزر ۷/۵ بار CS 120
این کمپرسور سال ۱۹۹۲ ساخته شده است.
داخل کمپرسور اسکرو برقی کایزر ۷/۵ بار
از تفاوت‌های این کمپرسور با نسخه‌های CSG، تفاوت در دسترسی برای سرویس است.

در مدل‌های قدیمی کایزر، برخلاف آنچه در کمپرسورهای GA اطلس کوپکو سراغ داریم، درهای کمپرسور از بالا باز شده و دسترسی به قلب کمپرسور برای سرویسکار دشوار بود. در مدل‌های جدیدتر کمپرسور کایزر این نقص را اصلاح نموده و همانطور که در تصویر ابتدای این مطلب مشاهده کردید درهای کمپرسور از طرفین باز میشود.

نکات تکمیلی

به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.

همانطور که پیش‌تر در مطلب ذیل مطرح شد، کمپرسور کایزر در ایران نمایندگی نداشته، علاقه‌ای به حضور در بازار کشور ما ندارد و ۱۵ سال است که این سیاست در این شرکت به قوت خود باقی است:

کمپرسور کایزر در ایران

راه‌های تماس برای مشاوره کمپرسور اسکرو

برای اطلاع از گزینه های جایگزین موجود در بازار ایران، لطفا با شماره های شرکت ۰۲۱۴۴۹۸۸۵۷۷ و ۰۲۱۴۴۹۸۸۵۷۸ ارتباط حاصل نموده و یا برای ما فکس بفرستید: ۰۲۱۴۴۹۸۰۲۳۴
همچنین ایمیل Info@JahanCompressor.com راه ارتباطی الکترونیک ما و شماست.

تماس با شرکت