هرکدام از کمپانی‌های بزرگ تولید کننده‌ی کمپرسور هوا یا گاز فلسفه‌ی خاصی را برای طراحی دستگاه‌های خود دنبال می کنند. در کمپرسور کایزر فلسفه طراحی همچنان ساخت ایرند یا المنت‌‌های کمپرسور بزرگتری است که روتورهای آن آهسته‌تر میچرخند. ایرند‌هایی که آهسته‌تر میچرخند مقدار هوای فشرده، FAD، بیشتری در توان محرکه مشابه ارائه میدهند (تا ۲۰ درصد بهره‌وری بیشتر نسبت به طراحی متداول کمپرسور اسکرو).

کمپرسور اسکرو برقی روغن پاششی کایزر

در مقایسه با مدل‌های اویل فری، مانند CSG 120 کمپرسور کایزر،‌ پاشش روغن در محل فشرده‌ سازی در کمپرسورهای اسکروی روغن پاششی منجر به پاکسازی، روانکاری و خنکسازی می شود که هر سه این عوامل بهره‌وری ایرند را بالاتر می برد.

کمپرسور اسکرو برقی  ESD 375 کایزر نیز مشابه با بسیاری از دیگر کمپرسورهای ۲ تا ۵۰۰ کیلوواتی این کمپانی از طراحی روتورهای پروفایل سیگما بهره می برد. این پروفایل روتور کمپرسور اسکرو نامتقارن ۵ به ۶ بوده و کلیرانس اندک آن میزان اتلاف هوای برگشتی در داخل هوزینگ یا سیلندر فشرده سازی را میکاهد.

تصویری از کمپرسور اسکرو برقی کایزر مدل ESD 375
کمپرسور اسکرو برقی کایزر

نسخه‌های استاندارد این کمپرسورها در دو مدل ESD 375 و ESD 445 تولید می شوند، نسخه‌های SFC نیز مدل های دارای کانورتر (Variable Speed Drive) می باشند.

مشخصات فنی:‌ فشار عملیاتی، ظرفیت هوادهی یا FAD و نویز

کمپرسور برقی ESD 375 کایزر در سه فشار ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار به ترتیب با ظرفیت‌های هوادهی ۳۷/۸۵، ۳۰/۱۳ و ۲۴/۳۴ مترمکعب بر دقیقه تولید می شوند. موتور نصب شده بر روی این مدل ۲۰۰ کیلووات می باشد. سطح صدای تولیدی این دستگاه نیز ۷۵ دسی‌بل است.

مشخصات کامل این دو مدل کایزر در جدول زیر قابل مشاهده است:

در جدول مشخصات فنی مدل‌های ESD 375 و ESD 445 کمپرسورهای برقی کایزر آمده است.
ESD 375 & 445 اسکرو برقی‌های کایزر

بروشور این کمپرسورهای برقی کایزر نیز از لینک زیر قابل دسترسی می باشد:

ESD Series

در میان مدل‌های سرعت متغیر (VSD) که در برند کمپرسورسازی کایزر SFC شناخته می شوند، دو مدل ESD 375 SFC و ESD 445 SFC مدل های دارای کانورتر این لاین می باشد. ظرفیت هوادهی این مدل‌ها بسته به نیاز مصرف کننده متغیر می باشد.

دیاگرام عملکردی کمپرسور

دیاگرام عملیاتی کمپرسور اسکرو برقی کایزر در ۱۳ مرحله آمده است.
چارت عملیاتی کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر

دیاگرام عملکرد این کمپرسورها نیز مشابه با سایر کمپرسورهای اسکرو می باشد. واحد هواساز اسکرو(۳) به وسیله‌ی موتور الکتریکی (۴) به چرخش درمی آید. روغن تزریقی برای خنک‌کنندگی در سپراتور (۵) مجددا جدا می شود. (۶تا۹) فن یکپارچه  خنک‌سازی پکیج کمپرسور و جریان مکفی هوای خنک‌کننده را برای کولر هوا و افترکولر هوای فشرده فراهم میآورد.

راهنمای جامع کمپرسورهای کایزر به همراه بروشور کمپرسور اسکرو برقی و روغن پاششی ESD 375 بر روی صفحه کتب راهنمای کایزر قرار گرفته است.

تماس با شرکت