GA خانواده‌ای از مهمترین کمپرسورهای باد صنعتی اطلس کوپکو است که جای پای این برند را در بازار جهانی کمپرسورهای هوا محکم کرد. کمپرسورهای GA کمپرسور اسکرو برقی تک مرحله‌ای هستند ( فشارهای قویتر یا دبی‌های هوای فشرده خروجی بالاتر با دو مرحله هواسازی متوالی و یا موازی ممکن خواهد شد که بحث مطلب دیگری در مورد کمپرسورهای GR اطلس کوپکو خواهد بود). این کمپرسورها در نیمه دوم قرن ۲۰م میلادی به بازار عرضه شده و همچنان نیز کم‌رقیب به کار خود ادامه می دهند.

دو مدل از کمپرسورهای GR بررسی شده بر روی وبسایت را ملاحظه کنید:

کمپرسور هوای فشرده اسکرو GR 110 اطلس کوپکو

کمپرسور هوای فشرده اسکرو GR 200 اطلس کوپکو

کمپرسور باد صنعتی ۱۱۰ کیلوواتی اطلس کوپکو برای مصارفی که به هوای خشک و عاری از روغن نیاز ندارند بهترین انتخاب هستند، به دلیل همین که این کمپرسورها مصرفی عام و نه خاص دارند. نگهداری و تعمیرات و دسترسی به قطعات آنها نیز آسانتر و ارزانتر خواهد بود. ما در مجموعه مطالبی به بررسی انواع و اقسام کمپرسورهای اطلس کوپکو، اینگرسولرند (دوسان فعلی) و کمپرسور کایزر آلمان پرداخته ایم. این مطلب مختص مدلی از کمپرسورهای اطلس کوپکوست:

معرفی فنی کمپرسور هوای فشرده اسکرو اطلس کوپکو – GA 110 سرعت متغیر

تصویری از کمپرسور اسکرو برقی GA 110، مجهز به درایر و تانک ذخیره هوای فشرده که اصطلاحا فول فیچر شناخته می شوند.
کمپرسور برقی GA 110 مدل سرعت متغیر و فول فیچر

کمپرسورهای GA کمپرسورهای برقی ثابت اطلس کوپکو هستند که یک واحد المنت هوای فشرده دارند و در مدل های مختلف هواخنک/آب‌خنک، VSD و سرعت ثابت، استاندارد و فول فیچر (دارای خشک‌کن) ساخته می شوند. مدلی که در اینجا به آن خواهیم پرداخت GA 110 VSD است که در نسخه‌های ۸/۵، ۱۰ و ۱۴ بار تولید می شود. علت نامگذاری این کمپرسور با عدد ۱۱۰ نیز توان ۱۱۰ کیلوواتی موتور آن می باشد. سطح نویز (صدای تولیدی) این دستگاه ۷۸ دسی‌بل می باشد.

دیتاشیت کمپرسور

در جدول زیر عملکرد نسخه‌های مختلف، دبی هوادهی در هر فشار و تفاوت‌های مدل‌های استاندارد و فول فیچر قابل ملاحظه می باشد:

کمپرسور GA 110 VSD در سه نسخه‌ی ۸/۵ ، ۱۰ و ۱۴ بار تولید می شود و رنج هوادهی ماکسیمم آن میان ۱۵/۵ تا ۲۶/۲ مترمکعب بر دقیقه می باشد.
مشخصات فنی کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو، مدل GA 110 VSD

در کنار بهره گیری از تکنولوژی VSD، برای کاهش مصرف انرژی و متعاقبا هزینه اطلس کوپکو تکنولوژي DSS را نیز در کنترلرهای الکترونیکن خود گنجانده است که به وسیله‌ی آن می توان اتوماتیک و یا دستی دو سیستم گستره‌ی فشاری متفاوت را تعریف نمود تا مصرف انرژی بهینه گردد؛ در نمودارهای زیر امکان کاهش هزینه با بهره گیری از این سیستم را مشاهده می کنید:

اکثر فرآیندهای تولیدی سطوح تقاضای پرنوسانی دارند، با استفاده از DSS می توان ۲ باند فشاری مشخص نموده و مصرف را بهینه کرد.
چگونگی بهینه‌سازی مصرف انرژي با بهره‌گیری از تکنولوژي DSS

بروشور این کمپرسور نیز پیشتر بر روی سایت قرار گرفته است.

روغن کمپرسور اسکرو برقی

برای کمپرسورهای برقی GA که کمپرسور اسکرو برقی و تک مرحله‌ای اطلس کوپکو هستند، تمامی روغن‌های معرفی شده بر روی وبسایت، البته روغن‌های کمپرسور روغن پاششی،‌ مناسب است. روغن اندورانس پایه معدنی بوده و روغن‌های روتو اکستند و اولترا پایه‌ سنتزی هستند. انتخاب روغن کمپرسور بستگی کامل به محیط و شرایط آب و هوایی داشته و همچنین این روغن‌ها دوره تعویض متفاوتی دارند. برای کسب اطلاعات کاملتر از کیفیت روغن‌های مختلف کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو میتوانید به پست مربوط به هرکدام مراجعه کنید:

روغن کمپرسور اندورانس اطلس کوپکو

روغن کمپرسور اولترای اطلس کوپکو

روغن کمپرسور روتو اکستند اطلس کوپکو

تماس با شرکت