تصویر کمپرسور دیزلی کایزر
کمپرسور دیزلی کایزر – M31

کمپرسور کایزر، مشهورترین برند آلمانی در طراحی و ساخت کمپرسورهای هواست؛ این برند در کنار اطلس کوپکوی سوئدی و اینگرسول‌رند آمریکایی (حالا دوسان کره‌ای) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کمپرسور هوا در جهان است. شرکت کایزر بیش از ۱۵ سال است که در مورد بازار ایران سیاستی بسیار محافظه‌کارانه داشته و برخلاف اطلس کوپکو که در فرجه‌های پدید آمده فورا خود را به بازار ایران رسانده، رغبتی به حضور در بازار ایران نشان نداده است.

کمپرسور اسکرو دیزلی کمپرسوری است که سوخت دیزلی را در داخل موتور دیزلی به توان و نیروی محرکه‌ای برای چرخش دنده‌ها و در نهایت روتورهای داخل سیلندر فشرده سازی ایرند کمپرسور تبدیل می سازد. چرخش این روتورها هوای ورودی به داخل ایرند را فشرده ساخته و دمای آن را افزایش می دهد. از این رو کمپرسورها عموما افترکولری یکپارچه در داخل دارند تا از حرارت هوای فشرده خروجی بکاهد. روغن مخصوص نیز علاوه بر روانکاری قطعات متحرک که امری ضروری است، فضای میان روتورها را پاکسازی کرده و به کاهش حرارت کمک میکند.

در این مطلب به معرفی و بررسی یکی از کمپرسورهای دیزلی کایزر خواهیم پرداخت: M 31

کمپرسور دیزلی M 31 از کمپرسور کایزر آلمان

کمپرسور اسکرو دیزلی M 31 ظرفیت هوادهی هوای فشرده‌ای معادل ۳/۱۵ مترمکعب بر دقیقه داشته و این هوا در فشار عملیاتی ۷ بار از شیر خروجی کمپرسور خارج میشود. این کمپرسور از موتوری آب‌خنک و ۳ سیلندر ساخت کوبوتا بهره می برد که در سرعت ۲۹۹۰ دور بر دقیقه ۲۴/۱ کیلووات توان خروجی در اختیار کمپرسور هوا قرار می دهد. کمپرسوری پرسروصداست که از دور موتور آن نیز همینطور انتظار می رود: صدایی نزدیک ۱۰۰ دسی‌بل در کنار دستگاه و حدود ۷۰ دسی‌بل در فاصله ۱۰ متری.
این کمپرسور ۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد.

مزایا و ویژگی‌های خوب این دستگاه عبارتند از روتورهای پروفیل سیگمای کایزر، کنترل ضدانجماد،‌ عملکرد خوب و نگهداری آسان. راه‌اندازی این کمپرسور نیز به نسبت برخی از مدل‌های دیگر کایزر آسانتر می باشد.

اطلاعات فنی کمپرسور کایزر، مدل‌های M27 و M31

M27 کایزر و M31 کایزر. این دو کمپرسور اسکرو دیزلی از کمپرسور کایزر آلمان کیفیت مطمئنی دارند.
مقایسه مشخصات فنی کمپرسور دیزلی کایزر، مدل‌های M27 و M31

این کمپرسور با توجه به دبی خروجی (FAD) و فشار هوای فشرده‌ی اسمی آن برای عملیات نیلینگ گزینه‌ای مناسب می باشد.

کمپرسور کارکرده بهترین راه برای تهیه کمپرسورهای هوای باکیفیت در بازار ایران است. البته این راه ارزانتر یکی دو مشکل دارد.

یکی حضور گسترده‌ی فعالان کمتر صادق در بازار کمپرسور است و دیگری لزوم اطمینان از کیفیت و سلامت دستگاه مورد نظر.

پس بله، این کمپرسور کارکرده‌ی کایزر دستگاهی خوش‌قیمت است، به شرط اینکه از آدم درست و با اطمینان تهیه شود.

دفترچه راهنمای کمپرسورهای M 27  و M 31 کایزر بر روی صفحه‌ی مربوط به کتب راهنمای این برند قرار گرفت:

کایزر

تماس با شرکت