در سه پست قبل به معرفی سه کمپرسور دیزلی از کایزر پرداختیم، در این هفته دو مدل دیگر را نیز بررسی خواهیم کرد، M 135 کمپرسور اسکرو دیزلی کایزر موضوع بحث مطلب فعلی است و در مطلب بعدی به M 350 پرقدرت خواهیم پرداخت. کمپرسورهای دیزلی کایزر از کمپرسورهای مطمئن در مصارف مختلف غیرتولیدی هستند. عموم کمپرسورهای وارداتی این کمپانی به ایران کمپرسورهایی هستند که همراه با خطوط تولید کارخانجات ایرانی وارد شده اند و عموم کارخانجات از کمپرسورهای اسکرو برقی بهره می برند. این دریچه‌ای برای آشنایی صنعتکاران ایرانی با کمپرسور کایزر بوده است. در بخش غیرتولیدی، که صنایع معدنی، راه سازی، پتروشیمی و پالایشگاهی نمایندگانی از آن هستند، نیز به مرور تجار ایرانی اقدام به واردات کمپرسورهای دیزلی کایزر کرده اند ما همچنان تعداد کمتری از آنها در بازار دیده می شود.

مشخصات فنی کمپرسور دیزلی کایزر، مدل M 135

مشخصات فنی
مشخصات فنی M 135 کایزر در کنار مدل‌های M 122، M 123 و M 170

کمپرسور اسکرو دیزل M 135 کایزر در فشارهای عملیاتی ۱۰، ۱۲ و ۱۴ بار طراحی، ساخته و به بازار عرضه می شود و در این فشارها به ترتیب از ظرفیت هوادهی ۱۳، ۱۲ و ۱۰/۵ مترمکعب بر دقیقه بهره میبرد.

این کمپرسور برای تامین توان مورد نیاز ایرند خود از موتور دیزلی قدرتمند دویتز استفاده میکند

موتور کمپرسور دیزلی کایزر

در میان برندهای موتور دیزلی اسامی متعددی حضور دارند که قریب به اتفاق موتورهای مناسب و قابل اتکا هستند، هوندا، مرسدس بنز و کوبوتا از این دسته هستند. لیکن در بازار ایران سه برند معتبر اطمینان خاطر بیشتری برای مصرف کنندگان هوای فشرده فراهم می‌آورند و در هنگام فروش نیز فروشنده بر آنها تاکید می کند: کاترپیلار، جان دیر و دویتز.

تصویر موتور کمپرسور دیزلی دویتز - کمپرسور کایزر
موتور دیزل TCD 2013 L04 دویتز

در ساخت این کمپرسور از موتور TCD 2013 L04 دویتز استفاده شده است. این موتور در ماکسیمم سرعت اسمی خود، ۱۸۰۰ دور بر دقیقه، ۱۲۲ کیلووات معادل ۱۶۳/۶ اسب بخار توان خروجی در اختیار المنت کمپرسور قرار می دهد (دیتاشیت). (البته حدود ۴ کیلووات از این توان صرف فن خود موتور خواهد شد)

خیر – دویتز بهترین سازنده موتورهای دیزلی بکاررفته در کمپرسور هوا نیست. اما یکی از بهترین‌هاست. در بازار هوای فشرده و سایر صنایعی که از موتور دیزلی برای تامین توان مورد نیاز دستگاه بهره میبرد، خوشنام‌ترین برند کمپانی کاترپیلار است. اما در بحث کیفیت برندهای مختلفی همچون دویتز، کومنس یا کامینز، کوبوتا ژاپن، مرسدس بنز و جان دیر دست کمی از موتور دیزلی کاترپیلار ندارند.

سری PowerHouse کمپرسور دیزلی کایزر

کایزر خانواده‌ی Powerhouse کمپرسورهای دیزلی خود را به عنوان کمپرسورهایی که در شرایط سخت کاری نیز عملکرد و دوام خوبی دارند، به بازار معرفی کرد. این مجموعه شامل مدل‌های جدول فوق،‌ یعنی M 122،‌ M 123، M 135 و M 170 و مدل‌های دیگری چون M 125، می باشد و همگی با موتورهای TCD 2012 و TCD 2013 دویتز (۴ یا ۶ سیلندر) عرضه می شوند. این مجموعه کمپرسورها از ۱۰ تا ۲۰ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده (FAD) داشته و در دماهایی بالاتر از ۵۰ درجه سانتیگراد نیز به راحتی کار می کنند. همچنین کمپرسورهای دیزل پاورهاوس کایزر را میتوان برای کار در دماهای کمتر از منفی ۱۰ درجه سانتیگراد نیز مجهز و آماده‌ی کار کرد. ماکسیمم فشار عملیاتی این کمپرسورها ۱۴ بار می باشد.

تصویر کمپرسور - عکس کمپرسور اسکرو
M 135
تماس با شرکت