تصویری از کمپرسور اسکرو برقی HSD ۷۸۲ کایزر
HSD 782 – کمپرسور اسکرو برقی کایزر

کمپرسورهای HSD به واقع دو کمپرسوراسکرو در یک پکیج هستند. هر دوی این کمپرسورها مجهز به کنترلر سیگما، سیستم خنک‌کننده و محرکه مستقیم ۱ به ۱ هستند. این مجموعه کمپرسورها در فشارهای اسمی ۸/۵، ۱۲ و ۱۵ بار طراحی و ساخته می شوند و بین ۱۰/۱ تا ۸۹ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی دارند. در میان آنها امروز ما به بررسی HSD 782 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو برقی کایزر – مدل HSD 782

دیتاشیت کمپرسورهای HSD مدلهای ۶۶۲، ۷۲۲ و ۷۸۲
اطلاعات فنی کمپرسور HSD 782

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید HSD 782 در فشارهای اسمی مذکور و فشارهای عملیاتی متناظر ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار، به ترتیب ظرفیت‌های هوادهی ۷۸/۴، ۶۵/۳۱ و ۵۳/۰۷ مترمکعب بر دقیقه را ارائه می دهد. این کمپرسور مجهز به موتور ۴۵۰ کیلوواتی است.

شماتیک کلی عملیات فشرده‌سازی هوا در کمپرسورهای HSD کایزر
دیاگرام عملکردی کمپرسورهای HSD

شماتیک کلی عملکردی این کمپرسورها را در بالا مشاهده می کنید، این خانواده شامل مدل‌های دیگری من جمله HSD 662، HSD 722 و 842 می شود و همچنین مدل‌های 662، 782 و 842 در نسخه‌های سرعت متغیر (VSD اطلس کوپکو یا SFC کایزر) نیز ساخته و عرضه می شوند.

بروشور این کمپرسورها تا ساعتی دیگر بر روی صفحه‌ی مربوط به کاتالوگ‌ کمپرسورهای کایزر قرار خواهد گرفت.

وضعیت نمایندگی کمپرسور کایزر در ایران، یا چرا در ایران کمپرسور کایزر نخریم.

خرید کمپرسور اسکرو برقی HSD کایزر؟

۵۰، ۶۰ و ۷۰ مترمکعب بر دقیقه دبی هوای فشرده خروجی. این ارقام شوخی نیستند و در صنعت هوای فشرده و در میان کمپرسورهای اسکرو ظرفیت هوادهی یا FAD (Free Air Delivery) بسیار بالایی محسوب می شوند. این کمپرسورها از الکتروموتورهای بسیار قدرتمندی در رنج ۴۰۰ کیلووات بهره می برند و با بهره‌گیری از دو استیج یا ایرند هواساز امکان دستیابی به چنین دبی‌های بالایی را فراهم می آورند. برای مثال کمپرسور اسکرو برقی مورد بررسی در همین پست، HSD 782 در فشار عملیاتی ۱۳ بار (تا ۱۵ بار) امکان هوادهی ۵۳ مترمکعبی را در هر دقیقه دارد که برای مصارف خاصی همچون حفاری‌هایی که به برق دسترسی دارند مناسب است. در کارخانجات نیز چنین دبی هوای بالایی امکان خدمات دهی به ابزارآلات و ماشین آلات پنوماتیک متعددی را فراهم می آورد. توصیه‌ی ما بر آن است که در کارخانجات به جای بهره‌گیری از یک کمپرسور دبی بالا همچون HSD 782، از چند کمپرسور استفاده شود، تا در صورت خرابی یکی از دستگاه‌ها، کمپرسور اسکروی دیگر حداقل بخشی از نیازهای دستگاه‌های خط تولید را تامین کرده و از خواب خط جلوگیری شود. در صورتی که برای کمپرسور اسکرو برقی با دبی هوای ۱۵ متری نیاز به مخزن هوای فشرده ای ۱۰۰۰ لیتری احساس شود، برای کمپرسورهای پرقدرت HSD می بایست از مخازن تحت فشار ۵ هزار لیتری بهره برده شود تا کمپرسور مکرر زیر بار نرفته و با افت فشار دچار نشویم. مخازن و تانک‌های هوای فشرده هیچگاه جای دبی هوای بالاتر را نمیگیرند و همانطور که گفته شد از افت فشار و نیاز به زیر بار رفتن مکرر کمپرسور اسکرو برقی جلوگیری می کنند.

تماس با شرکت