کمپرسور کایزر از برندهای معتبر جهانی تولید کننده‌ی تجهیزات هوای فشرده است. این کمپانی آلمانی در سال ۱۹۱۹ تاسیس گردید. شرکت کایزر در قرن گذشته همواره به دنبال نوآوری و بهبود عملکرد کمپرسورهای هوا بوده است که مشهورترین اقدام آن برای این منظور،‌ طراحی و توسعه‌ی پروفایل سیگما است. پروفایل سیگما شکلی از ساختار روتورهای نامتقارن نر و ماده‌ی کمپرسور اسکرو است که با کلیرانس اندک روتور و جداره سیلندر تراکم، امکان هدررفت جریان هوای فشرده به صورت جریان برگشتی را بسیار کاهش داده است. کلیرانس در مکانیک به فاصله‌ی اندک میان قطعات متحرک و دیواره‌ی کنار آنها گفته می شود. در حقیقت کمپرسور کایزر با طراحی روتورهای پروفایل سیگمای خود انقلابی را استارت زد که بعدها تمامی برندهای تولیدکننده برای تولید کمپرسور اسکرو اویل فری به آن ملحق شدند. پروفایل سیگما بهره‌وری کمپرسور اسکرو را افزایش میدهد و در کمپرسور اویل فری نیز به موجب حذف روغن موجود در میان روتورها و کاهش بهره‌وری نیازمند بهره‌گیری از این طراحی هستیم.

کمپرسور اویل فری یا کمپرسور اویل اینجکت؛ کدام روغن ایرانی را بخریم؟

کمپرسور SX کایزر، کمپرسوری اسکرو برقی و کوچک مناسب مصارف پزشکی

کمپرسورهای SX کمپرسورهایی با دبی هوای فشرده پایین هستند. این کمپرسورها ۰/۲۶ تا ۰/۸۱ مترمکعب بر دقیقه و ۵/۵ تا ۱۵ بار فشار عملیاتی دارند. این کمپرسورها برای به کارگیری در مصارف پزشکی و آزمایشگاهی مناسب هستند.

تنوع مدل‌های SX

کمپرسور SX 4 مانند سایر کمپرسورهای این خانواده در سه نسخه‌ی استاندارد، T و AIRCENTER عرضه می شود. کمپرسورهای نسخه‌ی T کمپرسورهایی یکپارچه با درایرهایی تبریدی (مبرّد R-134a) و کمپرسورهای AIRCENTER یکپارچه با درایرهای مذکور و تانک هوا هستند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های فنی این مدل‌ها میپردازیم.

چه درایری برای کار شما مناسب است؟

کمپرسور SX 8 یکپارچه با خشک‌کن
کمپرسور SX 8 T

فشار و ظرفیت هوادهی کمپرسور اسکرو

کمپرسور SX 4 در ۳ فشار اسمی ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار با ظرفیت‌های هوادهی متناظر ۰/۴۵، ۰/۳۶ و ۰/۲۶ مترمکعب بر دقیقه تولید می شود. این کمپرسورها به ترتیب ماکسیمم فشار عملیاتی ۸، ۱۱ و ۱۵ بار ارائه می دهند. این کمپرسور از موتور ۳ کیلوواتی بهره می برد و ۶۰ دسی‌بل نویز دارد. چنین صدایی در حدود گفتگوی نرمال می باشد.
این کمپرسور ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد.

دیتاشیت و ابعاد

ویژگی‌های نسخه‌ی مجهز به درایر تبریدی این کمپرسور را در جدول زیر در کنار مدل‌های SX 3 T، SX 6 T و SX 8 T مشاهده می کنید:

کمپرسورهای SX و درایر
مشخصات فنی کمپرسورهای نسخه‌ی T – SX کایزر

این کمپرسورها از درایرهای ABT 4 و ABT 8 بهره می برند. درایر گنجانده شده در پکیج ۴۵ کیلوگرم به وزن پکیج کمپرسور می افزایند.

ابعاد و وزن کمپرسورهای AIRCENTER این کلاس کمپرسورهای برقی کایزر نیز در جدول زیر قابل ملاحظه می باشد. این کمپرسورها در داخل پکیج مخزن هوای فشرده نیز دارند.

ایرسنتر کایزر
کمپرسورهای خانواده‌ی SX کایزر – نسخه‌های ایرسنتر

کاتالوگ این کمپرسورها پیشتر بر روی صفحه‌ی مربوط به دفترچه راهنماهای مذکور قرار گرفته است.

نکته پایانی

امیدواریم که کمپرسور کایزر به زودی با حضوری پرقدرت و همیشگی وارد بازار ایران شود. این کمپانی هم اکنون در بسیاری از نقاط جهان و خاورمیانه فعال بوده و بیش از سایر برندها حضور جغرافیایی موثر دارد اما در ۱۵ سال گذشته و به موجب تحریم‌های بین المللی از حضور در بازار ایران پرهیز داشته است. این مهم به کاهش دسترسی مناسب فعالان بازار هوای فشرده به قطعات یدکی کمپرسورهای ساخت این شرکت انجامیده است. همچنین بازار ایران را از ماشین آلات باکیفیت یک برند معتبر آلمان، اروپا و جهان محروم ساخته است.

تماس با شرکت