کمپرسور اسکرو برقی کایزر چگونه کار می کند، شماتیک کلی
شماتیک عملکرد کمپرسور AIRCENTER

کمپرسور اسکرو برقی کایزر مدل AIRCENTER 25 را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. این کمپرسور همانطور که از نام آن برمیاید و پیشتر در معرفی SX 4 کایزر گفته شد پکیجی کامل شامل درایر و تانک ذخیره هوای فشرده است. AIRCENTER 25 در فشارهای عملیاتی ۶، ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ طراحی و ساخته می شود و برای این فشارها به ترتیب ظرفیت‌های هوادهی متناظر ۲/۶۹،‌۲/۵۰، ۲/۱۰ و ۱/۷ مترمکعب بر دقیقه را ارائه میدهد. موتور نصب شده بر روی این کمپرسورها ۱۵ کیلووات توان خروجی دارد.

دیتاشیت کمپرسور کایزر

این کمپرسورهای یکپارچه از درایرهای تبریدی ABT 25 کایزر بهره می برند و در داخل پکیج خود مخزن هوای فشرده‌ای به گنجایش ۳۵۰ لیتر به همراه دارند. این کمپرسورها بسیار کمصدا هستند. مشخصات کاملتر AIRCENTER 22 و AIRCENTER 25 به همراه مدل‌های SFC آنها که نسخه‌ی سرعت متغیر این کمپرسورهای اسکرو برقی است در جدول دیتاشیت زیر قابل ملاحظه است:

دیتاشیت کمپرسور اسکرو برقی کایزر، مدل‌های ۲۲، ۲۵ و نسخه‌های سرعت متغیرشان
دیتاشیت

این کمپرسورها در مدل‌های جدیدتر به سامانه مدیریت هوای سیگما مجهز هستند. این سامانه امکان خلق شبکه سیگمای کایزر را برای کمپرسورخانه و تجهیزات متصل فراهم میآورد. در نتیجه خلق این شبکه مرکز کنترل از طریق یک ماژول ارتباطی (مثلا Modbus TCP) به کمپرسور متصل می شود و از دیگر سو کمپرسور و سامانه مدیریت هوای آن را میتوان با یک خروجی دیجیتال به لپتاپ شخصی نیز وصل کرد.

شبکه کنترلی سیگمای کایزر شبکه‌ای جامع بوده و امکان اتصال آن به تجهیزات متعددی در قسمت کمپرسورخانه وجود دارد.

نکته تکمیلی

در هنگام خرید کمپرسورهای هوا مدنظر قرار دهید که نیاز شما میبایست در گستره‌ی وسیعی از نیازهای متنوع انتخاب و دقیق شود تا کمپرسور خریداری یا اجاره شده یکپارچگی کامل را با سیستم هوای فشرده و تجهیزات پنوماتیک شما داشته باشد. در دیگر سو این کمپرسورها در اشکال گوناگون و با تجهیزات و آپشن‌های متعددی ارائه می شوند که در میان آنها توجه به کمپرسورهای هوای خشک (اویل فری)‌ یا کمپرسورهای روغن پاششی، آب‌خنک یا هواخنک و سرعت متغیر یا سرعت ثابت ضروری بوده و همچنین تهیه و نصب تجهیزات فیلترینگ، افترکولر،‌ درایر و تانک ذخیره هوا به اندازه انتخاب خود کمپرسور اسکرو حائز اهمیت است. همچنین لوله‌کشی و دقت در عدم آلایندگی و جلوگیری از افت فشار در مسیر نیز کلیدی است.

کاتالوگ کمپرسور کایزر

کاتالوگ این کمپرسورهای اسکرو برقی بر روی صفحه کاتالوگ‌های کایزر در سایت قرار خواهد گرفت:

کایزر

قیمت کمپرسور هوای فشرده اسکرو

قیمت کمپرسور اسکرو به عوامل متعدد و متنوعی بستگی دارد که اطلاعات مختلف از دستگاه و فروشنده دریافت شده و کمپرسور به رویت کارشناس رسیده و تست میشود و متعاقبا امکان قیمت‌گذاری و تعیین محدوده‌ی قیمت منصفانه برای کمپرسور اسکرو برقی یا دیزلی فراهم می آید. همچنین در مورد برندهای مختلف نیز قیمت گذاری تفاوت خواهد داشت. در مورد کمپرسور دیزلی کیفیت و برند موتور دیزلی نیز اهمیت دارد.

کمپرسور صفر و نو کایزر - قیمت به یورو - ۱۴ هزار یورو
قیمت کمپرسور باد صنعتی کایزر – مدل ایرسنتر ۲۲

برای بررسی کمپرسور ایرسنتر ۲۵ میتوان به مدل‌های مشابه آن نیز پرداخت. برای مثال ایرسنتر ۲۲، همانطور که در دیتاشیت کمپرسورهای کایزر در ابتدای مطلب ملاحظه شد، تفاوت اندکی با ایرسنتر ۲۵ کایزر دارد. این نمونه دستگاه که در تصویر بالا مشاهده میشود صفر (یک ساعت کارکرد)‌ بوده و فروشنده‌ی آلمانی آن را ۱۴ هزار یورو قیمتگذاری کرده است. مشخصا امکان کانتر آفر و مذاکره و چانه زنی فراهم است.

این کمپرسور ۱۱ کیلوواتی کایزر ساخت سال ۲۰۲۲ بوده و ۲ متر هوای فشرده با فشار ۸ بار در دقیقه تولید میکند. کمپرسور ایرسنتر ۲۲ کایزر مجهز به دستگاه درایر تبریدی بوده و مخزن هوای فشرده‌ی آن بیش از ۳۰۰ لیتر ظرفیت دارد. نقطه شبنم درایر تبریدی آن ۳ درجه‌ی سانتیگراد است.

روغن کمپرسور باد صنعتی؟

در میان روغن‌های ایرانی موجود در بازار، برای کمپرسور اسکرو روغن پاششی روغن پارس کمپرسور ۱۰۵۳ و پارس بابک ۱۰۰ و برای کمپرسور اسکرو اویل فری روغن موتور خودرو از نوع اتوماتیک یا ۲۰۵۰ توصیه می شود.

اطلاعات بیشتر:‌ کمپرسور اویل فری یا کمپرسور اویل اینجکت: کدام روغن را بخریم؟

تماس با شرکت