در سال ۲۰۰۷ و در ادامه‌ی واگذاری بخش‌های مختلفی از اینگرسولرند، کمپانی دوسان از کره جنوبی بخش هوای فشرده و واحد تولید کمپرسور هوای اینگرسولرند را خریداری یا acquire کرد. پس از این اتفاق شرکت دوسان کمپرسورهای اینگرسولرند را ذیل برند خود تولید میکند. در میان انواع کمپرسورهای اینگرسولرند و دوسان، کمپرسور دیزلی این برند از اعتبار خوبی میان فعالان بازار و مصرف کنندگان هوای فشرده برخوردار است.

کمپرسور اسکرو دیزلی دستگاهی است که به مثابه یک باتری عظیم متحرک در فعالیت‌های راهسازی، حفاری، نگهداری خطوط لوله، فعالیت‌های آف شور بر سر چاه و هرگونه کاربردی که دسترسی مداوم به الکتریسیته نداشته باشد همراه شماست و نیاز شما به هوای فشرده را تامین میکند. این نیازها میتواند شامل نیلینگ، راه‌‌اندازی ماشین آلات حفاری همچون دریل واگن و یا بهره‌گیری از دستگاه‌های کوچکتر پنوماتیک بر سر ساختمان باشد. هرکدام از نیازهای مذکور و نیازهای دیگری که در فعالیت‌های صنایع غیرتولیدی گسترده هستند فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی خاص خود را لازم دارند. کمپرسور اسکرو دیزلی همچون XHP900 از موتوری دیزل برای تبدیل سوخت به توان استفاده می کند. این توان در ادامه روتورهای داخل سیلندر فشرده سازی را به گردش انداخته و هوا را فشرده میسازد. هوای فشرده شده واسطه‌ای برای ذخیرهٰ‌سازی توان مذکور است که در دستگاه‌های بادی یا پنوماتیک به طرق مختلف از این واسطه بهره گرفته میشود.

موتورهای دیزلی معروف موجود بر روی کمپرسورهای مختلف دیزلی تنوع خوبی دارند و بسیاری از آنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. در میان برندهای مختلفی چون دویتز، مرسدس بنز، جان دیر و کوبوتای ژاپن، مطمئن ترین برند نزد فعالان و کارشناسان هوای فشرده همواره کاترپیلار بوده است و بسیاری از خریداران کمپرسور اسکرو مایل به تهیه کمپرسوری با چنین موتوری هستند. موتور کمپرسور XHP 900 دوسان ۳۴۰۶ کاترپیلار است.

کمپرسور اسکرو دیزلی XHP 900 دوسان کمپرسوری فشار قوی با دبی بالاست. چنین ویژگی‌هایی این کمپرسور را برای فعالیت‌های سخت و دشوار که نیازمند هوای فشرده مداوم نیز هستند ایده آل ساخته است. کمپرسورهای دیزلی برای سندبلاست نیز کاربرد دارند.

مشخصات فنی کمپرسور دیزلی دوسان مدل XHP900

تصویری از کمپرسور اسکرو دیزل دوسان مدل XHP 1070-
تصویر تزئینی است. این دستگاه XHP 1070 دوسان یک مدل بالاتر از کمپرسور اسکرو دیزلی XHP 900 دوسان است.

این کمپرسورهای دوسان (اینگرسولرند در بسته بندی جدید!) همانطور که از نام آنها مشخص است: دیزلی متحرک، ۹۰۰ فوت مکعب بر دقیقه (cfm)، آب‌خنک بوده و از موتور کاترپیلار بهره می برند؛ ۹۰۰ فوت مکعب بر دقیقه معادل ۲۵/۵ مترمکعب بر دقیقه می باشد. رنج فشار عملیاتی این کمپرسورها ۱۰/۳ تا ۲۵/۹ بار می باشد و فشار اسمی عملیاتی آنها ۲۴/۱ بار.

موتور کمپرسور، موتور کاترپیلار ۳۴۰۶

موتور نصب شده بر روی این دستگاه و مدل های XHP900S CAT و XHP1070W CAT مشابه و همگی کاترپیلار ۳۴۰۶ می باشند. استاندارد آلایندگی این موتور تایر ۱ بوده و در دور ۱۸۰۰ بر دقیقه ۴۰۰ اسب بخار مکانیکی معادل ۲۹۸ کیلووات توان خروجی ارائه می دهد.

مشخصات کامل این موتور دیزلی که بر روی کمپرسورهای اسکروی مختلف استفاده شده با کلیک بر روی این متن قابل دسترسی است.

حفظ خصوصیات اینگرسولرند در محصولات دوسان

دوسان تمایلی به کاستومایز کردن و تغییرات جدی در ظاهر و تکنولوژی اینگرسولرند ندارد و با حفظ شکل و شمایل و سایر خصوصیات اینگرسولرند، حس خریداری کمپرسور اینگرسولرند تنها در بسته بندی جدید را دارد. در داخل بدنه‌ی این کمپرسورها همان تکنولوژی اینگرسول‌رند با همان چینش، کاملا با همان سیستم هوای فشرده، قرار گرفته است و حتی رنگ آن نیز تغییری نکرده است.

داخل دستگاه از دو زاویه در این تصویر قابل مشاهده است.
چینش داخلی کمپرسور اسکرو دیزلی XHP 900 دوسان

آپشن های متعدد این کمپرسورها در بروشور آنها که تا ساعتی دیگر بر روی سایت،‌ در صفحه مربوط به کمپرسورهای اینگرسولرند/دوسان، قرار می گیرد قابل مشاهده می باشد.

این کمپرسور برای عملیات‌ راه سازی، نیلینگ و حفاری مناسب می باشد. لیست قطعات یدکی و دفترچه راهنمای راه اندازی و نگهداری این دستگاه نیز در صفحه کتب راهنمای اینگرسولرند قرار گرفت، که برای سهولت دسترسی شما عزیزان از اینجا نیز قابل بازیابی است.

تماس با شرکت