شرکت دوسان کره جنوبی در سال ۲۰۰۷ سه واحد از زیرمجموعه‌های شرکت اینگرسولرند، من جمله بخش های تولید تجهیزات راهسازی مانند با‌ب‌کت، را از این شرکت خرید و اکنون کمپرسورهای این شرکت تحت نام دوسان تولید می شوند، شرکت دوسان کره جنوبی در سال های پس از آن خدمات‌دهی به کمپرسورهای اینگرسولرند را ادامه داده و در بسیاری از موارد کمپرسورها را با نام های اینگرسولرند معرفی می کنند. بخش‌های دیگری از واحدهای تولیدی اینگرسولرند نیز به مالکیت اطلس کوپکو درآمد که مهمترین آنها تجهیزات حفاری بود. کمپرسور اسکرو کمپرسوری از زیرمجموعه‌های کمپرسورهای جریان منقطع و مهمترین زیرشاخه‌ی این کمپرسورها، کمپرسورهای جابجایی مثبت است. کمپرسورهای جابجایی مثبت خود بر دو نوع بسیار شناخته شده تقسیم میشوند که دسته‌های روتاری و رفت و برگشتی هستند، هر دوی این کمپرسورها را در بازار به خوبی میشناسیم، معروفترین زیرشاخه‌ی کمپرسور روتاری، همین کمپرسور اسکرو و کمپرسور رفت و برگشتی پرمصرف بازار نیز کمپرسور پیستونی است.

کمپرسور اسکرو دیزلی کمپرسور اسکرویی است که از موتور دیزلی بهره می برد. نیاز به بهره‌گیری از موتور دیزلی هنگامی احساس شد که مصارف هوای فشرده متعددی دسترسی کافی به الکتریسیته نداشتند. عموم این مصارف در صنایع غیرتولیدی، همچون حفاری، راهسازی و پالایشگاهی و نفت بوده است. کمپرسورهای اسکرو دیزل اینگرسولرند یا دوسان از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند.

معرفی فنی کمپرسور اسکرو دیزلی P 185

تصویر کمپرسور
کمپرسور اسکرو دیزل دوسان، P 185 W

این کمپرسورهای دوسان همانطور که از نام آن ها برمیآید ۱۸۵ فوت مکعب بر دقیقه (cfm) برابر با ۵/۲ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی دارند؛ فشار اسمی عملیاتی آنها ۶/۹ بار و رنج فشار هوای خروجی آنها بین ۵/۵ تا ماکسیمم ۸/۶ بار می باشد.

این دستگاه ها برخلاف مدل های C185 و P250 که با موتورهای دویتز و یا جان دیر تجهیز شده اند از موتورهای خود شرکت دوسان، مدل D24 استفاده می کنند که استانداردهای تایر ۴ نهایی (TF4 Final) را نیز رعایت می کنند. این موتور در سرعت ماکسیمم ۲۶۰۰ دور بر دقیقه ۳۶/۴ کیلووات توان ارائه می دهند و در حالت خلاص با دور ۱۷۰۰ دور بر دقیقه کار می کنند؛ این موتورها قابلیت ۱۰ ساعت کار مداوم با فول لود را دارند.

برگ فنی کمپرسور

سایر مشخصات این مدل و مدل های C 185 با موتور دویتز، C185 با موتور کوبوتاو p250 با موتور دویتز را در جدول زیر مشاهده می کنید:

در جدول مشخصات فنی کمپرسورهای اسکرو دیزل دوسان آمده است.
مشخصات فنی کمپرسورهای C185 موتور دویتز، کوبوتا و دوسان در کنار P 250 موتور دویتز

این کمپرسور برای عملیات‌ راه سازی، نیلینگ و حفاری مناسب می باشد.

کمپرسورهای دوسان مشابه با اتومبیل های کره ای از آپشن های فراوانی برخوردارند که لیست آنها (برای این مدل) در دفترچه راهنمای این آن در صفحه‌ی متعلق به کمپرسورهای دوسان/اینگرسولرند قابل دسترسی است:

کاتالوگ، بروشور و منوآل کمپرسور اسکرو دیزل و برقی اینگرسولرند و دوسان

تصویری از عقد قرارداد میان شرکت‌های دوسان و اینگرسولرند برای انتقال مالکیت باب کت
عقد قرارداد میان دوسان و اینگرسولرند و انتقال مالکیت واحد تولیدی باب کت

دقت در هنگام خرید یا اجاره کمپرسور اسکرو

در تهیه کمپرسور اسکرو نکات خاصی را می بایست مورد توجه جدی قرار داد. در حقیقت هر کمپرسوری پارامترهای عملیاتی، طراحی و فنی بسیار زیادی دارد که شناخت همگی آنها وظیفه‌ی خریدار نیست و کارشناس هوای فشرده در این امر خبره است. لیکن علم به نکات معدودی ضروری است، چک لیستی که می بایست تمام موارد آن تیک بخورند تا خریدار خیالش از عدم وقوع مشکلات جدی راحت باشد.
۱. محاسبه‌ی درست ظرفیت هوادهی و فشار عملیاتی مورد نیاز و تطبیق آن با کمپرسور خریداری شده
توجه: افت فشار احتمالی و تاثیرات آب و هوا و ارتفاع باید لحاظ شود. بهتر است کمپرسوری با ۱۵ درصد ظرفیت بالاتر از نیاز تهیه شود.

۲. سلامت دستگاه، عمر گذشته و عمر مفید باقیمانده‌ی دستگاه را در تماس با کارشناس خبره هوای فشرده بررسی کنید.

۳. کمپانی سازنده‌ی موتور دستگاه

۴. سلامت قطعات داخلی. روتورهای داخل المنت حساس هستند و تعویض آنها بسیار هزینه‌زاست. دنده‌های اصلی و مدل دقیق مناسب دستگاه چک شود.

تماس با شرکت