در تصویر اطلاعات فنی سه کمپرسور XAHS347-XAHS426-XAHS536 رو مشاهده می کنیم، این سه کمپرسور هر سه ۱۲ بار فشار عملیاتی دارند.
اطلاعات فنی XAHS347 ،XAHS426 و XAHS536

کمپرسورهای XAHS همگی کمپرسورهایی اسکرو، روغن پاششی،‌ تک مرحله‌ای، ۱۲ بار و دارای لایه عایق صدا هستند. تمایز آنها زمانی آشکار می شود که به اعداد مقابل XAHS توجه کنیم: ۳۴۷، ۴۲۶ و ۵۳۶ لیتر بر ثانیه که با تبدیل واحد به مترمکعب بر دقیقه خواهیم داشت: ۲۰/۶، ۲۵/۱ و ۳۱/۳

متناسب با ظرفیت هوادهی هوای فشرده‌ی این کمپرسورها، ظرفیت تانک سوخت آنها نیز متفاوت است و از ۲۵۰ لیتر تا ۷۹۶ لیتر خواهد بود. هر سه این کمپرسورها کمپرسورهایی بسیار پرسروصدا هستند و در کنار آنها ۱۰۰ دسی‌بل صدا احساس خواهد شد که در بلندمدت برای قوای شنوایی انسان شدیداً آسیب آفرین خواهد بود.

هر سه مدل این کمپرسورها از آپشن‌های مشابهی نیز برخوردارند: ارتباطات خارجی برای سوخت، جرقه‌گیر، افترکولر و تماماً عاری از نشت. در میان این سه کمپرسور بالطبع سبک‌ترین آنها XAHS347 خواهد بود با ۳/۵ تُن وزن برای حمل که در مدل قدرتمند XAHS536 تا دو برابر این مقدار نیز خواهد رفت.

اطلس کوپکو معمولا ابعاد استانداردی برای کمپرسورهای خود در نظر میگیرد، در نتیجه دو کمپرسور XAHS536 و XAHS426 هم‌اندازه هستند. کمپرسور XAHS347 به دلیل میله یدک‌کش متفاوت خود اندکی نیاز به فضای بیشتری برای نگهداری خواهد داشت.

نمونه قیمت کمپرسور دیزلی کارکرده اطلس کوپکو

قیمت کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو که به دلیل امکان تحرک کمپرسور موبایل یا پرتابل نیز شناخته میشود در بازار ایران و دیگر کشورهای جهان بالا و پایین بسیار دارد و این مسئله معطوف به وضعیت سلامت دستگاه، آپشن‌های دستگاه، کیفیت عملیاتی، ویژگی‌های فنی همچون فشار عملیاتی و دبی هوادهی و برند کمپانی سازنده موتور دیزلی (کاترپیلار بهترین است و بهترین به معنای معتبرترین است. ممکن است شما موتور بهتری از دویتز، کوبوتا،‌ جان دیر یا کومنز بشناسید و تجربه کارکرد با آنها داشته باشید اما کاترپیلار نامی است که بی چون و چرا بر بلندای اعتبار میدرخشد. برای مثال لاین خاصی از موتور دیزلی خطی مرسدس بنز کمپانی پرآوازه‌ی آلمانی در بازار بدنام بوده و کیفیت آن و مشکلات آن همکاران را آزار داده است اما موارد این چنین برای کاترپیلار بسیار نادر رخ میدهد) است.

قیمت کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو کارکرده - ۲۰ متری ۱۲ بار
قیمت XAHS 347

کمپرسوری که ۱۲ بار فشار و ۲۰ متر مکعب بر دقیقه هوادهی دارد و موتوری چون دیزلی سی۷ کاترپیلار بر روی آن نصب است به اصطلاح رند بازار است و این مسئله از قیمتگذاری آن نیز مشخص است. ۵۳ هزار دلار که در قیاس با برخی کمپرسورهای نزدیک قیمت بالاتری است حاکی از مسائل مختلفی است.

  • نخست کیفیت؛ کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو بی بدیل است و تنها برندهایی چون اینگرسولرند و بعضا سول ایر در بازار توان رقابت با چنین کمپرسوری را دارد.
  • دوم دسترسی عالی به قطعات یدکی؛ چنین جمله‌ای را در بازار ایران به هیچوجه در مورد کمپرسور کایزر نمیتوان گفت.
  • سوم ترکیب فشار و ظرفیت هوادهی ایده ال برای مصارف حفاری و نگهداری خطوط لوله نفت و چاه آب
  • چهارم ۲۰۰۰ ساعت کارکرد؛ این دستگاه تنها ۲ هزار ساعت کارکرده است، یعنی کمتر از یک سال، به طور متوسط ۲۵۰ روز هشت ساعته که اگر شرایط محیطی و مهارت اپراتور آن ضعفی نداشته باشد بعید است مشکلی داشته باشد.
  • پنجم دستگاه تاییدیه‌ی محیط زیستی اروپا دارد، نیاز ندارد به خریداران آمریکایی و آسیایی باج گزاف دهد.
  • ششم موتور کاترپیلار
  • سلامت دستگاه یا نیاز آن به اوورهال و تعمیرات جمع و جور تنها پس از بررسی همکاران دفتر اتریش مشخص خواهد شد.
تماس با شرکت