صنایع نفت و گاز اتکای زیادی بر هوای خشک و تمیز فشرده و منبع تامین نیروی مطمئن دارد. کمپرسورهای خانواده P اطلس کوپکو از بهترین محصولات این برند هستند که مخصوص گستره‌ای از نیازهای مختلف تولید می شوند و مشتمل بر مدل‌های PTS 800، PTS 1600،‌ PNS 1250 و PTE 1500 هستند. اکثر این کمپرسورها همچنین در مدل‌های آف شور، با سوخت‌های مختلف و ویژگی‌های لجستیکی و ایمنی نیز عرضه می شوند. کمپرسورهای اسکرو دیزلی PTS 800 و PTS 1600 کمپرسورهایی صددرصد اویل فری (بدون روغن) و فشار متوسط هستند. هر دوی این کمپرسورها پاک‌ترین موتورهای دیزلی متناسب با استانداردهای موردنظر را دارند. کمپرسور دیزلی PNS 1250 نیز مشابه با آن دو هوای فشرده خشکی صددرصد عاری از روغن ارائه میدهد و فشار قوی محسوب میشود. این برادر بزرگتر فشاری عملیاتی تا ۲۴ بار ارائه میدهد. زیستگاه طبیعی این کمپرسور اسکرو محیط‌های پرریسکی چون پالایشگاه‌ها و سکوهای نفتی آف‌شور است ولی برای هر نیاز دیگر به هوای فشرده فشار قوی و اویل فری نیز مناسب خواهد بود.

PTE 1500 آخرین عضو این خانواده کمپرسوری الکتریکی است. این کمپرسور اویل فری نیز مشابه با PTS 800 کمپرسوری فشار متوسط بوده و در صورت دسترسی به الکتریسیته جایگزین مناسبی برای PTS 1600 می باشد.

دیتاشیت کمپرسور اسکرو PTS916 و کمپرسور اسکرو PNS1250
برگه فنی کمپرسور اسکرو دیزلی PNS 1250

PNS 1250 کمپرسوری از کمپرسورهای P Range اطلس کوپکوست که تا ۲۴ بار فشار عملیاتی و تا سقف ۱۲۵۰ فوت مکعب بر دقیقه (CFM) یا ۳۵ مترمکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده خروجی عاری از روغن دارد. این کمپرسور از موتور قدرتمند C18 Acert کاترپیلار بهره میبرد که ۴۲۹ کیلووات توان خروجی دارد. این کمپرسور زیر بار ۱۰۳ لیتر بر ساعت سوخت مصرف می کند. همانطور که در جدول فوق ملاحظه می کنید این کمپرسور از ۳ مرحله یا استیج فشرده سازی بهره میبرد. چینش متوالی استیج‌ها باعث افزایش فشار عملیاتی شده و چینش موازی دبی هوای فشرده خروجی یا FAD را ارتقا می دهد، از این رو میتوان تمایز دو مدل کمپرسور اسکروی PTS 916 و PNS 1250 اطلس کوپکو را که در جدول فوق در کنار هم آمده اند در همینجا تشخیص داد. کمپرسور دو مرحله‌ای PT 916 از چینش موازی دو المنت اطلس کوپکو بهره می برد که منجر به افزایش دبی خروجی در فشار عملیاتی ۱۰ بار شده است. از دیگر سو کمپرسور PNS 1250 ابتدا هوای محیط را گرفته و در استیج LP یا فشار پایین با توجه به نسبت فشار استیج افزایش فشار می دهد و این مراحل به پیش میرود تا در استیج HP یا فشار قوی فشرده‌سازی نهایی انجام شده و با توجه به موتور مشابه با PTS 916 هوای فشرده خروجی با دبی پایینتری برای مصرف وارد سیستم می شود.

در صورت تمایل به اطلاع کاملتر از مشخصات فنی کمپرسور دیزلی PNS 1250 می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا نسخه کوتاه یک صفحه‌ای اطلاعات آن را داشته باشید.

PNS 1250

کمپرسورهای PNS در طول دهه‌های گذشته و از آنجا که کمپرسور اسکرو دیزلی فشار قوی دیگری در بازار هوای فشرده موجود نبود برای مصارف مختلفی که شاید نیازی به هوای اویل فری یا عاری از روغن نداشتند نیز وارد ایران شدند و در بازار موجود هستند. این کمپرسورها از کیفیت بالایی برخوردارند.

دیتاشیت کمپرسورهای اسکرو دیزل PTS 1600 PNS 1250 PTE 1500 بر روی شاسی متحرک
بروشور نسخه‌های بر روی شاسی متحرک
دیتاشیت کمپرسورهای اسکرو دیزل PTS 916 PNS 1250 PTE 1500 بر روی شاسی آف شور
بروشور نسخه‌های آف شور
تماس با شرکت