کمپرسور کایزر کمپانی بزرگ آلمانی تولیدکننده تجهیزات هوای فشرده است. پیشتر و در مطالب متعددی به معرفی این کمپانی، تجهیزات و کمپرسورهای دیزلی و برقی و همچنین آموزش، ارائه‌ی بروشور و کاتالوگ‌های ضروری و همچنین خدمات معتبر برای این ماشین آلات پرداخته ایم. اخیرا پیشنهادی ۱۴ هزار یورویی از دفاتر یکی از همکاران اروپایی به دست ما رسیده که ما را مجاب ساخت تا به معرفی ASD 40 کایزر پرداخته و در کنار آن Aquamat سپراتور روغن و آب کایزر را نیز در مطلبی بگنجانیم.

کمپرسور هوای فشرده اسکرو

کمپرسور باد صنعتی دستگاهی است که همچون یک باتری عمل میکند. نیروی تامینی از موتور دیزلی یا موتور الکتریکی را به هوای فشرده و نیروی مذکور با کمی هدررفت به شکل هوای فشرده ذخیره شده یا با سیستم توزیع در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد. البته که این اتفاق به همین سادگی نیست و توان موتور شافت را به گردش در آورده، نیرو با کمک دنده‌های کوچک و بزرگ دو سر سمت موتور و سمت کمپرسور تقویت و منتقل شده و شافت سمت کمپرسور روتورهای کمپرسور اسکرو را به گردش در میآورد. روتورهای نر و ماده که تعداد نابرابری برجستگی یا لوب داشته و هوا را در میان برجستگی‌های درهم‌تنیده‌ی خود گیر انداخته و فشرده میسازند. نهایتا هوای فشرده با ظرفیت هوادهی یا دبی خروجی معین از سمت دیگر، شیر خروجی، تخلیه میشود و با سیستم توزیع هوای فشرده در اختیار لوله‌کشی یا مخزن نگهداری هوای فشرده قرار میگیرد.

از جمله دلایل برتری نیروی هوای فشرده و بکارگیری کمپرسور باد صنعتی انعطاف عملیاتی، امنیت در مقایسه با الکتریسیته و تجهیزات فراوان پنوماتیک فعال در صنایع و معادن است.

چرا کمپرسور اسکرو برقی داغ میکند؟ سر و صدای غیرعادی و تخریب روتورها نتایج چیست؟

کمپرسور باد صنعتی برقی

کمپرسور باد صنعتی برقی یا ثابت که امکان تحرک نداشته و در محل کارخانه یا کارگاه نصب میشود، دستگاهی است که توان مورد نیاز موتور خود را از الکتریسیته دریافت میکند و در صورت دسترسی به الکتریسیته‌ی صنعتی دائمی بر کمپرسور باد صنعتی دیزلی و پرتابل اولویت و ارجحیت دارد. کمپرسورهای اسکرو برقی در دو نوع هوای خشک و روغنی یا به ترتیب اویل فری و اویل اینجکت تولید و عرضه میشود. همانطور که از نام آنها برمیاید کمپرسور هوای خشک یا بدون روغن دستگاهی است که بیشترین تلاش را برای تصفیه‌ی هوا از روغن و آلاینده‌های محیطی انجام میدهد. البته لزوم بکارگیری سپراتور و فیلترهای ضروری در خروجی این کمپرسور حائز اهمیت است. به هر حال هوای ورودی خود آغشته به آلاینده هاست. همچنین هوای ورودی آغشته به رطوبت هم بوده که با فشرده‌سازی غلظت رطوبت آن افزوده گشته و می بایست از دستگاهی دیگر با نام درایر یا خشک کن برای پاکسازی این رطوبت کمک گرفت.

البته تمامی توضیحات فوق به نیاز مصرف کننده بستگی دارد. اگر هوای فشرده‌ی مرطوب و روغنی آسیبی به محصول یا سیستم لوله‌کشی شما وارد نمیکند، بکارگیری آن بلاضرر و منوط به تایید کارشناسان فنی مجموعه‌ی شماست. همچنین کمپرسورهای اسکرو برقی در دو نوع هواخنک و آبخنک وجود دارند که اولی ارزانتر بوده و دومی اندکی بهتر است، اما نگهداری و راه‌اندازی آنها دشوارتر بوده، نیازمند تجهیزات جانبی همچون کولینگ تاور یا برج خنک کننده است.

کمپرسور باد صنعتی برقی؛ کمپرسور کایزر ASD

ASD از جمله کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر است که از سیستمی اویل اینجکت برخوردار است. این بدین معناست که روغن کمپرسور وارد المنت یا محفظه‌ی تراکم شده و در عملیات فشرده‌سازی با پاکسازی براده‌ها، خنک‌سازی روتورها و کاهش کلیرانس یا فضای کوچک میان روتور و جداره کمک میکند. کاهش کلیرانس بهره‌وری کمپرسور هوا را ارتقا میدهد که این مهم با جلوگیری از هدررفت جریان برگشتی هوا در داخل سیلندر تراکم رخ میدهد.

کمپرسور ASD کایزر در مدل SFC سرعت متغیر بوده و امکان کاهش هزینه با کاهش مصرف الکتریسیته را فراهم میآورد. کابینت اینورتر کمپرسور سرعت متغیر کایزر جدا و منفک از کابینت کمپرسور است تا تجهیزات برقی آن از افزایش حرارت داخل کمپرسور در امان باشد.

بروشور و کاتالوگ کمپرسور اسکرو برقی کایزر مدل ASD 40 و سپراتور روغن و آب Aquamat کایزر را از پایین دانلود کنید:

آیکون دانلود پی دی اف

بروشور کمپرسور اسکرو برقی کایزر
بروشور سپراتور روغن و آب آکوامت

دیتاشیت نسخه‌ی استاندارد کمپرسور هوای فشرده اسکرو کایزر

کمپرسور باد صنعتی کایزر در مدل ASD 40 در فشارهای عملیاتی ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار تولید میشود که به ترتیب در نسخه‌ی استاندارد، سرعت ثابت، ۳/۹۲، ۳/۱۳ و ۲/۵۸ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده‌ی خروجی در فشار عملیاتی اسمی ارائه میدهد. این کمپرسورها ۶۶ دسی بل صدای محیطی داشته که معقول و قابل تحمل محسوب میشود. کمپرسور باد صنعتی کایزر مدل ASD40 جرمی برابر با ۶۵۵ کیلوگرم دارد. جرم مدل سرعت متغیر با افزودن کابینت اینورتر به ۷۱۰ کیلوگرم افزایش می یابد.

دیتاشیت کمپرسور اسکرو برقی کایزر – کمپرسور باد صنعتی ASD 40

همچنین در مدل‌های T کمپرسور کایزر مجهز به درایر تبریدی خود کایزر با نام ABT60 است که از مبرد R-513A بهره میبرد. درایر ABT60 کایزر نقطه شبنمی برابر با ۳ درجه سانتیگراد دارد که نرم سیستم‌های هوای فشرده است. الکتروموتور تمامی مدل‌های ASD 40 بیست و دو کیلو وات توان دارد.

تماس با شرکت