کمپرسور دیزلی یا کمپرسور پرتابل دستگاهی است که توان حاصل از موتور دیزلی را به کار دورانی در روتورهای درون المنت، ایرند کمپرسور هوای فشرده اسکرو، تبدیل میکند تا هوای ورودی متراکم شده و با فشار و دبی بالاتری خارج شود. در نتیجه‌ی این فرآیند کمپرسور هوای فشرده اسکرو به مثابه باتری عظیمی در خدمت حفاری، راهسازی و ساختمان‌سازی خواهد بود تا ابزار پنوماتیک را به کار اندازد و یا به طور مستقیم در عملیات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین کمپرسور پنوماتیک توان موردنیاز راه اندازی دریل واگن پنوماتیک را نیز فراهم می آورد و همچنین امکان تخلیه براده‌، خاک و سنگ حفاری را نیز با هوای پرفشار خود که در درون چال دمیده میشود خلق میکند.

کمپانی کمپ ایر از جمله سازندگان کمپرسور هواست که اصالتا انگلیسی است و ماشین آلات باکیفیت آن دهه‌هاست در بازار ایران نیز شناخته شده است. کمپرسور هوای فشرده اسکرو ساخت کمپ ایر در بازار ایران کمتر از دستگاه‌های مشابه اطلس کوپکو، اینگرسولرند، کمپرسور کایزر و یا حتی سول ایر شناخته شده است، اما این به معنای ضعف کیفیت و اطمینان عملکرد آن نیست.

بروشور جامع و کامل کمپرسور دیزلی کمپ ایر

آیکون دانلود پی دی اف
رمز فایل:
JahanCompressorCom

همانطور که پیشتر در معرفی یکی از کمپرسورهای اسکرو برقی کمپ ایر مطرح شد، برخلاف تصور کارشناسان قدیمی، کارخانه‌ی تولید المنت کمپرسور کمپ ایر در انگلستان نبوده و در شهر کوچک زیمرن آلمان قرار دارد. گاردنر دنور شرکت مادر کمپ ایر این مجموعه را برای تولید کمپرسور هوای فشرده اسکرویی که شایسته‌ی رقابت در بازار جهانی با کمپانی‌های عظیم دیگر احداث نموده است.

قیمت کمپرسور دیزلی کارکرده

ایران با وجود تحریم‌های گسترده و قدیمی، دارای بازار عمیق و پویایی از کمپرسور پرتابل و دیزلی کارکرده است که دهه‌ها قدمت دارد. این بازار مجموعه‌ای از کمپرسور اسکرو دیزلی برندهای مختلف اروپایی را در دل خود جا داده است که از جمله‌ی آنها میتوان به کمپرسورهای اطلس کوپکو، اینگرسولرند، کایزر، کمپ ایر و سول ایر اشاره کرد. در سال‌های اخیر تک و توک شاهد حضور کمپرسورهای دیزلی چینی و بیشتر کمپرسورهای سرهم‌بندی‌شده‌ی داخلی نیز هستیم.

عوامل موثر بر قیمت کمپرسور دیزلی کارکرده

قیمت کمپرسور دیزلی کارکرده وابسته به عوامل متعددی است. برخلاف کمپرسور دیزلی نو که قیمت آن فقط و فقط منوط به قیمتگذاری کارخانه و کمپانی تولیدکننده است، کمپرسور دیزلی خاصی را میتوان یافت که در ایران ارزانتر یا گرانتر از مشابه موجود در بازار اروپا باشد. همچنین میزان کارکرد، شرایط کارکرد، عرضه و تقاضا، نظر کارشناسان و آپشن‌های دستگاه نیز از جمله‌ی دیگر عوامل موثر بر قیمتگذاری است. البته که پیش از همه‌ی اینها کیفیت ساخت کمپرسور یا به واقع تمامی عواملی که بر قیمت اولیه‌ی کمپرسور دیزلی صفر موثر بوده است، از جمله‌ی کیفیت ساخت و برند و قدرت موتور دیزلی، فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی هوای فشرده کمپرسور اهمیت بسزایی در قیمت نهایی دارد.

معرفی فنی کمپرسور دیزلی کمپ ایر C 60 – 12

کمپرسور دیزلی کمپ ایر در مدل‌های مختلف و متعددی طراحی و ساخته شده است که با مراجعه به بروشور یا کاتالوگ جامعی که در ابتدای این مطلب آمده است میتوان با مدل‌های مختلف آن آشنا شد و مناسب با نیاز خود اقدام به انتخاب کرد. از جمله‌ی این مدل‌ها مدل مورد بررسی ما در پُست فعلی است که C 60 – 12 نام دارد.

دیتاشیت کمپرسور دیزلی کمپ ایر
دیتاشیت

مطابق با اطلاعات موجود در دیتاشیت یا برگ فنی کمپرسور دیزلی C 60 – 12 کمپ ایر، این کمپرسور برخلاف مدل‌های شناخته شده‌ی اینگرسولرند و اطلس کوپکو، از موتور ساخت یانمار، کمپانی کمتر شناخته‌شده‌ی ژاپنی، استفاده کرده است. موتور دیزلی یانمار 4TNV98CT-NCP پنجاه و سه کیلووات توان در اختیار دستگاه کمپرسور قرار میدهد. رنج دوران این موتور ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ است، بدین معنا که ۲۲۰۰ دور بر دقیقه سرعت اسمی و بیشینه‌ی آن و ۱۵۰۰ دور بر دقیقه سرعت استراحت و کار در جای آن است.

توان دریافتی از موتور یانمار در المنت کمپرسور اسکرو دیزلی کمپ ایر تبدیل به ۷/۶ تا ۶ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده با فشار عملیاتی ۷ تا ۱۲ بار خواهد شد. فشار عملیاتی انتخابی و قابلیت تنظیم فشار و ظرفیت هوادهی مطلوب از جمله‌ی ویژگی‌های پیشرفته‌ی کمپرسورهای اسکرو دیزلی کمپ ایر محسوب میشود. همچنین این کمپرسور و در حقیقت موتور دیزلی یانمار نصب شده بر آن از جمله دستگاه‌های کمصداست.

قیمت کمپرسور دیزلی کارکرده – مبدا اروپا

اما از هرچه بگذریم صحبت عدد و رقم دقیق شیرین تر است. کمپرسور دیزلی کارکرده کمپ ایر مدل C 60 – 12 در بازار اروپا، مطابق با قیمت استعلامی دفتر اروپا در هفته‌ی گذشته، مورخ اوایل اسفند ۱۴۰۲ و اواسط فوریه‌ی ۲۰۲۴، برای مدل‌های جدید و کم کارکرد که به معنای سال ساخت حدود ۲۰۱۸ و ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت کارکرد است، چیزی میان ۲۰ تا ۲۵ هزار یورو قیمت گذاری شده است. این رقم کاهشی ۱۰ هزار یورویی را برای مدل‌هایی که ۱۰ برابر بیشتر کار و ۱۰ سال بیشتر عمر کرده اند شاهد خواهد بود. در ادامه لیست مدل‌ها و دو نمونه‌ی قیمتی به تفضیل آمده است.

لیست قیمت کمپرسور کارکرده کمپ ایر

 

تماس با شرکت