کمپرسور اسکرو برقی اطلس کوپکو

کمپرسور هوای فشرده اسکرو دستگاهی از خانواده کمپرسورهای جابجایی مثبت است. کمپرسورهای جابجایی مثبت خود بر دو دسته‌ی روتاری و رفت و برگشتی تقسیم میشود. کمپرسور هوای فشرده اسکرو کمپرسوری روتاری است که هوای محیط را در میان دو روتور خود فشرده ساخته و در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. توان مورد نیاز روتورها در کمپرسور برقی توسط الکتروموتور تامین میشود. کمپرسورهای اسکرو برقی اطلس کوپکو بر دو گروه روغنی، که به میان روتورها پاشش یا تزریق روغن دارد، و بدون روغن یا اویل فری تقسیم میشود. تزریق روغن به میان روتورها بهره وری کمپرسور را ارتقا میدهد. حضور روغن علاوه بر روانکاری، فضای داخل المنت را خنک کرده و با پاکسازی و کاهش کلیرانس از هدررفت هوای فشرده به صورت جریان برگشتی جلوگیری میکند.

کمپرسور اسکرو برقی و اویل اینجکت اطلس کوپکو با عنوان سری G شناخته می شود. سری G اطلس کوپکو تنوع خوبی در ظرفیت هوادهی و فشار هوای خروجی داشته و خود در انواع GX، GA و GR عرضه میشود. کمپرسور GR از دو استیج یا مرحله فشرده سازی برخوردار است.

در روی وبسایت مدل‌های متنوعی از کمپرسورهای GA و GR بررسی شده است. از کمپرسورهای GX که کمپرسورهایی کوچکتر هستند نیز دو مدل GX 11 و همچنین GX 7 بررسی شده است.

GA 26 پلاس اطلس کوپکو – کمپرسور باد صنعتی با موتور ۲۶ کیلووات

در سال‌های گذشته اطلس کوپکو اقدام به تولید دستگاه‌های پلاس کرده است که در مقایسه با کمپرسورهای استاندارد GA اندکی قوی تر بوده و دبی هوادهی بهتری دارد. همچنین این کمپرسورها از نسخه‌های استاندارد کمی سنگینتر هستند.

ارتقای کیفیت منجر به بهبود عملکرد عمومی و افزایش عمر مفید این دستگاه‌ها شده است.

عکس کمپرسور اسکرو GA 26 پلاس فول فیچر - کمپرسور باد صنعتی، برقی و روغنی اطلس کوپکو با موتور ۲۶ کیلوواتی و درایر یکپارچه داخلی.
GA 26 پلاس فول فیچر

در هنگام تهیه کمپرسور GA از اطلس کوپکو شما می بایست به برخی آپشن‌های موجود نیز توجه کافی داشته باشید. کمپرسورهایی که نام آنها با حروف FF پایان می یابد اصطلاحا فول فیچر بوده و مجهز به درایر داخلی هستند. کمپرسورهای VSD سرعت متغیر بوده و امکان هوادهی در یک رنج دبی خروجی تعیین شده و بسته به نیاز مصرف کننده دارد. همچنین این کمپرسورها در دو نوع آب خنک و هوا خنک عرضه میشود که مدل آب خنک عمر مفید طولانی تری خواهد داشت اما شرایط نگهداری آن اندکی دشوارتر است. کمپرسور آب خنک نیاز به کولینگ تاور در کنار خود دارد.

کمپرسور ‌GA 26 کمپرسوری برقی از کمپانی اطلس کوپکو و تک مرحله ای بوده و توان موتور آن برابر با ۲۶ کیلووات می باشد. سطح سروصدای این دستگاه چیزی مانند گفتگوی معمولی و صدای همهمه ی یک اداره است، معادل ۶۷ دسی‌بل.

دستگاه‌های این لاین، GA 11 +, GA 15 +, GA 18 +, GA 22 +, GA 30 به ترتیب وزنی برابر با ۴۱۰، ۴۲۰، ۴۴۰،‌۴۵۵، ۵۲۵ و ۵۴۰ کیلوگرم دارند. طول و ارتفاع تمامی دستگاه های این لاین به ترتیب ۱۲۵۵ و۱۴۵۵ میلی متر بوده و عرض GA 11 تا GA 22 یکسان و برابر با ۶۹۲ میلیمتر و عرض دستگاه‌های GA 26 و GA 30 برابر با ۸۶۵ میلیمتر می باشند.

کمپرسور GA 26 پلاس در ۴ فشار کاری ۷/۵، ۸/۵، ۱۰ و ۱۳ بار تولید شده و دبی هوای خروجی آنها به ترتیب ۷۹/۸، ۷۶/۲، ۶۹/۳ و ۶۰/۱ لیتر بر ثانیه می باشد. تمامی اطلاعات مذکور مربوط به دستگاه های مناسب برای برق کشور ایران، ۵۰ هرتز، می باشد.

نکته پایانی

  • به طور کلی برای انتخاب یک کمپرسور باد صنعتی نخست ظرفیت هوادهی و فشار کاری مدنظر خود را تعیین می کنیم. لیکن دبی اسمی کمپرسورها ظرفیت هوادهی در سطح دریا می باشد که با افزایش ارتفاع اندکی کاهش می یابد؛ از این رو، و همچنین از آنجایی که بهتر است کمپرسور استراحت داشته و دائم زیر بار نباشد،‌ کمپرسوری با حدود ۱۵ درصد ظرفیت هوادهی بیشتر از سطح نیاز خود تهیه می کنیم.
  • بروشور راهنما و معرفی این دستگاه در صفحه‌ی مربوط به کمپرسورهای اطلس کوپکو در بخش کتب راهنما قرار خواهد گرفت.

برای دسترسی به کتابچه راهنماهای برندهای مختلف به بخش کتب راهنما مراجعه کنید.

تماس با شرکت