کمپرسور دیزلی با دبی پایین عموما برای مصارف سبک‌تر که نیاز به هوای فشرده مداوم ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسوری که در ادامه بررسی خواهیم کرد نیز یکی از این کمپرسورهای اسکرو دیزلی اطلس کوپکوست. اطلس کوپکو در طول سالیان و دهه‌های متمادی به تولید کمپرسور اسکرو برقی و دیزلی پرداخته است. پیشتر با اقسام کمپرسورهای اسکرو برقی این برند، من جمله GA، GR، ZT و ZR آشنا شدیم. همچنین کمپرسورهای دیزلی این کمپانی در مدل‌های مختلف سوار بر شاسی چرخ‌دار یا پکیج آف شور طراحی و تولید می شوند که آنها نیز بر دسته‌های مختلفی من جمله PTS، PNS، PTE و کمپرسورهای دیزلی X هستند.

برای آشنایی بیشتر با کمپرسور اسکرو دیزلی و اویل فری PTS 800 کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با کمپرسور اسکرو دیزلی و اویل فری PTS 916 کلیک کنید.

XAS 56؛ کمپرسور اسکرو دیزلی ۲ مترمکعب بر دقیقه‌ای اطلس کوپکو

کمپرسور XAS 56 موتور دویتز اطلس
تصویری از این کمپرسور اسکرو دیزلی اطلس کوپکو در حال کار

کمپرسور اسکرو دیزلی دستگاهی است که از موتور دیزلی برای راه اندازی روتورهای درهم تنیده‌ی داخل سیلندر تراکم بهره میبرد. این کمپرسورها برای مصارفی که دسترسی مطمئن به الکتریسیته ندارد مناسب است. هوای محیط به درون مکیده شده (intake)، در میان روتورها فشرده شده (compression) و به جلو رانده میشود تا از شیر تخلیه (discharge) خارج شده و وارد سیستم توزیع هوای فشرده شود. برای توزیع هوای فشرده بهتر است از لوله‌های سیاه بهره برده شود، این از آن روست که لوله سفید یا لوله گالوانیزه روکش روی دارد و روکش آن به مرور زمان تخریب شده و مسیر را مسدود میکند. همچنین قطر لوله سیاه بکارگرفته شده می بایست بیشتر از قطر شیر خروجی دستگاه باشد که منجر به افت فشار نشود. کمپرسور اسکرو دیزلیt علاوه بر سیلندر تراکم (یا المنت) و روتورهای اسکرو، قطعات مهم دیگری دارد که در میان آنها میتوان به کولر روغن، مخزن روغن، دنده‌های دو سر شافت، فیلترها و کوپلینگ‌های مختلف، کنترلر و در نهایت موتور دیزلی اشاره کرد.

مشخصات فنی کمپرسور XAS 56 موتور دویتز

دیتاشیت استیج کمپرسورهای اسکرو دیزل XAS
اطلاعات فنی کمپرسور اسکرو دیزلی XAS 56
دیتاشیت موتورهای دیزل کمپرسورهای این خانواده
اطلاعات فنی موتور دیزلی کمپرسور XAS 56

کمپرسورهای این سری همگی از موتور دویتز بهره می برند که در مدل‌های XAS56 و XAS 46 DdG این موتور ۲۱/۶ کیلووات و در مدل‌ XAS46  موتور ۲۱/۳ کیلووات، مدل‌های XAS 66 و XAS 76 موتور ۳۰/۳ کیلووات و در مدل XAS 66 DdG موتور ۳۳/۲ کیلووات می باشد.

فشار عملیاتی و دبی هوادهی مدل‌های مذکور در جدول نخست قابل مشاهده می باشد. این کمپرسورها برای نیلینگ مناسب هستند.

کاتالوگ مربوط به کمپرسورهای این مدل بر روی صفحه‌ی مورد نظر قرار گرفت.

چند نکته برای خرید کمپرسور اسکرو دیزلی

در نظر داشته باشید که در صورت دسترسی به برق، کمپرسورهای اسکرو برقی بر کمپرسورهای مشابه دیزلی ارجحیت دارند. همچنین در هنگام تهیه کمپرسور توجه به شرایط آب و هوایی و ارتفاع، و همچنین تعیین دقیق مشخصات هوای فشرده مورد نیاز شما، مشتمل بر فشار عملیاتی، ظرفیت هوادهی یا FAD، کیفیت هوای فشرده خروجی و ذرات مجاز در هوا که میبایست یا نمی بایست با فیلترها، درایر و افترکولر جدا شوند، ضروری است.

راهنمای تهیه کمپرسور میان رده دیزلی اطلس کوپکو

در کمپرسورهای دیزلی مانند XAS 56 اطلس کوپکو، از آنجا که مسئله لوله‌کشی مطرح نیست و کمپرسور موبایل به محل منتقل شده و با شیلنگ هوای فشرده را در اختیار دستگاه مدنظر قرار میدهد، افت فشار چندانی رخ نمیدهد. افت فشاراما از دغدغه‌های جدی کمپرسورهای کارخانه‌ای و برقی است که با لوله‌کشی‌های پرپیچ‌ و خم هوای فشرده را به محل مصرف منتقل میکنند. کمپرسورهای دیزلی در کشورهای مختلف در راهسازی، حفاری چاه آب و معادن و مصارف آف‌شور نفت و گازی کاربردهای عمده دارد. همچنین این کمپرسورهای اسکرو دیزلی برای نگهداری از خطوط لوله نفتی کارآمد عمل می کنند. کمپرسورهای اسکرو در مقایسه با رقبای پیستونی خود از دبی هوای فشرده‌ی به مراتب بالاتر برخوردار هستند ولی برای ارائه فشارهای عملیاتی بالاتر از ۳۵ بار با محدودیت روبرو هستند.

تماس با شرکت