کایزر از برندهای بسیار معتبر کمپرسورسازی آلمانی* است که در کنار اطلس کوپکو و اینگرسولرند مثلث بهترین سازندگان کمپرسور اسکرو در دهه‌های اخیر را تشکیل میدهند. در بازار ایران نیز برندهای سازنده‌ی معتبر کمپرسور اسکرو حضور چشمگیری دارند، اما کایزر برخلاف دو برند دیگر بسیار کمتر بوده و غالبا به همراه خطوط تولید کارخانجات وارداتی از کشور آلمان وارد کشور شده است. شاید در بازار ایران کمپرسورهای کایزر فعال تنها کمی بیشتر از کمپرسورهای سول ایر و برندهای متفرقه باشد و این مهم نتیجه‌ی رویکرد صفر و یکی کایزر به بازار ما بوده است: بازار ایران تحریم است، پس در آن حضور نخواهیم داشت. برای مثال این رویکرد کاملا با رویکرد اطلس کوپکو که به اشکال مختلف در سال‌های تحریم هم در بازار ایران فعالیت داشته در تضاد است.

* از دیگر برندهای آلمانی که به ساخت کمپرسور اسکرو میپردازد میتوان به آلمیگ اشاره کرد. کمپانی آلمیگ آلمان زیرمجموعه کمپانی فوشنگ چین است. این شرکت به تولید دستگاه‌های متنوعی اقدام میکند که پیشتر در مطالبی به معرفی دو مدل از کمپرسورهای این برند پرداخته ایم: کمپرسور درایو G و کمپرسور درایو F. همچنین در مطلبی جاع کمپرسور فوشنگ و یکی دیگر از مدل‌های کمپرسور آلمیگ معرفی شده است.

کمپرسور اسکرو برقی

کمپرسور اسکرو برقی همانطور که از نام آن برمیاید نیروی محرکه‌ی خود را از موتوری الکتریکی که بر روی شافت سوار شده است دریافت می کند. این توان خروجی با انتقال به دنده‌ها و نهایتا روتورهای داخل محفظه فشرده سازی هوا، عملیات فشرده سازی را هدایت می کند. کمپرسور اسکرو برقی عموما در کارخانجات و به طور کلی در اماکنی که امکان دسترسی دائمی به برق دارد مورد استفاده بوده و نسبت به کمپرسور دیزلی به صرفه تر است. با توجه به نیازهای گوناگون کارخانجات، کمپرسور اسکرو برقی را می توان با سیستم‌هایی متفاوتی تهیه کرد که کمپرسورهای هواخنک/آب‌خنک و روغن‌پاششی و اویل فری از آن جمله اند. همچنین آپشن‌های متعددی نیز در هنگام تهیه ممکن است مدنظر قرار گیرد: درایر یا خشک کن، افترکولرو اینورتور که کمپرسور سرعت ثابت را به سرعت متغیر یا VSD تبدیل خواهد کرد.

باید مدنظر قرار دهید که با توجه به سختی آب در کشور ما، در صورت تهیه کمپرسورهای آب خنک، حتما نیازمند تهیه یک برج خنک کننده یا کولینگ تاور نیز هستید. پیشتر در معرفی کمپرسور اسکرو برقی FSG 300 کایزر نیز به تفاوت‌های دو نسخه‌ی آبخنک و هواخنک پرداخته ایم.

کمپرسور AS 44 کایزر

این کمپرسور اسکرو برقی کایزر در حال حاضر دیگر تولید نمیشود و هر مدلی که در بازار با آن روبرو شوید قدیمی و از دهه‌های قبل می باشد. اما این دلیلی بر عملکرد ضعیف آن نخواهد بود.

اطلاعات فنی کمپرسور کایزر از صفحه فروشنده دستگاه
دیتاشیت کمپرسور کایزر AS 44

برای نمونه، یکی از کمپرسورهای AS 44 کایزر موجود در بازار، ساخت سال ۱۹۹۶ است. این کمپرسور که ۳۱ هزار ساعت کار کرده است کمپرسوری ۸ بار با موتوری ۳۰ کیلوواتی است.
از آنجایی که اوج دوران تولید برخی از این کمپرسورها به دوران پیش از فراگیری اینترنت بازمیگردد برای بسیاری از این مدلها یافتن فایل پی‌دی‌اف منوآل و بروشور معرفی امری دشوار بوده و کتب راهنمای آنها به شکل فیزیکی موجود است.

در ادامه برخی تصاویر از این کمپرسور آمده است.

پی ال سی کمپرسور

پلاک کمپرسور اسکرو
پلاک کمپرسور اسکرو برقی کایزر

این کمپرسور دبی هوای فشرده خروجی یا FAD نسبتا پایینی برابر با ۴/۵ مترمکعب بر دقیقه دارد.

اسکرو برقی، کایزر یا اطلس کوپکو

مطلبی که بارها در مورد کمپرسورهای اسکرو برقی کایزر و اطلس کوپکو گفته ایم تفاوتی است که در تصاویر فوق نیز مشهود است. کمپرسور اسکرو برقی GA از اطلس کوپکو و همچنین نسخه‌های اویل فری این برند با اسامی ZT و ZR یک برتری ساده ولی بسیار ملموس دارد، سهولت دسترسی. در کمپرسورهای اطلس کوپکو این دسترسی از طرفین (کناره ها) بود و تعمیرکار، اپراتور و مسئول سرویس همگی از کار با این دستگاه‌ها ابراز رضایت بیشتری داشتند. این درحالیست که همانطور که در تصاویر بالا مشخص است دسترسی به کمپرسور اسکروی AS 44 کایزر از بالاست. این مسئله در تهیه کمپرسورهای کایزر برقی دغدغه و نقطه ضعفی جدی بود تا مدل‌های جدیدتر که مشابه با اطلس کوپکو به دسترسی از طرفین رو آوردند.

یکی از راه‌های انتخاب کمپرسور مناسب، توجه به هزینه‌های آن در طول چرخه‌ی عمر مفید دستگاه است، با کلیک بر روی لینک با این محاسبات بیشتر آشنا شوید.
تماس با شرکت