شرکت اینگرسولرند که حدود ۱۲۰ سال پیش، از ادغام دو شرکت فعال در حوزه راهسازی شکل گرفت، اکنون دهه‌هاست کمپرسورهای باکیفیت بالا تولید می کند و در اختیار مشتریان قرار میدهد. این کمپرسورسازی برخی از واحدهای تولیدی خود را در اواسط دهه نخست قرن ۲۱ به شرکت دوسان کره جنوبی واگذار کرد. هم اکنون در صورت تمایل به تهیه کمپرسور اسکرو از این برند معتبر، امکان تهیه از هر دو برند اینگرسولرند و دوسان کره جنوبی فراهم است. همانطور که در نقشه‌ی زیر ملاحظه می کنید تمرکز اصلی اینگرسولرند بر ایالات متحده، اروپا و چین می باشد و از این روحضور محدودی در خاورمیانه و به تبع آن ایران دارد.

گستره جغرافیایی مراکز تولید و توزیع کمپانی اینگرسولرند

کمپرسورهای  دیزلی و اسکرو برقی اینگرسولرند در بازار ایران جایگاه نسبتا خوبی داشته و پس از اطلس کوپکو که رهبری بی چون و چرای بازار است، مقام دوم سهم بازار را دارا هستند. امکان پیاده روی در خیابانی از تهران نیست، مگر آنکه شما با ساختمان در حال ساختی روبرو شوید و یک دستگاه کمپرسور دیزلی اینگرسولرند ۱۳۰۰ یا ۱۶۰۰ در کنار آنها ببینید. در هنگام تهیه کمپرسورهای اینگرسولرند این توجه ضروری است که برق کشور ایران ۵۰ هرتز بوده و اینگرسول با تمرکز بر بازار ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها کمپرسورهای اسکرو برقی ۶۰ هرتز بیشتری تولید می کند. البته این مسئله در هنگام خرید کمپرسورهای موجود در بازار داخل کمتر مشکل ایجاد خواهد کرد زیرا واردکنندگان و مصرف کنندگان پیشین این نکته را مدنظر قرار داده اند، اما اگر خود مایل به اقدام به واردات کمپرسور اسکرو برقی هستید حتما نسخه ۵۰ هرتز این کمپرسورها را خریداری نمایید.

کمپرسور اسکرو برقی RS30i

کمپرسورهای سری RS اینگرسولرند در دو نسخه‌ی i و ie عرضه می شوند. RS30i در فشارهای عملیاتی ۷/۵ و ۸/۶ بار با دبی هوای فشرده خروجی ۱۹۶ و ۱۸۴ cfm یا ۵/۵ و ۵/۲ مترمکعب بر دقیقه ساخته می شود. تصاویر زیر از این کمپرسور اسکرو است.

شمای کلی از کمپرسور RS30i
روتورها و سیلندر کمپرسور اسکرو

جهت دسترسی به دفترچه راهنما کمپرسورهای این خانواده به صفحه کتب راهنمای اینگرسولرند و دوسان مراجعه کنید.

  • همواره در هنگام تهیه کمپرسور اسکرو از مشاوره کارشناسان معتبر بهره بگیرید. ریسک انتخاب نادرست از ساده‌ترین پارامترهای اولیه تا پارامترهای موثر در نگهداری کمپرسور اسکرو وجود دارد و فروشندگان، در صورت ناآگاهی یا عدم حسن نیت، ممکن است دستگاه نامناسبی را به شما عرضه کنند.
  • در هنگام خرید کمپرسورهای اسکرو به نیازهای مصرفی خود، من جمله ضرورت بهره مندی از هوای خشک، توجه اکید فرمایید. کمپرسورهای اسکرو تنوع بالایی داشته و امکان سردرگمی وجود دارد. این کمپرسورها بر دسته‌های مختلفی هستند که از آن جمله کمپرسورهای هواخنک و آب خنک، کمپرسورهای روغن پاششی و اویل فری، کمپرسورهای سرعت ثابت و VSD یا سرعت متغیر، کمپرسورهای استاندارد یا فول فیچر یا یکپارچه با درایر/خشک کن هستند. این کمپرسورها همواره با آپشن‌های مختلفی از قبیل افترکولر، فیلترهای مختلف، کیت استارت آپ و در نسخه‌های منوآل و دیجیتال ارائه می شوند و تنظیمات گوناگونی دارند.
  • در هنگام تهیه کمپرسور اسکرو حتما نیاز دقیق خود را از پیش محاسبه نمایید. این نیاز بسته به کاربری شما، شرایط آب و هوایی محیط کار شما، ارتفاع و رطوبت و برخی پارامترهای دیگر تعیین می شود.
  • لوله‌کشی هوای فشرده محاسبات دقیقی دارد و جنس لوله، طول لوله، خمیدگی‌های مسیر لوله‌کشی و پارامترهای دیگری بر افت فشار موثر و یا آلایندگی هوای فشرده انتقالی موثر هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
  • در صورت نیاز، می توان حجم هوای فشرده مورد نیاز را به بهره‌گیری از مخازن مناسب هوای فشرده مدیریت کرد.
تماس با شرکت