کمپرسورهای پرتابل اطلس کوپکو عموما دستگاه‌هایی دیزلی است. کارشناسان هوای فشرده همواره به مصرف کنندگان هوای فشرده توصیه میکنند که اگر به برق مناسب و کافی دائمی دسترسی دارند به سراغ کمپرسور اسکرو برقی رفته، و در غیر اینصورت و برای تامین هوای فشرده مورد نیاز مصارف غیرتولیدی خود، از کمپرسور دیزلی استفاده کنند. همچنین کمپرسور پرتابل اطلس کوپکو در مدل‌های متحرک (بر روی چهار چرخ و مجهز به شافت یدک‌کش) و پکیج آف‌شور تولید و عرضه میشود. کمپرسور پرتابل دیزلی برای مصارفی چون حفاری چاه آب، حفاری معدن، سرویس و نگهداری خطوط لوله، سرویس و نگهداری چاه نفتی، راه و ساختمان، سندبلاست و راه‌اندازی تجهیزات پنوماتیک و بادی چون دریل واگن پنوماتیک، پیکور و سایر چکش‌ها کاربرد دارد.

دیتاشیت و معرفی فنی کمپرسور پرتابل اطلس کوپکو XAMS 600 DD7

کمپرسورهای دیزلی پرتابل اطلس کوپکو رنج متوسط
XAMS 600 همان XAMS 278 است.

کمپرسور XAMS 600 دستگاهی است که ۶۰۰ سی اف ام برابر با  ۱۷ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده در فشار عملیاتی ۸/۶ بار در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. این کمپرسورها با موتورهای دیزلی کاترپیلار، مرسدس بنز و یا دویتز تجهیز شده و بالاترین کیفیت و ضریب اطمینان را برای مصرف کنندگان به همراه دارد. در مطلب فعلی کمپرسور اسکرو دیزلی مورد بررسی ما، دستگاهی است با موتور دویتز.

موتور دیزلی کمپرسور اسکرو

موتور دویتز کمپرسور اطلس کوپکو

موتور نصب شده بر روی این کمپرسور دویتز و مدل TCD 2012 است. این موتور دیزلی ۶ سیلندر، ۱۷۲ اسب بخار برابر با ۱۲۸ کیلووات توان خروجی داشته و ۲۰۰۰ دور بر دقیقه سرعت اسمی آن است. این موتور دیزلی در سرعت ۱۳۰۰ دور بر دقیقه آنلود و درجا کار میکند. این موتور در دور اسمی ۲۰۰۰ دور بر دقیقه شافت و متعاقب آن دنده‌های سمت موتور را میچرخاند؛ در نتیجه‌ی این چرخش و نسبت تعداد دندانه‌های دنده سمت موتور به دنده سمت کمپرسور، روتورهای اسکرو به گردش درآمده و هوا را فشرده میسازد. مشخصات کاملتر و ظرفیت سیستم روغن، خنک کننده و سوخت آن را در جدول زیر ملاحظه کنید:

دیتاشیت موتور دویتز
دیتاشیت موتور

مشخصات کاملتر موتور دیزلی دویتز TCT 2012

واحد کمپرسور

همانطور که پیشتر گفته شد، این دستگاه کمپرسور دیزلی، ۱۷ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده در فشار اسمی و عملیاتی ۸/۶ بار در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. این دستگاه تا دمای محیطی ۱۲۲ درجه فارنهایت برابر با ۵۰ درجه سانتیگراد قابلیت عملیاتی مطمئن دارد.

اطلاعات فنی کمپرسور پرتابل اطلس کوپکو XAMS 500 و XAMS 600 در جدول آمده است
دیتاشیت کمپرسور

توجه داشته باشیم که مشخصات این دستگاه در سیستم واحد‌های آمریکایی آمده است و این از آن روست که کمپرسورهای اطلس کوپکو همگی با دو سیستم نامگذاری و مناسب دو بازار، اروپا و ایالات متحده، به بازار عرضه میشود. کمپرسور XAMS 600 دستگاهی است که مناسب بازار ایالات متحده نامگذاری شده و کمپرسور معادل آن در سیستم استاندارد بین المللی کمپرسور دیزلی XAMS 287 اطلس کوپکوست. XAMS 287 بدین معناست که این دستگاه ۲۸۷ لیتر بر ثانیه ظرفیت هوادهی دارد.

کتب راهنما یا کاتالوگ کمپرسور

کتب راهنمای کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو مدل‌های XAMS 600+ DD و XAMS 500+ DD تا ساعاتی دیگر بر روی صفحه کتب راهنمای اطلس کوپکو به آدرس زیر قرار میگیرد:

اطلس کوپکو

همچنین بروشور معرفی گروه دیگری از کمپرسورهای بازار آمریکا، مدل‌های XAMS 850 CD7 – XATS 800 CD7 – XAHS 710 CD7 – XAVS 650 CD7 -XAXS 600 CD7 نیز به همراه بروشور کمپرسور پرتابل و دیزلی XAMS 600 بر روی وبسایت قرار خواهد گرفت.

سایر ویژگی‌ها

کمپرسورهای XAMS 500 و XAMS 600 اطلس کوپکو دستگاه‌هایی نسبتا سبک و کوچک است. این کمپرسور در کنار دستگاه ۹۹ دسی‌بل سروصدای تولیدی دارد و در فاصله ۷ متری این رقم به ۷۶ دسی‌بل کاسته میشود (میبایست در هنگام کار با محافظ گوش در نزدیکی دستگاه قرار بگیرید). مشابه با سایر مدل‌های ساخت اطلس کوپکو در سال‌های ۲۰۰۵ به بعد، این کمپرسور دیزلی نیز از سیستم مدیریت سوخت FuelXpert بهره میبرد.

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو دستگاهی است که با بهره‌گیری از مکانیسم جابجایی مثبت هوای محیط را دریافت کرده و فشرده میسازد. این کمپرسور در مکانیسم فشرده سازی مشابه با کمپرسور پیستونی است اما از ساختاری روتاری یا دوار بهره میبرد، در حالی که ساختار کمپرسور پیستونی رفت و برگشتی است. استیج فشرده سازی کمپرسور اسکرو از یک سیلندر تراکم، المنت (عنوان اطلس کوپکو) یا ایرند (عنوان عمومی) تشکیل شده است. داخل این سیلندر دو روتور نر و ماده با تعداد برجستگی‌های نابرابر در هم تنیده اند. چرخش این روتورها هوای گیرافتاده در فضای میانشان را فشرده ساخته و به جلو میراند تا از شیر خروجی تخلیه شود. در صورت نیاز میتوان چندین مرحله از این المنت‌ها را به صورت موازی یا متوالی در کنار یکدیگر قرار داد تا به فشار یا ظرفیت هوادهی بالاتر دست یافت. ماکسیمم فشار برای کمپرسور اسکرو با توجه به بهره‌وری، بازدهی، ساختار و همچنین تحمل سیلندر تراکم تعیین میشود و حدود ۴۰ بار است. ماکسیمم ظرفیت هوادهی یا Free Air Delivery کمپرسور اسکرو نیز تا حدود ۴۰ مترمکعب بر دقیقه است.

تماس با شرکت