بروشور کمپرسور L200 کمپ ایر – کاتالوگ کمپرسور هوای فشرده اسکرو کمپ ایر مدل‌های L160 – L200 – L250 -L290 و مدل‌های سرعت متغیر متناظر

کمپانی مهندسی و تولیدی کمپ ایر انگلیس ۲۲۰ سال پیش با نام شناخته شده‌ی هولمن شروع به کار کرد و اکنون به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ اینگرسولرند و در زمینه سیستم‌های هوا و گاز فشرده مشغول به فعالیت است. این کمپانی در بورس نیویورک لیست شده است. لازم به ذکر است که خود مجموعه‌ی اینگرسولرند نیز به تازگی توسط کمپانی معظم گاردنر دنور ایالات متحده خریداری شده است. از جمله نکات جالب تاریخچه‌ی مالی آن زیاندهی در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ و فروش به مبلغ ۴۰ میلیون یورو به شرکت آلچمی است. آلچمی ۶ سال بعد کمپ‌ایر ریکاوری شده را ۲۰۰ میلیون یورو به گاردنر دنور فرخت.

کمپرسور هوای فشرده اسکرو

در جهان کمپرسور سالهاست که انواع کمپرسورهای هوای فشرده، به ویژه کمپرسور هوای فشرده اسکرو، را برای شما بررسی و معرفی کرده ایم. قریب به اتفاق مدل‌های موجود در بازار ایران،‌ به ترتیب فراوانی، ساخت شرکت‌های اطلس کوپکو سوئد، اینگرسولرند ایالات متحده و کمپرسور کایزر آلمان است. در کنار آنها دستگاه‌های کمپرسور اسکرو برقی و دیزلی سول ایر و کمپ ایر نیز از جمله‌ی برندهای معتبری است که کمتر حضوری در بازار، کارخانجات و معادن ایرانی دارد.

کمپرسور هوای فشرده اسکرو (تگ) دستگاهی است که نیروی محرکه‌ی حاصل از فعالیت موتور دیزلی یا الکتروموتور را از مسیر دنده‌ها و شافت سمت موتور به دنده‌ها و شافت سمت کمپرسور انتقال داده، با چرخش دو اسکرو یا مارپیچ هوای دریافتی را متراکم میکند. در جریان این تراکم فشار هوا افزوده شده و با فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی اسمی از شیر خروجی خارج میشود.

پیشتر دلایل بکارگیری هوای فشرده در صنایع و معادن به طور مبسوط در دو مطلب جداگانه آمده است.

سری L کمپرسور هوای فشرده اسکرو – کمپ ایر

سری L کمپرسور اسکرو برقی کمپ ایر بنا بر گفته‌ی کمپانی از آخرین تکنولوژی، بالاترین بهره‌وری و اطمینان و قابلیت اتکای بالایی برخورداراست. کمپرسور L کمپ ایر کمپرسور روغنی یا اویل اینجکت است. در کمپرسورهای اویل اینجکت اطمینان از کیفیت روانکاری از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو حتما روغن مناسب را با مشورت کارشناس خبره و یا توجه به توصیه‌ی کمپانی تهیه فرمایید، در غیر اینصورت و نیاز به استفاده از روغن‌های داخلی قاعده‌ی سرانگشتی زیر را فراموش نکنید:

در صنعت و با توجه به شرایط فعلی بازار ایران، روغن‌های خوب داخلی بیشتر برای مصرف با کمپرسورهای اسکرو برقی پیشنهاد می شود. روغن‌های ۱۰۵۳ پارس کمپرسور یا پارس بابک ۸۰ و ۱۰۰ از این موارد هستند. پارس بابک ۸۰ رقیق‌تر بوده و برای زمستان مناسب تر است. در دیگر سو پارس بابک ۱۰۰ روغنی مناسب تابستان و گرماست.

کمپرسور L 200 کمپ ایر

با مراجعه به بروشوری که در ابتدای مطلب اخیر آورده شده است امکان دسترسی به خصوصیات فنی کمپرسور هوای فشرده اسکرو برقی و اویل اینجکت کمپ ایر، مدل L 200 وجود دارد. جدول مذکور برای مدل‌های استاندارد و سرعت ثابت به شرح زیر است:

کمپرسور اسکرو برقی کمپ ایر سری L
کمپرسور کمپ ایر – کمپرسور هوای فشرده اسکرو برقی اویل اینجکت

همانطور که در جدول فوق ملاحظه میکنید کمپرسور مدل L200 کمپ ایر در ۳ فشار عملیاتی ۷/۵، ۱۰ و ۱۳ بار و با الکتروموتور ۲۰۰ ABB* به ترتیب ۳۹، ۳۵ و ۲۹ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

همچنین این کمپرسورها در مدل‌های سرعت متغیر نیز برای مصارف هوای فشرده عرضه میشود و تا ۳۵ درصد امکان صرفه جویی در مصرف الکتریسیته را فراهم میاورد. دیتاشیت نسخه سرعت متغیر این مدل‌های کمپرسور اویل اینجکت کمپ ایر در زیر آمده است:

کمپرسورهای سرعت متغیر تا ۳۵ درصد از مصرف انرژی میکاهد.
دیتاشیت مدل‌های سرعت متغیر

* Asea Brown Boveri

ویژگی‌های جانبی

کمپرسور هوای فشرده اسکرو دستگاهی است که بررسی کامل آن مسائل و قابلیت‌های جانبی آن را نیز شامل میشود. از جمله‌ امکانات اضافی کمپرسور L200 کمپ ایر که امکان سفارشی کردن آن وجود دارد واحد ریکاوری حرارت دستگاه است.

سیستم کنترلی Delcos

سیستم کنترلی دلکوس کمپ ایر

همانطور که پیشتر گفته شد کمپ ایر مدعی بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای ارتقای بهره‌وری، بازدهی و قابلیت اطمینان کمپرسور هوای فشرده‌ی خود است. سیستم کنترلی Delcos XL نصب شده بر روی کمپرسور L200 کمپ ایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سیستم کنترلی امکان مانتورینگ و مشاهده‌ی آنی وضعیت کمپرسور، تنظیم ساعت دستگاه برای استارت و استاپ خودکار، تنظیم فشار ثانویه، کنترل سیستم‌های خنک کننده و درایر یکپارچه‌ی دستگاه، سوابق خطاهای کمپرسور و امکانات متنوع مانیتورینگ و نگهداری دیگر است.

کارخانه Simmern

برخلاف تصور عموم کارشناسان فنی زبده‌ی سیستم هوای فشرده و همکاران عزیز ما، قلب کمپرسورهای سری L کمپ ایر، ایرند یا المنت کمپرسور اسکرو مشتمل بر اسکروهای نر و ماده و هوزینگ در واحد Simmern آلمان کمپ ایر طراحی و ساخته میشود. این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیون یوروی گاردنر دنور در قلب اروپا راه اندازی شده است.

قیمت کمپرسور اسکرو کارکرده کمپ ایر

مطابق استعلام اخیر ما از دفاتر اروپا و پاسخ دریافتی مورخ ۵ اسفند، قیمت کمپرسور هوای فشرده اسکرو کارکرده برند کمپ ایر از لاین L که کمپرسورهای اویل اینجکت و برقی ساخت این کمپانی را شامل میشود به شرح زیر است:

کمپرسور هوای فشرده اسکرو – کمپ ایر – L 75 – سه هزار و ۱۰۰ ساعت کارکرده – کمپرسور استندبای – توان موتور کمپرسور ۷۵ کیلووات – ظرفیت هوادهی هوای فشرده ۱۰/۲۵ مترمکعب بر دقیقه – قیمت کمپرسور اسکرو ۸۹۵۰ یورو – محل تحویل: آلمان

مورد دیگر:

قیمت کمپرسور اسکرو کارکرده کمپ ایر – ۱۶/۳ مترمکعب بر دقیقه – ۱۱/۵ بار

و مورد سوم دو دستگاه کمپرسور اسکرو کارکرده L160 کمپ ایر بوده که در حال حاضر اطلاعی از میزان کارکرد آن نداریم و تا پیش از بازدید حضوری کارشناسان دفتر آلمان امکان اظهار نظر نیست. مشخصات آنها عبارت است از سال ساخت ۲۰۱۱، ۱۶۰ کیلووات، ۹ بار، ۲۶/۱ مترمکعب بر دقیقه و وزن ۴۲۱۵ کیلوگرم. این کمپرسورها هرکدام ۱۷/۵۰۰ هزار یورو قیمتگذاری شده است.

توجه اکید ضروری است که قیمت اروپا مختص اقلام وارداتی است و در صورتی که دستگاه مشابهی در ایران موجود است، قیمتگذاری کمپرسور و سایر ماشین آلات به عوامل متنوع و متعددی وابسته است که از جمله‌ی آن به شرایط بازار داخلی، میزان کارکرد و سلامت دستگاه، آپشن‌ها و وضعیت عرضه و تقاضا میبایست اشاره کرد.

قیمت کمپرسور اسکرو نو کمپ ایر

برای دریافت قیمت دستگاه‌های نو موجود در بازار ایران و همچنین سفارش واردات با دفتر تهران تماس بگیرید. کارشناسان ما، به ویژه در حوزه‌ی خرید، فروش، سرویس و سایر خدمات کمپرسور هوای فشرده‌ اسکرو در خدمت شما هستند.

تماس با شرکت