کمپرسور دستگاهی است که مشابه با پمپ برای تراکم سیالات به کار گرفته میشود. تفاوت آنجاست که کمپرسور عموما برای سیالات گازی و پمپ برای سیالات مایع کاربرد دارد. در جابجایی گازهای فرایندی نیز ازانواع کمپرسور استفاده میشود، لیکن در اینجا ما به نوع خاصی از کمپرسور، کمپرسور هوای فشرده یا کمپرسور باد صنعتی خواهیم پرداخت.

کمپرسور باد صنعتی

کمپرسور باد صنعتی دستگاهی است که به مثابه باتری نیرومندی دهه هاست در خدمت صنایع و معادن بوده است. این دستگاه هوای محیط را دریافت کرده، به فشار خاصی رسانده و نیروی بادی پنوماتیک آن را ذخیره میسازد تا به هنگام مصرف در خدمت تجهیزات پنوماتیک قرار گرفته و یا مستقیما بر روی محصول اعمال شود. کمپرسور باد صنعتی در اقسام متنوعی است از کمپرسور برقی که با الکتروموتور کار میکند تا کمپرسور دیزلی و عموما پرتابل که از موتورهای دیزلی بهره میبرد. همچنین از مکانیسم‌های متنوعی برای تراکم و به جریان در آوردن هوای فشرده بهره میبرد که از آن جمله‌ی آنها میتوان به کمپرسور اسکرو، که موضوع بحث امروز و مکانیسم کاربردی در کمپرسور اینگرسولرند 7/120 نیز است، کمپرسور سانتریفیوژ، کمپرسور پیستونی و کمپرسور محوری اشاره کرد.

کمپرسور پیستونی توان تراکم بسیار بالایی تا فشارهای بسیار بالاتر از فشار محیطی را دارد، اما توربوکمپرسورها و کمپرسورهای محوری فاقد چنین قابلیتی نبوده و برای دستیابی به فشارهای نرمال مورد استفاده در صنایع و معادن نیازمند تعداد مراحل متعدد فشرده سازی است. لیک توربوکمپرسور چنان جریانی از هوا به راه می اندازد که دستیابی به آن ظرفیت هوادهی برای کمپرسورهای اسکرو و پیستونی رویایی بیش نیست.

برای آشنایی با کمپرسورهای مناسب عملیات نگهداری و سرویس خطوط لوله‌ی نفتی کلیک کنید.

کمپرسور دیزلی اینگرسولرند

اینگرسولرند از معتبرترین برندهای سازنده‌ی کمپرسور هوای فشرده اسکرو است که ماشین آلات دیزلی آن را هر روزه در گوشه و کنار خیابان و در حال تامین هوای فشرده‌ی مورد نیاز ساختمان سازی و راهسازی مشاهده میکنید و همچنین اگر سری به معادن زده یا نیازمند حفاری چاه آب باشید با آنها روبرو خواهید شد.

کمپرسور دیزلی از موتورهای دیزلی بهره میبرد که جمله معروف ترین‌های آنها باید به کاترپیلار، دویتز، جان دیر،‌ کومنز و کوبوتای ژاپن اشاره کرد. کمپرسور امروز موتور جان دیر دارد. اطمینان از سلامت و کیفیت و اعتبار موتور دیزلی به هنگام تهیه‌ی کمپرسور دیزلی و پرتابل از کلیدی‌ترین نکات حائز اهمیت است. نه تنها چنین توجهی به هنگام خرید کمپرسور کارکرده وحشتناک ضروری است، که حتی به هنگام خرید کمپرسور نو هم برخی از موتورها بر برخی دیگر برتری داشته و برخی از موتورهای دیزلی، مانند سری خاصی از موتورهای خطی مرسدس بنز، مشکلات خاص خود را داشته و آسیب زا هستند.

تعمیر موتور دیزلی کمپرسور باد صنعتی معدنی

کابوس بسیاری از بکارگیرندگان کمپرسور پرتابل دیزلی مشکلات موتور است. مشکلاتی که نه فقط امکان آسیب به واحد کمپرسور را بالا میبرد، بلکه کل عملیات را میخواباند. کمپرسور هوای فشرده تا روزی که کار میکند،‌ کار میکند. جهان آرام است و نظم برقرار. گویی ماشینی بسیار ساده در خدمت ماست که از طرفی هوای محیط را مکیده و از طرف دیگر با فشار موردنظر و ظرفیت هوادهی در اختیار ما قرار میدهد. روزی که چنین ماشینی به مشکل میخورد، دیگر جهان ما به آشوب کشیده میشود. هیچ از فرآیندهای جاری در قلب آن نمیدانیم و دروازه‌های دنیای پیچیده‌ای به روی ما گشوده میشود که محتاج تکنسین‌ها و تعمیرکاران موتور و کمپرسور خواهیم بود. در چنین روزی دسترسی به خدمتی معتبر،‌ سرویسی مطمئن و توضیحاتی جامع و دلسوزانه آرامش‌بخش ماست. بزن اون دکمه‌ی تماس با شرکت جهان کمپرسور رو.

کمپرسور دیزلی اینگرسولرند – 7/120

کمپرسور دیزلی ۷ ۱۲۰ اینگرسولرند از موتور دیزلی ۹۳ کیلوواتی معمولا جان دیر بهره میبرد که ۱۲ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده با فشار عملیاتی نرمال در اختیار شما قرار خواهد داد. موتور دیزلی جان دیر این کمپرسور 4045 بوده و مدل دقیق آن 4045HF285 است. از کمپرسورهای دیزلی که موتور جان دیر ۴۰۴۵ دارد پیشتر به کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو مدل XAS96 JD پرداخته ایم که موتور ۴ سیلندر آن ۶۳ کیلووات توان داشت. همچنین بر روی کمپرسور دیزلی XP 200 دوسان نیز از موتورهای همین لاین ۴۰۴۵ جان دیر استفاده شده است موتور 4045T آن نیز ۴ سیلندر بوده و ۵۵ کیلووات توان در اختیار المنت کمپرسور هوای فشرده اسکرو قرار میدهد.

قیمت کمپرسور اسکرو دیزلی اینگرسولرند ۷ - ۱۲۰ - مشخصات فنی

این کمپرسور دیزلی با تغییراتی، ذیل عنوان کمپرسور دیزلی P425 دوسان کره جنوبی بازتولید میشود.

و اما … قیمت کمپرسور اسکرو دیزلی اینگرسولرند (در لهستان)

در پی استعلام اخیر،‌ هفته‌ی پایانی دیماه ۱۴۰۲ که از همکار لهستانی (که از قضا نام او داریوش) است گرفته ایم قیمت ۱۳ هزار یورویی یک دستگاه کمپرسور دیزلی اینگرسولرند مدل ۷/۱۲۰ به ما اعلام شده است. همانطور که در جدول فوق مشاهده میکند کمپرسور پیشنهادی ساخت سال ۲۰۰۷ بوده، ۱۰۳۶ ساعت کار کرده است که بسیار کم کارکرد محسوب میشود. این کمپرسور هوا به زودی به بازدید همکاران دفتر اروپای ما خواهد رسید. برای تهیه‌ی کمپرسور دیزلی کارکرده همواره نخستین گزینه‌، جستجو در بازار داخلی است.

بازار کمپرسور دیزلی ایران بازاری عمیق بوده و ماشین آلات فراوانی در آن وجود دارد که امکان خریداری و بهره‌گیری از آنها مهیاست. همچنین به هنگام تهیه‌ی کمپرسور دیزلی می بایست به نکات مختلفی از جمله‌ سلامت دستگاه، المنت، موتور، میزان کارکرد کمپرسور دیزلی کارکرده، برند موتور، سلامت قطعات و آپشن‌ها توجه داشت.

فایل‌های کمپرسور دیزلی اینگرسولرند 7/120 را از اینجا و از صفحه‌ی مربوط به کتب راهنمای کمپرسور اینگرسولرند میتوانید دانلود کنید:

راهنمای عملیات و نگهداری

راهنمای الکتریکی

تماس با شرکت