در تصویر زیر پورتفولیوی سیستم‌های متحرک یا موبایل اطلس کوپکو برای تامین انرژی را مشاهده می کنید، در قسمت نخست آن، دسته بندی کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو. کمپرسورهای اسکرو دیزلی اطلس کوپکو برای راهسازی، حفاری معادن و چاه آب و همچنین نگهداری از خطوط لوله و عملیات پالایشگاهی به کار گرفته می شوند. این کمپرسورها همچنین در امور سبک‌تری همچون نیلینگ فنداسیون ساختمان کاربرد دارند. کمپرسور اسکرو به دلیل حد بهینه‌ی فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی هوای فشرده پرکاربردترین کمپرسور هوای فعال در صنایع و معادن است. در کاربردهای متداول این حوزه نیاز چندانی به فشارهای بالاتر از ۵۰ بار، که محدوده‌ی برتری کمپرسور پیستونی بر کمپرسور اسکرو است، وجود ندارد و دبی هوای خروجی یا FAD از اهمیت بالایی برخوردار است. در صنعت در صورت دسترسی به برق به کارگیری کمپرسور اسکرو برقی اولویت دارد، در غیر این صورت کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو در پکیج‌های متحرک (با چرخ) یا آف شور در دسترس هستند.

دسته‌بندی کمپرسور اسکرو دیزل و متحرک اطلس کوپکو، عموماً دیزل. این کمپرسورها بر اساس ظرفیت هوادهیشان دسته بندی شده اند. کمپرسورهای هوای دیزل اطلس کوپکو در دسته‌های ۱تا۵، ۷تا۲۲ و ۱۹تا۶۴ مترمکعب بر دقیقه تولید می شوند.
دسته‌بندی کمپرسورهای متحرک اطلس کوپکو به همراه سایر تکنولوژی‌های سیار این برند، من جمله ژنراتورها و تاورهای نوری

همانطور که مشاهده می کنید سه دسته‌ی عمومی کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو عبارتند از Ready to Go، کمپرسورهای فشار پایین، Versatility، کمپرسورهای فشار پایین و متوسط و Productivity Partner که کمپرسورهای فشار متوسط و قوی اطلس کوپکو هستند.

موارد گفته شده به ترتیب فشار ۷ تا ۱۲ بار، ۷ تا ۲۰ بار و ۱۰ تا ۳۵ بار را شامل می شوند و دبی هوای فشرده‌ی خروجی آنها نیز به ترتیب عبارت است از ۱ تا ۵، ۷ تا ۲۲ و ۱۹ تا ۶۴ مترمکعب بر دقیقه.

تنوع کمپرسور اسکرو دیزلی اطلس کوپکو

به طور مثال برای بررسی دقیق تر رنج Versatility که کمپرسورهای ۷ تا ۲۰ بار (فشار نرمال و مصارف متداول) را پوشش میدهد و گستره‌ی نسبتا وسیعی از ظرفیت هوادهی (۷ تا ۲۲ مترمکعب بر دقیقه) را داراست شکل‌های زیر کمک بیشتری در انتخاب کمپرسور برای استفاده‌ای مشخص می نماید:

برای مثال کمپرسورهای XRV در حفاری چاه آب، نیلینگ، حفاری ژئوترمال، ژئوتکنیکال و خدمات خط لوله کاربرد دارند.
دسته‌بندی کمپرسورهای دیزل موبایل اطلس کوپکو، بر اساس کاربرد.
کمپرسورهای XAS 400 و XATS 375 در رنج ظرفیت هوادهی و فشار پایین و کمپرسورهای XRX 1350 و XRYO 1200 در بالاترین سطوح فشاری (بالای ۳۰ بار) و دبی زیاد هوای فشرده هستند.
پراکندگی کمپرسورهای دیزل اطلس کوپکو بر روی سطوح مختلف دبی هوای فشرده و فشار عملیاتی

در جدولی که ابتدا آمده است دایره های توخالی بهترین گزینه و دایره‌های توپر آبی رنگ گزینه های متناسب با نیاز را تعیین می کند. برای نمونه برای شاتکریت (پاشش بتن) ۴ کمپرسور XAHS 675, XATS 800, XAMS 850 و XR 1000 گزینه هایی مناسب هستند، در میان آنها کدام برای نیاز شما بهترین است؟ به سراغ نمودار دوم میرویم. بر روی این شکل فشار و ظرفیت هوادهی این کمپرسورها مشخص گردیده است، چه فشار و دبی هوای فشرده ای برای نیاز شما تعیین گردیده است؟  XAHS 675 دوازده بار فشار و ۶۵۷ فوت مکعب بر دقیقه دبی دارد، XATS 800 نزدیک به ۸۰۰ فوت مکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی هوای فشرده داشته و ۱۰ بار می باشد، XAMS 500 بر روی این طیف به سمت دبی بیشتر و فشار کمتر پیش رفته است: ۸۵۰ فوت مکعب بر دقیقه ظرفیت هوادهی و ۸/۵ بار فشار و در نهایت XR 1000 (دو مرحله فشرده سازی هوا) که قوی ترین گزینه است و ۱۹ بار فشار و ۱۰۰۰ فوت مکعب بر دقیقه دبی هوای خروجی آن است؛ بالطبع این گزینه گران ترین گزینه نیز هست، می بایست با بهره گیری از این نمودار و کمک جدولی که در ابتدا آمده است گزینه ها را تعیین،‌ بهینه ترین را مشخص و در نهایت بودجه‌ی خود را نیز در تصمیم گیری دخیل کنید.

بروشور جامع کمپرسور دیزلی فشار نرمال اطلس کوپکو

همچنین اطلاعات فنی (تکنیکال دیتا) تمامی مدل ها نیز موجود می باشد و بروشور مربوط به Versatility Range (کمپرسور دیزلی فشار نرمال اطلس کوپکو) تا ساعتی دیگر بر روی صفحه‌ی کتب راهنمای اطلس کوپکو قرار خواهد گرفت:

برای دسترسی به کتب راهنمای اطلس کوپکو کلیک کنید.

اطلاعات فنی

نمونه‌ی این اطلاعات فنی به صورت جدول زیر قابل مشاهده می باشد:

اطلاعات فنی کمپرسور اسکرو دیزل اطلس کوپکو
نمونه دیتاشیت کمپرسورهای هوای دیزل اطلس کوپکو

برخی از این اطلاعات نیز در تصمیم گیری نهایی موثر خواهند بود که مهمترین آنها موتور نصب شده بر روی کمپرسور می باشد، در مثال هایی که اینجا آمده، XAVS 600, XAXS 600, XRHS 650, XAHS 675, XATS 800 و XAMS 850، همگی از موتور کامینز مدل 6CTA 8.3 بهره می برند. می بایست مدنظر قرار دهید که برخی از مدل ها در فشارهای مختلف تولید می شوند، یا بر روی آن ها موتورهای متفاوتی نصب می شود (از برندهای دویتز، کاترپیلار، مرسدس بنز، کامینز و …، همچنین در موارد بازارهای محلی از موتورهای ساخت آن کشور نیز استفاده می شود که در میان آنها می توان به موتورهای چینی و برند ماهیندرا نویستر هندوستان اشاره کرد).

سایر اطلاعات

ابعاد، ظرفیت مخزن روغن، دمای هوای مناسب برای عملکرد بهینه‌ی دستگاه، مشخصات سیستم سوخت رسانی، خنک کننده و روغن، تطابق دستگاه با استانداردهای آلایندگی و میزای صدای تولیدی دستگاه از دیگر اطلاعات موجود در جداول اطلاعات فنی کمپرسورها می باشد.

همچنین عموما آپشن های موجود، و یا قابل سفارش، نیز در پایان معرفی دستگاه می آید که نمونه‌ی آن را نیز در زیر می بینید:

استارت سرد برای آب و هوای سرد و افتر کولر برای جداسازی ابتدایی ذرات آب است.
نمونه‌ آپشن‌های موجود برای کمپرسورهای دیزل اطلس کوپکو

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید می توانید با شماره‌های شرکت، ۰۲۱۴۴۹۸۸۵۷۷ و ۰۲۱۴۴۹۸۸۵۷۸، تماس حاصل نموده و یا متن درخواست خود را برای ما به شماره‌ی ۰۲۱۴۴۹۸۰۲۳۴ فکس کنید. آدرس ایمیل شرکت نیز Info@JahanCompressor.com می باشد.

سایر راه های ارتباطی شرکت در صفحه‌ی تماس با ما در دسترس و قابل مشاهده می باشد.

تماس با شرکت