با مراجعه به جدولی که در معرفی کمپرسور دیزلی P 750 اینگرسولرند آمد میتوانیم از روی نام HP 825 فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی هوای فشرده‌ی آن را استخراج کنیم:

فشار عملیاتی کمپرسور پرتابل اینگرسولرند مدل‌های P XP HP MHP VHP و XHP
نامگذاری کمپرسور دیزلی اینگرسولرند فشارهای ۷ تا ۲۴ بار

کمپرسور دیزلی HP اینگرسولرند کمپرسوری ۱۰ بار خواهد بود و رقم ۸۲۵ حک شده بر روی پلاک آن نیز به ظرفیت هوادهی آن بر مبنای CFM اشاره دارد: ۸۲۵ سی اف ام یا فوت مکعب بر دقیقه برابر است با ۲۳/۳۶ مترمکعب بر دقیقه. پیشتر لیست قطعات یدکی و بروشور این کمپرسور به همراه چند مدل دیگر بر روی صفحه کتب راهنمای اینگرسولرند و دوسان قرار گرفته است. با مراجعه به آن صفحه (و یا کلیک بر روی این لینک) دیتاشیت یا برگ اطلاعات فنی کمپرسور دیزلی HP 825 را برای خواهیم دید و میتوانیم فشار عملیاتی و ظرفیت هوادهی اسمی آن را با قاعده‌ی سرانگشتی گفته شده مقایسه کنیم.

مشخصات فنی کمپرسور دیزلی اینگرسولرند، مدل HP 825

کمپرسور

در این جدول اطلاعات فنی چهار کمپرسور پرتابل دیزلی اینگرسولرند آمده است: مدلهای VHP825 - HP825 - HP935 - XP1050 - XP900
اطلاعات فنی واحد کمپرسور

همانطور که در دیتاشیت فوق مشاهده میشود واحد کمپرسور HP825 اینگرسولرند ۸۲۵ سی اف ام برابر با ۳۸۹ لیتر بر ثانیه یا ۲۳ مترمکعب بر دقیقه هوای فشرده با فشار عملیاتی ۱۵۰ پی اس ای برابر با ۱۰/۲ بار در اختیار کاربر هوای فشرده قرار میدهد. ماکسیمم فشار این دستگاه ۲۰۰ psi یا ۱۳/۶ بار است که در فشار مذکور قطع‌کن یا شیر ایمنی تراکم را قطع میکند تا به المنت و سایر قطعات آسیبی نرسد. موتور این دستگاه ساخت کمپانی کامینز آمریکاست. مدل M 11

موتور دیزلی

دیتاشیت موتور M11 کامینز
اطلاعات فنی موتور دیزلی

همانطور که در جدول مشخصات موتور دیزلی M11 آمده است، این موتور دیزلی زیر بار سرعت اسمی ۱۸۰۰ دور بر دقیقه داشته و با توجه به نسبت تعداد دندانه‌های دنده سمت موتور به دنده‌ی سمت کمپرسور روتورهای نر و ماده کمپرسور را میچرخاند. همچنین این موتور دیزلی در ۱۲۰۰ دور بر دقیقه به طور درجا یا آنلود کار میکند. سیستم الکتریکی این موتور 24 VDC است. ظرفیت مخازن روغن، سوخت و خنک کننده موتور را در جدول مشاهده میکنید.

موتور دیزلی M11 کومنز
موتور نصب شده بر روی کمپرسور

کمپرسور اسکرو دیزلی

کمپرسور دستگاهی است که به مثابه یک باتری نیرومند در خدمت صنایع تولیدی و غیرتولیدی کار میکند. این باتری انرژی را به صورت هوای فشرده برای شما ذخیره میکند تا به هنگام نیاز توان دستگاه‌های پنوماتیک شما را تامین نماید (برای مثال نیلینگ یا حفاری) و یا هوای فشرده، بدون واسطه و به طور مستقیم، بر روی محصول نهایی کار را پیاده سازد (برای مثال رنگپاشی یا سندبلاست). برای توزیع هوای فشرده نیز حتما می بایست توجه داشته باشید که اگر با شیلنگ‌های لاستیکی قطر کم هوای فشرده را به طول بلندی انتقال دهید افت فشار چشمگیری رخ خواهد داد. می بایست از لوله سیاه با قطری بزرگتر از قطر شیر خروجی کمپرسور عملیات توزیع را استارت بزنید و در محل مصرف (اگر چند ابزار پنوماتیک کار میکند) کولکتوری قرار دهید (مانند مخزنی کوچک که از یک طرف هوای فشرده وارد آن میشود و از سوی دیگر چند شیر خروجی دارد) تا هوای فشرده با شیلنگ‌های لاستیکی را برای ابزار تامین کند.

در تمامی مصارفی که امکان بکارگیری کمپرسور درجا وجود دارد و دسترسی دائمی به الکتریسیته صنعتی برقرار است، پیشنهاد ما استفاده از کمپرسور اسکرو برقی است. لیکن در مصارفی که دسترسی مناسب به برق ندارد مصرف کنندگان به سراغ کمپرسور پرتابل که عموما دستگاهی دیزلی است میروند.

اینگرسولرند

اینگرسولرند کمپانی چندملیتی آمریکایی ایرلندی بود که در سال ۱۹۰۵ و از ادغام اینگرسول سرجنت و رند شکل گرفت. در دهه نخست قرن اخیر میلادی دوسان کره جنوبی تجهیزات تولید کمپرسور و لاین هوای فشرده اینگرسولرند را خریداری کرد و در انتهای دهه‌ی دوم نیز، در سال ۲۰۱۹، اینگرسولرند در کمپانی گاردنر دنور ادغام شد. پس از آن زیرمجموعه‌های جدیدی برای کنترل فعالیت‌های صنعتی تجاری اینگرسولرند ذیل شرکت مادر گاردنر دنور شکل گرفته است.

کمپرسور برقی و دیزلی اینگرسولرند در بازار با عناوین کمپرسور اینگرسولرند و کمپرسور دوسان موجود است.

تماس با شرکت