کمپانی دوسان

کمپانی دوسان قدیمی‌ترین شرکت فعال در کره جنوبی است که یکی از ۷ مجموعه معتبر جهانی در حوزه ماشین آلات حفاری محسوب میشود. این کمپانی در سال ۲۰۰۷ تجهیزات تولید هوای فشرده شرکت اینگرسولرند را خریداری کرده است. اینگرسولرند در ادامه و در سال ۲۰۱۹ نیز بخش صنعتی خود را در گاردنر دنور ادغام کرد. کمپرسور دیزلی C 185 دوسان در حقیقت همان کمپرسور دیزلی C 185 اینگرسولرند است.

کمپرسور دیزلی

کمپرسور دیزلی دستگاهی است عموماً پرتابل و متحرک که برای مصارف غیرتولیدی نیازمند به هوای فشرده کاربرد دارد. همچنین این دستگاه‌ها بنا به دلایلی اغلب از مکانیسم جابجایی مثبت برای فشرده سازی بهره میبرد و ساختاری اسکرو دارد. این دلایل را میتوان در تعداد اندک قطعات متحرک کمپرسور اسکرو جُست. قطعات متحرک اندک امکان جابجایی بدون تخریب دستگاه را فراهم می‌آورد. همچنین کمپرسور اسکرو تنها کمپرسوری است که امکان هوادهی ظرفیت و دبی هوای فشرده مورد نیاز حفاری و همچنین نگهداری خطوط لوله نفتی را در کنار فشار عملیاتی مدنظر دارد. در مصارف تولیدی که دسترسی مداوم به الکتریسیته برقرار است بهره گیری از کمپرسور برقی بهتر است.

کمپرسورهای دیزلی از موتور دیزلی برای تامین توان موردنیاز واحد هواساز خود بهره میبرد. این موتورها عموما از برندهای معتبر جهانی تامین میشود. کاترپیلار، جان دیر، مرسدس بنز، مرسدس بنز و کوبوتا از آن جمله اند. کوبوتای ژاپن در برخی از بازارها همچون اقیانوسیه پرچمدار است.

معرفی فنی کمپرسور دیزلی C185WKU-T2

تصویر تزئینی
کمپرسور C 185 WKU دوسان/اینگرسولرند – با ۵/۲۴ مترمکعب هوادهی تا ۸/۶ بار فشار عملیاتی
مجهز به موتور کوبوتا

این کمپرسورها که با موتور کوبوتا کار می کنند، از یک سایبان جدید یک تکه‌ی قفل‌شونده، سبک و ایرودینامیک که از کامپوزیت‌های عملا تخریب ناپذیر بهره می برد. طراحی فشرده نیز امکان مانور بهتر در مکان های تنگ را برای آن فراهم آورده است.

ظرفیت هوادهی و فشار نرمال

ظرفیت هوادهی این کمپرسورهای ۵/۲۴ مترمکعب بر دقیقه و فشار اسمی آنها ۱۰۰ پاوند نیرو بر اینچ مربع برابر با ۶/۹ بار است. رنج فشار عملیاتی آن از ۵/۵ تا ۸/۶ بار می باشد.

موتور کوبوتای نصب شده بر روی این دستگاه از مدل V2403 چهار سیلندر بوده که در سرعت ۲۶۰۰ دور بر دقیقه ۴۷/۸ کیلووات توان ارائه میدهد. این موتورها با تایر۲ استانداردهای آلایندگی همخوانی داشته و قابلیت ۸ ساعت کار مداوم را دارند.

قیمت کمپرسور دیزلی

در استعلام اخیری که از همکاران خارج از کشور داشته ایم دو قیمت برای دو مدل از این کمپرسور ارائه شده که در ادامه خدمت شما عزیزان ارائه میشود. توجه اکید ضروری است که این قیمت‌ها صرفا جهت استحضار شما عزیزان است و واقعیت فعلی بازار ایران (اردیبهشت ۱۴۰۱) به هیچ شکلی با بازار جهانی مطابقت ندارد. قیمت کمپرسور دیزلی در بازار ایران به عواملی مختلف بستگی دارد که من جمله ی آنها عبارت است از:

  • وجود مشتری و همچنین وجود خریدار (خرید و فروش به دلیل شرایط تحریمی و افزایش قیمت‌ها محدودتر از سابق جریان دارد)
  • سطح ارزشمندی دستگاه برای بازار ایران (محدودیت‌های خدمات و تامین قطعات فنی و تخصص کارشناسان حاضر در صنعت)
  • قیمتگذاری دستگاه‌های مشابه موجود در بازار

اینها علاوه بر دلایل معقول جهانی است که باید مدنظر گرفته شود و آنها را میتوان در کیفیت و همچنین نو بودن و یا تعداد ساعت کارکرد دستگاه خلاصه کرد. عوامل متعدد فوق میبایست توسط کارشناس معتبر هوای فشرده تشخیص داده شود. برای اطمینان از بهره‌گیری از دانش چنین کارشناسی بهتر است به دو یا سه منبع مراجعه کنید. مراجعه به تنها یک منبع کارشناسی امکان آسیب پذیری شما را بالا میبرد، همچنین مراجعه به منابع متعدد نیز بازار را برای شما، چه خریدار باشید و چه فروشنده، خراب می کند.

قیمت کمپرسور اسکرو دیزلی دوسان مدل C185- کمپرسور ۵ متری ۷ بار
قیمت استعلامی

نکات پایانی

بروشور این کمپرسورها تا ساعتی دیگر بر روی سایت و در صفحه‌ی اختصاصی کمپرسورهای دوسان/اینگرسولرند، به آدرسی که در زیر آمده، قرار خواهد گرفت.

شرکت دوسان کره جنوبی در سال ۲۰۰۷ سه واحد از زیرمجموعه‌های شرکت اینگرسولرند، من جمله بخش های تولید تجهیزات راهسازی مانند با‌ب‌کت، را از این شرکت خرید و اکنون کمپرسورهای این شرکت تحت نام دوسان تولید می شوند، شرکت دوسان کره جنوبی در سال های پس از آن خدمات‌دهی به کمپرسورهای اینگرسولرند را ادامه داده و در بسیاری از موارد کمپرسورها را با نام های اینگرسولرند معرفی می کنند.

تصویری از عقد قرارداد میان شرکت‌های دوسان و اینگرسولرند برای انتقال مالکیت باب کت
عقد قرارداد میان دوسان و اینگرسولرند و انتقال مالکیت واحد تولیدی باب کت

*** در عنوان این کمپرسور عدد ۱۸۵ معرف میزان هوادهی به فوت مکعب بر دقیقه، C کمپرسور متحرک دیزل، W آب‌خنک و KU نشاندهنده ی موتور نصب شده بر روی دستگاه (Kubota) می باشند. این کمپرسور دو شیر خروجی ۷۵ صدم اینچی دارد.

تماس با شرکت