به بررسی هفتمین و آخرین کمپرسور اسکرو دیزلی اطلس کوپکو هِوی دیوتی موتور مرسدس بنز رسیده ایم، پیش از این کمپرسورهای XAHS 285، XAMS 445، XAMS 355، XAMS 295، XAS 495 و XAS 405 را از این خانواده کمپرسورهای میان رده مورد بررسی قرار دادیم. در صورت تمایل به درک دقیقتر از کمپرسورهای دیزلی موتور مرسدس بنز نگاهی گذرا به مطالب مورد اشاره انداخته و همچنین موتور مرسدس را بر روی سایت جستجو کنید تا با سایر مدل‌ها نیز آشنا شوید.

معرفی فنی XAHS 365

همانطور که پیشتر گفته شد، منهای کمپرسورهای دیزلی ۱۰ سال اخیر،‌ نامگذاری کمپرسورهای دیزلی اطلس کوپکو از قواعد منظمی پیروی می کند، و از آنجایی که این ۷ کمپرسور مورد بررسی مدل‌های معرفی شده در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ هستند، بر اساس آن قواعد منظم میتوانیم مشخصات آنها را از عنوانشان استخراج کنیم:

X کمپرسوری متحرک، A دارای یک مرحله فشرده سازی (یک المنت یا استیج)، H فشار ۱۷۵ psi برابر با ۱۲ بار، S مجهز به پروفایل کاهنده‌ی صدا (در کمپرسورهای دیزلی هِوی دیوتی در یک متری ۱۰۲ و در ۱۰ متری ۷۴ دسی‌بل)، با ظرفیت هوادهی هوای فشرده‌ی خروجی ۳۶۵ لیتر بر ثانیه که در تبدیل به واحدهای پرکاربر دیگر خواهیم داشت ۲۱/۵ مترمکعب بر دقیقه و ۷۶۰ cfm. همچنین این کمپرسور از موتورهای d دیزلی M مرسدس بنز بهره می برد.

دیتاشیت کمپرسور دیزلی موتور بنز

در این جدول مشخصات فنی کمپرسور اسکرو دیزل XAHS 365 اطلس کوپکو آمده است. مشخصات این کمپرسور دیزلی در سه بخش کمپرسور، موتور و واحد دسته بندی شده است که به ترتیب فشار و هوادهی، دور و مشخصات موتور و در نهایت ابعاد و مشخصات شاسی و بدنه را پوشش میدهند.
دیتاشیت کمپرسور XAHS 365 اطلس کوپکو

همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید این کمپرسور هوا مشابه با دیگر مدل‌های دیزلی اطلس کوپکو دو شیر خروجی هوای فشرده یک و دو اینچی دارد. ظرفیت تانک هوای فشرده آن ۱۹۲ لیتر بوده و تانک سوخت آن ۳۳۴ لیتر گنجایش دارد. سایر پارامترها نیز عبارتند از ظرفیت ۵۴ لیتری سیستم خنک کننده و ۱۵ لیتری سیستم روغن موتور و ظرفیت ۶۶ لیتری سیستم روغن کمپرسور. این کمپرسور روغن پاششی بوده و با روغن خنک میشود.

همه‌ی فنی‌های صنعت هوای فشرده و دریل واگن موتور دیزلی کاترپیلار را بر موتور بنز و دویتز ترجیح میدهند. خیلی از فنی‌های این صنعت موتور جان دیر را نیز بر موتور بنز ترجیح میدهند. حتی کوبوتای ژاپن!

موتور کمپرسور

موتور دیزلی مرسدس بنز این کمپرسور اسکرو از مدل OM 441 LA می باشد؛ این مدل مشابه با موتورهای نصب شده بر روی XAMS 445 و XAS 495 بوده و در حالت نرمال و ماکسیمم ۱۶۰۰ دور بر دقیقه و در حالت آنلود و استراحت ۱۰۰۰ دور بر دقیقه سرعت دارد. چنین سرعتی از صدای بسیار کمتر موتور نسبت به مدل‌های دیگر حکایت دارد.

تمامی موتورهای کمپرسورهای بررسی شده‌ی اخیر ۶ سیلندر هستند.

تصویری از موتور دیزل مرسدس بنز که بر روی کمپرسور اسکرو اطلس سوار شده است.

تصویری از موتور دیزل مرسدس بنز که بر روی کمپرسور اسکرو اطلس سوار شده است.
تصویری از موتور دیزلی مرسدس بنز که بر روی کمپرسور اسکرو اطلس سوار شده است.

نکته پایانی

با مراجعه به صفحه کتب راهنمای اطلس کوپکو که از کادر بالای سایت قابل دسترسی است میتوانید به راحتی بروشورها و کتب راهنمای این کمپرسورها مطالعه نموده و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

تماس با شرکت